Jogurty pitne: Nowości non stop

Zuzanna Karska
Forum Mleczarskie Handel 4/2016 (77)

Kategoria jogurtów do picia jest niezwykle żywa. Firmy mleczarskie nie tylko oferują szeroką paletę smaków, ale również na bieżąco ją zmieniają i uzupełniają. W celu przyciągnięcia uwagi konsumenta tworzone są również produkty pod konkretnych odbiorców: np. mężczyzn lub dzieci. Jedno pozostaje niezmienne: pytanie konsumentów o kaloryczność tej grupy produktów.

Dla kogo?

Grupa Mlekovita wpisała swoje jogurty pitne w linię produktów Polskich. Jogurt Polski do picia dostępny jest w wariantach: różowy grejpfrut z zieloną herbatą, truskawkowy, owoce leśne, jabłko z miętą, kawa z guaraną, pomarańcza z melisą oraz wiśnia z żeńszeniem. Jogurty te zostały wyróżnione znakiem Poznaj Dobrą Żywność.

Jogurty pitne dla dzieci można znaleźć także w ofercie firmy Zott Polska, która umieszcza na półkach sklepowych m.in. jogurt pitny Serduszko Drink. Szata graficzna opakowania stworzona jest z myślą o najmłodszych, a sam jogurt dostępny jest według opisu producenta „w trzech ulubionych przez najmłodszych smakach: truskawka, wanilia oraz banan”. Zott Polska posiada również w swoim portfolio produktów jogurt Jogobella w butelce oraz Jogobella w butelce light. „Lżejsza” wersja produktu skierowana jest do tych konsumentów, którzy według określenia producenta „codzienne liczą kalorie”. Firma oferuje także jogurt Jogobella na Śniadanie.

W mleczarstwie, podobnie jak w innych branżach, można zauważyć trend do tworzenia produktów dedykowanych określonym grupom odbiorców. „…stworzony z myślą o tych, którzy żyją w biegu – na każdy dzień ich aktywnego dnia” – w taki sposób firma Bakoma opisuje swoje jogurty pitne Twist oraz nakreśla grupę konsumentów. Firma zwraca równocześnie uwagą na takie cechy produktu, jak funkcjonalność opakowania. Podkreślając sposób zaprojektowania opakowania (wygodna, zakręcana butelka) Bakoma informuje, że „można się nim cieszyć bez ograniczeń – w podróży, domu, samochodzie, pracy…”. Możliwość spożywania jogurtu w różnych miejscach podkreślona została również w spocie reklamowym, w którym produkt jest konsumowany m.in. podczas jazdy na rowerze. Dodatkowo firma oferuje konsumentom także Twist Cool, czyli chłodzący jogurt pitny – ciekawą alternatywę na sezon letni.

W ofercie firmy Bakoma uwagę zwraca również jogurt Naturalny typ grecki pitny. Jak zaznacza firma na stronie internetowej jest to „Pierwszy na polskim rynku Jogurt pitny wysokobiałkowy Grecki Bakoma!”.

Szeroką ofertę, skierowaną do różnych odbiorców posiada także firma Danone. Danonki Jogurt do picia to produkty skierowane do młodych konsumentów dostępne w wariantach truskawkowym i bananowym. Producent zapewnia na swojej stronie internetowej, że stanowią one „idealne źródło wapnia dla Twojego dziecka”. Dodatkowo firma podkreśla, że produkt „nie tylko smakuje dzieciom, ale również pomaga im zdrowo rosnąć”. Danone zwraca też uwagę na zawartość wit. D w produkcie – to ona „ułatwia przyswajanie wapnia z pożywienia i pomaga tym samym budować mocne i zdrowe kości”. Producent informuje także, że Danonki Jogurt do picia nie mają w swoim składzie barwników, sztucznych aromatów ani konserwantów.

Lactalis Polska stawia natomiast na owoce oraz podkreślenie łączenia smaków. Firma proponuje konsumentom jogurt Duet w wielu odsłonach: kokos-migdał, melon-truskawka, truskawka-kiwi, malina-czerwona porzeczka, jagoda-wiśnia, banan-truskawka oraz jabłko-gruszka. Dostępny jest również Duet egzotyczny w wariacjach pomarańcza-cytryna i marakuja-papaja. W ofercie firmy znajdują się także jogurty Jovi Duet Smoothie obecne teraz w dwóch duosmakach: truskawka-ananas, jabłko-pomarańcza, pomarańcza-ananas.

Ku dzieciom zwraca się także Jagr (PHU) – w ofercie firmy znajdują się Jogurty owocowe Angry-Birds. Kolorowe opakowanie produktu wraz z bohaterami znanymi z Angry-Birds zapewne zainteresuje najmłodszych konsumentów. W portfolio produktowym Jagr (PHU) znaleźć można również jogurty owocowe oraz Napoje jogurtowe. Te ostatnie charakteryzują się niską zawartością tłuszczu wynoszącą 0,2% oraz „posiadają lekką konsystencję i orzeźwiający smak”.

Z kolei propozycję dla osób unikających laktozy znajdziemy w ofercie firmy Mlekpol (SM), która wprowadziła na rynek Jogurt Łaciaty bez laktozy. Firma zaznacza, że Jogurty Łaciate bez laktozy „to idealna przekąska dla wszystkich”. Produkt dostępny jest w różnych wariacjach smakowych: jeżyna-malina, ananas-kokos czy truskawka-czarna porzeczka. Mlekpol (SM) przygotował również ciekawą propozycję dla miłośników jogurtów pitnych szukających ciekawych, nieowocowych smaków. Firma oferuje deserowe jogurty pitne Milko o smaku stracciatella, tiramisu i waniliowym. Dla fanów bardziej tradycyjnych rozwiązań spółdzielnia przygotowała jogurty Milko czerwona pomarańcza, morelowy, truskawkowy, wiśniowy lub żurawinowy, a także Milko naturalny. Konsument robiąc zakupy może również znaleźć na półce jogurt pitny Bi-Fi tej spółdzielni.

Strona 1 z 3