Mleczko do kawy: Do kawy w sam raz

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 1/2015 (68)

Oferta mleka i śmietanek do kawy na polskim rynku

Oczywiście, aby sobie zrobić kawę z mlekiem można bez większych ceregieli sięgnąć po zwykle pełnotłuste mleko. W zależności od upodobania można sobie zrobić szybkie cappuccino z nutą cynamonu albo latte. Coraz częściej w naszych domach pojawiają się specjalistyczne urządzenia do przygotowywania różnego typu kaw. Również w cateringu stosowane są specjalistyczne produkty do serwowania tego typu napojów.


Na rynku polskim istnieje jednak kilka firm, które w swojej ofercie posiadają mleka lub śmietanki specjalnie dedykowane kawie. Do firm tych należą m.in. Bakoma, Gostyń (SM), Lactalis Polska, Łowicz (OSM), Mlekpol (SM), Grupa Mlekovita oraz Zott Polska.

Mleka najczęściej dzielimy na mleka skondensowane (naturalne i smakowe), zagęszczone słodzone i niesłodzone, mleka UHT oraz śmietanki.

Bakoma oferuje swoim klientom śmietankę do kawy w opakowaniach 10x10 g oraz bitą śmietankę w sprayu, o pojemności 250 ml – jako dodatek do lodów, deserów i kawy.

W ofercie mleczarni Gostyń (SM) znajdziemy m.in. mleko zagęszczone niesłodzone light niskotłuszczowe oraz mleko zagęszczone light (500 g) z magnezem oraz z błonnikiem, w kartonikach z nakrętkami. Gostyń (SM) oferuje też mleko zagęszczone niesłodzone w kartonikach z korkiem lub bez. W ofercie firmy Gostyń (SM) znajdziemy mleko skondensowane słodzone w puszce, mleko zagęszczone niesłodzone 200 g, 350 g, 500 g oraz 1 l. W jej ofercie znajdziemy także mleko zagęszczone w puszkach – 530 g, 400 g, mleko zagęszczone w 150 g w tubach (smak naturalny, karmelowy, kakaowy) oraz śmietankę czekoladową gostyńską, 500 ml.

Lactalis Polska jest następnym liczącym się graczem w rynku śmietanek do kawy 10x10 i bitej śmietany w sprayu. Wyraziste, duże logo oraz znana jakość liczącego się dostawcy, są mocnymi stronami tej propozycji dla detalistów i hurtu.

Mlekpol (SM) pod marką Łaciate produkuje specjalistyczną śmietankę UHT do kawy w opakowaniach jednostkowych 10x10 g, śmietankę do kawy 10 i 12% w kartoniku oraz mleko niesłodzone w kartonach.

Grupa Mlekovita wypuściła na rynek nowe produkty pod marką Mleko Kuchmistrza w ramach linii HoReCa. Dedykowane zwłaszcza baristom zwracają uwagę swoją nowoczesną szatą graficzną z wizerunkiem mlecznego serca na powierzchni lustra kawy. Nowe opakowanie, co rzadkie w branży, komunikuje także 3,4% poziom białka. To kolejna już warta odnotowania rozbudowa linii produktów dla profesjonalistów w ramach marki Mlekovita.

Firma Zott Polska w swoim portfolio posiada m.in. śmietankę do kawy 10X10 g.

Strona 3 z 3