Jogurty pitne: Zejść z mielizny

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 3/2017 (82)

Napoje mleczne

Kolejną kategorią, która wyrasta przy grupie jogurtów są: napoje proteinowe, napoje jogurtowe, napoje probiotyczne oraz szejki.

Rozwojem rynku pod kątem napojow proteinowych zajęła się Grupa Mlekovita, która wypuściła linię produktów pod marką Super Body Active. Produkty te są oferowane o smakach bananowym, truskawkowym oraz czekoladowym. Zawierają zwiekszoną ilość białka oraz są slodzone glikozydami stewiowymi. Są to produkty przeznaczone dla osób aktywnych, uprawiających sport.

Kolejną kategorię stanowią napoje jogurtowe. Są to produkty o lżejszej i bardziej orzeźwiającej konsystencji, najczęściej z dodatkiem soków owocowych. W tej kategorii specjalizuje się mleczarnia Łowicz (OSM) z napojami jogurtowymi w kartonikach.

W kategorii napojów mleczarskich na uwagę zasługuje także linia produktów Grupy Mlekovita DarPro+. Są to produkty fermentowane o charakterze probiotycznym oraz (jak wskazuje producent) wspomagające trawienie i wzmacniające odporność. DarPro+ jest dietetycznym środkiem spożywczym specjalnego przeznaczenia medycznego. Zalecany dla seniorów, dorosłych oraz dzieci od trzeciego roku życia.

Nową kategorię stanowią popularne na Zachodzie szejki. Są to mieszanki mleka z różnego typu dodatkami. Na rynku polskim najczęściej można spotkać szejki dla dzieci oferowane przez firmę Bakoma (waniliowy i czekoladowy), a ostatnio także przez mleczarnię Czarnków (OSM) (szejk truskawkowy). Tu wygodę wyznacza łatwa w trzymaniu butelka. Ciekawym, ale dość elitarnym cenowo przykładem może być też oferta szejków firmy Quest Food – produktów znanych z branży słodyczowej marek (Mars, Snickers, Bounty, M&M, Milky Way czy Twix). W ofercie firmy Müller pojawiły się miksy jogurtu z maślanką z nutą owocową w linii Esencia, o smaku cytrynowym i truskawkowym.

Bez barwników, bez konserwantów, bez dodatku cukru. Każda pani domu i każdy młody konsument, który ma już świadomość żywieniową, zastanowią się nad nowym produktem marki Jovi. Zawartość tylko naturalnie występujących w mleku i owocach cukrów brzmi atrakcyjnie. Słodycz jogurtu wzbogacono naturalnym zamiennikiem cukru – maltitolem. Produkt oferowany jest w czterech ulubionych smakach: truskawka, malina, brzoskwinia i banan w poręcznej małej butelce.

Producent: Lactalis Polska.


Jogurt do picia a opakowanie

Jednym z ważnych elementów branych pod uwagę przy zakupie jest rodzaj zastosowanego opakowania. Bez wątpienia najbardziej wygodnym opakowaniem jogurtów do picia i wpisującym się w trend „on the go” lub „grab-and-go” są butelki, zarówno klasyczne, jak i stretchowane: Bakoma (Polskie Smaki, Twist, 7 zbóż, Pro+), Grupa Mlekovita (Polski), Krasnystaw OSM (Joguś, Calpro), Lactalis (Duet, Jovikos, Bez dodatku cukrów), Zott Polska (Jogobella) oraz jogurty pod marką własną (Carrefour, Tesco, Kaufland, Lidl). Oddzielną kategorię stanowią butelki kartonowo-plastikowe (Mlekpol SM, Vilkyskiu). Pomysłów na tego typu opakowania jest wiele. Jogurty występują w szerokim zakresie gramatur od 200 do 400 g. Najczęściej występujące to: 250-300 g.

Jogurty pitne sprzedawane są też w kubkach z platynką w gramaturach większych rodzinnych ok. 400 g (Danone, Zott Polska) oraz mniejszych indywidualnych ok. 180 g (Bieluch SM, Bakoma, Zott Polska, Krasnystaw OSM, Tesco).

Popularne smaki i funkcjonalne dodatki. Połączenie przeszłości z przyszłością, tradycji z nowoczesnością. Truskawka i wiśnia z żeń-szeniem, owoce leśne i różowy grejpfrut z zieloną herbatą, jabłko z miętą i pomarańcza z melissą. Kawa z guaraną dopełnia oferty linii jogurtów Polskich od czołowego polskiego producenta, największego w naszej części Europy. Poręczna butelka, rosnąca dostępność. Kto jeszcze nie zamówił, niech żałuje.

Producent: Grupa Mlekovita.


Strona 4 z 4