Śmietana: Niezapomniana przez konsumentów

Zuzanna Karsk
Forum Mleczarskie Handel 5/2015 (72)

Pokierować konsumenta

O zastosowaniu proponowanych śmietan informuje na etykietach również Bieluch (SM), który proponuje Śmietanę do zimnych potraw i sałatek (12% zawartości tłuszczu) oraz Śmietanę do zup i sosów (18% zawartością tłuszczu). Są to śmietany termofilne, które dzięki swoim właściwościom, jak wyjaśnia producent na swojej stronie internetowej, „zwiększają strawność białek mleka, zwiększają retencję fosforu w organizmie człowieka, wapnia i żelaza, ułatwiają przemianę materii, hamują rozwój mikroflory gnilnej i chorobotwórczej w przewodzie pokarmowym, obniżają poziom cholesterolu powodując jego rozkład, zwiększają odporność immunologiczną”. Ciekawe produkty to także śmietana Top Chef’s, według zapewnień firmy „nie ścina się – pozostaje jednorodna nawet na dużym ogniu”. Na dużą zawartość tłuszczu, 30%, postawiła także firma Lactalis Polska.

Kolejną firmą, która zwraca uwagę na różnorodne przeznaczenie oferowanych śmietan jest Piątnica (OSM), która posiada w swoim portfolio produktów Śmietanę do sałatek, Śmietanę do sałatek, sosów i zup, Śmietanę do zupy oraz Śmietanę do deserów (36% zawartości tłuszczu). Jak podpowiada producent Śmietana do sałatek o 10% zawartości tłuszczu jest „naturalna, bez składników dodatkowych, zawiera wyłącznie mleko i żywe kultury bakterii” oraz „wyróżnia się delikatnością jogurtu”. Piątnica (OSM) poleca ją „zarówno do potraw na zimno – chłodników, sałatek, dressingów, jak i do dekoracji zup i sosów”. Z kolei Śmietana do sałatek, sosów i zup (12% tłuszczu) to „lekka śmietana o bogatej, kremowej konsystencji i delikatnym smaku”, którą firma poleca do użycia przy sporządzania „mizerii, różnego rodzaju sałatek warzywnych, śledziowych i sosów przygotowywanych na zimno”. Można ją również wykorzystać w przyrządzaniu potraw na ciepło. Śmietana do zupy (18% zawartości tłuszczu) to, jak zauważa sam producent „najpopularniejsza śmietana w ofercie, chętnie wybierana ze względu na szerokie zastosowanie w kuchni”, której zaletą „jest fakt, że nie warzy się w gorących sosach i zupach”. W portfolio produktowym spółdzielni znajduje się również Śmietana do sałatek (22%), która zgodnie z informacją podaną na stronie internetowej „przeznaczona jest do potraw na zimno: chłodników, sałatek, dressingów”. Warto również zauważyć, że spółdzielnia oferuje konsumentom Śmietanę do deserów (36%), która przyda się w kuchni podczas prac nad m.in. deserami, kremami, ciastami oraz przy dekorowaniu potraw. Rozbudowaną ofertę w kategorii śmietan ma również Włoszczowa (OSM). Konsument może znaleźć na półce sklepowej Śmietanę do sałatek i mizerii o 12% zawartości tłuszczu, Śmietanę do zup i sosów (18% tłuszczu), Śmietanę (18% tłuszczu) w butelkach, Śmietanę (22%) do sosów, jak również Śmietanę familijną (22% tłuszczu) dostępną w wiaderku 1 kg. Na śmietanę w butelkach postawiła również Jogo (ŁSM), która swoją Śmietanę 18% i 30% sprzedaje właśnie w takim opakowaniu. Spółdzielnia z Łodzi ma jednak w swojej ofercie również śmietanę w bardziej tradycyjnych kubkach i kubeczkach – w ten sposób opakowane zostały Śmietany luksusowe (12% i 18%). Wybór między kubkami, kubeczkami oraz butelkami zapewnia swoim klientom też Radomsko (OSM), które kieruje do nich produkty Hej! Śmietana oraz Ale! Śmietana.


Wyróżnienie

Wyróżniającym się produktem na półkach sklepowych jest śmietana oferowana przez Robico (ZUH), która sprzedawana jest w szklanym słoiczku. Producent zwraca uwagę, że szkło jest z jednej strony gwarantem naturalnego smaku produktu, a z drugiej opakowaniem dobrym dla środowiska. Z informacji umieszczonych na stronie internetowej przedsiębiorstwa można się dowiedzieć, że „firma zastosowała do mleka i śmietany opakowania szklane uznawane za jedyny, nieszkodliwy materiał opakowaniowy, zapewniający najwyższą jakość, bezpieczeństwo zdrowotne oraz zachowanie naturalnych walorów smakowych i zapachowych produktu”. Pusty słoik po produkcie znajdzie wiele zastosowań w kuchni. Dodatkowo firma Robico (ZUH) zdecydowała się na wykorzystanie zakrętki twist-off, dzięki której śmietanie nie grozi wyschnięcie. Producent jasno określa, że swoje produkty kieruje do „wymagających konsumentów, którzy dokonują świadomych wyborów podczas zakupów żywności”, a „misją firmy jest dostarczanie im świeżych, czystych i całkowicie naturalnych produktów mlecznych o najwyższym standardzie jakościowym i nieprzeciętnym smaku”.

Strona 2 z 4