Miksy tłuszczowe: Miksy wciąż mało innowacyjne

Marlena Piekut
Forum Mleczarskie Handel 4/2014 (65)


Arla Foods proponuje trzy rodzaje miksów, Lurpak Premium: Klasyczny, Lekko Solony oraz Miks z Oliwą z Oliwek. Warto zatrzymać się nad tym ostatnim, gdyż wpisuje się w trend żywności funkcjonalnej. Według deklaracji producenta miks z Oliwą z Oliwek polecany jest szczególnie osobom zainteresowanym właściwym żywieniem. Miks jest lżejszą alternatywą dla masła Lurpak w kostce, ponieważ zawiera o ponad jedną czwartą mniej tłuszczu. Oprócz masła ma w składzie dodatek 15% oliwy z oliwek.

W portfolio mleczarni Radomsko (OSM) osoby poszukujące produktów niskotłuszczowych mogą skorzystać z miksu do smarowania – Dobre! Duomix life, w kostkach po 200 g.

Powszechnie znanym miksem do smarowania pieczywa jest Masmix firmy Kruszwica (ZT). Na polskim rynku pojawił się w 1992 roku i był pierwszym miksem masła i olejów roślinnych. Producent oferuje go w kubkach, w czterech wariantach: Klasyczny, Lekko Solony, Pełnomleczny oraz Extra Śmietankowy.

Obecnie niełatwo zaintrygować i przywiązać do swojej oferty konsumenta, zwłaszcza w obszarze tłuszczów do smarowania, w tym miksów do smarowania. Przedsiębiorca musi być elastyczny i wciąż przystosowywać się do zmieniających się potrzeb rynku. Niebagatelną rolę odgrywa opakowanie produktu, to z nim konsument styka się przy półkach sklepowych. Dobre opakowanie powinno od razu wywołać takie emocje, które będą skutkowały podjęciem decyzji o zakupie. Bardzo ważna jest barwa, ponieważ ma największą zdolność do zwracania uwagi, jest bodźcem do najbardziej działającym na zmysły człowieka. Barwy wywołują określone reakcje psychologiczne i fizjologiczne. Warto więc poznać ich właściwości, w celu prawidłowego zaprojektowania szaty graficznej opakowania.

Mocni zawodnicy

Masmix to marka nr 1 w segmencie miksów premium będąca od 20 lat na rynku. 79% konsumentów deklaruje znajomość Masmiksu (Ipsos 2012). Masmix łączy najlepsze cechy masła i margaryny. Dostępny w zróżnicowanych wariantach smakowych: z masłem, śmietanką, mlekiem pełnym i lekko solony.

Handlowcy powinni zwrócić uwagę na markę Smakowita, która jest najważniejszą marką w kategorii margaryn i miksów Zakładów Tłuszczowych Kruszwica. Zajmuje ona drugie miejsce na rynku i jest jedną z najbardziej innowacyjnych i najbardziej dynamicznie rozwijających się marek na rynku. Jest ona także mocno wspierana w mediach.

Producent: Kruszwica (ZT).


Strona 2 z 3