Twarożki: Smaruj ze smakiem

Zuzanna Karska
Forum Mleczarskie Handel 5/2016 (78)

Wymagania konsumentów są duże: niektórzy wolą tradycyjne smaki, inni chętnie sięgną po wyszukane nowości. Jedni sprawdzają zawartość tłuszczu w produkcie, drudzy upewniają się czy opakowanie jest funkcjonalne, a trzeci sprawdzają, czy etykieta jest czysta. Sprawdźmy na ile rynek twarożków do smarowania odpowiada na te potrzeby.

Obserwując media, zarówno te tradycyjne, jak i online, nietrudno zauważyć, że zagadnienie świadomego odżywiania cieszy się obecnie wielką popularnością. W telewizji znani trenerzy lub eksperci ds. żywienia promują zdrowe jedzenie. Na blogach kulinarnych łatwo znaleźć zakładki z jedzeniem fit oraz ze zdrowymi przepisami. W mediach społecznościowych fani obserwują natomiast swoich sportowych guru, którzy chętnie dzielą się z nimi nie tylko kolejnymi propozycjami ćwiczeń, ale również przepisami. Także codzienne obserwacje pozwalają na wysnucie wniosku, że dbanie o odpowiednie odżywianie jest obecnie modne (w pozytywnym znaczeniu tego słowa): świadome kupowanie starannie wybranych produktów staje się dla coraz większej liczby osób ważne. Stwarza to wielką szansę dla producentów żywności. Szczególnie skorzystać mogą na tym trendzie firmy wytwarzające zdrowe produkty, które konsument dbający o linię i zawartość talerza może kupić z czystym sumieniem.

W gronie firm zachodnich znajduje się jeden z liderów rynku twarożków do smarowania w Polsce, Hochland. Firma zdaje sobie sprawę jak duże znaczenie ma jakość produktu. W opisie Almette duża uwaga poświęcona została pojęciu „natura”. Na swojej stronie internetowej producent zapewnia, że w procesie wytwarzania wyrobu wykorzystywane jest mleko o najwyższej jakości pochodzące z „zielonych Mazur i najczystszych rejonów Mazowsza”. Hochland podkreśla również, że w procesie produkcyjnym nie są wykorzystywane GMO, a mleko użyte do produkcji Almette podlega sprawdzeniu na obecność antybiotyków. Firma zwraca również uwagę na czystą recepturę swojego produktu, który nie zawiera zagęstników, barwników ani konserwantów.

Almette występuje w 14 wariantach smakowych – według zapewnień producent dba o to, żeby jakość wykorzystywanych dodatków była wysoka. Wspomniana liczba rodzajów Almette sprawia, że konsument ma naprawdę szeroki wybór. Na półce sklepowej znaleźć można Almette śmietankowy, z ziołami, jogurtowy, z ogórkiem i ziołami, ze szczypiorkiem i cebulą, z chrzanem, z czosnkiem niedźwiedzim, z pomidorami dojrzewającymi w słońcu, z bazylią, z kolorowym pieprzem oraz wariacje owocowe: Almette fruit z Wiśnią i Żurawiną, z Jagodą i Maliną, z Gruszką i Jabłkiem oraz z Morelą i Wanilią.

Treści zawarte na stronie internetowej Mleczarni Turek również świadczą o dużej wadze przykładanej przez firmę do procesu produkcji. Producent zdecydował się na przedstawienie procesu produkcyjnego na przykładzie jednego, wybranego gospodarstwa. Jak można przeczytać na stronie internetowej „natura, krowy, mleko i… mnóstwo miłości i troski – to nasza recepta na Twój ulubiony ser NaTurek”. Osoba przeglądająca stronę jest zaproszona do poznania jednego dnia z życia rodzinnego gospodarstwa, które dostarcza mleko do Mleczarni Turek.

Wśród twarożków do smarowania oferowanych przez firmę znaleźć można m.in. NaTurek Nasz Kremowy w wariantach: śmietankowym, z czosnkiem, z ziołami, ze szczypiorkiem lub o smaku łososiowym. W ofercie firmy znajduje się również NaTurek Nasz Puszysty, który występuje w odsłonach: śmietankowy, z ogórkiem, z chrzanem, z ziołami, z rzodkiewką czy ze szczypiorkiem. Warto również zauważyć, że w portfolio produktowym firmy znajduje się NaTurek Nasz Puszysty Lekki, który może być alternatywą dla osób dbających o linię. Nowością w ofercie jest Nasz Mleczny.

W gronie firm rodzimych warto wyróżnić Grupę Mlekovita i jej twarożki do smarowania. W ramach serii Mlekovitka dostępny jest Serek twarogowy kremowy Mlekovitka naturalna, z ziołami lub ze szczypiorkiem. Każdy z produktów zawiera 12% tłuszczu. W ofercie firmy są serki Fromage (dostępne warianty: klasyczny, z chrzanem, z czosnkiem lub z papryką.

Ważnym graczem na rynku twarożków do smarowania jest także Piątnica (OSM), która oferuje linię produktów Twój Smak oraz Twój Smak Puszysty. Twój Smak występuje w siedmiu odsłonach: Twój Smak naturalny, ze szczypiorkiem, z łososiem, z chrzanem, z czosnkiem, z przyprawami oraz Lekki z jogurtem. Z kolei Twój Smak Puszysty dostępny jest w ośmiu wariantach: naturalny, z grillowaną papryką, z bazylią, z prażoną cebulą, z pomidorami suszonymi na słońcu, ze szczypiorkiem, z łososiem, z przyprawami oraz z pieprzem.

Strona 1 z 2