Wielka Brytania:  Produkt wyspiarzy
Kulinaria brytyjskie a mleko
Na spożycie mleka w Wielkiej Brytanii niewątpliwe pewien wpływ ma kuchnia angielska. Sztuka kulinarna tego kraju wywodzi się z głównie z Anglii. Do najbardziej tradycyjnych potraw tej kuchni zalicza się: pieczone mięso wołowe lub jagnięce, szeroka gama puddingów oraz placków, ryb z frytkami oraz śniadanie angielskie (full English breakfast). Tradycyjne śniadanie angielskie składa się m.in.: z jajek podawanych w różnych wersjach, bekonu, parówek, kiełbasy typu white lub black pudding, pomidorów, fasoli w sosie pomidorowym oraz tostów z masłem i dżemem. Prawie standardowym śniadaniem są płatki zbożowe z mlekiem, owsianka, masło. Anglik nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez wypicia kubka kawy lub herbaty z mlekiem.
Mleko na angielskiej półce
Świeże mleko w Wielkiej Brytanii pakowane jest w charakterystyczne plastikowe matowe butelki z rączką lub bez, o poj. 1 l lub 2 l. Mleko produkowane jest w wersjach: pełnotłuste, półtłuste oraz 1%. Bardzo popularne są mleka smakowe (truskawkowe, waniliowe, czekoladowe, o smaku muffinek). One również pakowane są w plastikowe butelki z możliwością wielorazowego otwarcia.
Nową kategorią na rynku są tzw. mleczarskie napoje funkcjonalne. Napoje te, dedykowane najczęściej osobom aktywnie spędzającym czas, są produkowane z myślą o odbudowie masy mięśniowej oraz szybszej regeneracji organizmu. Przykładem takich produktów są np.: Goodness Shakes Procovery, Sports Recovery Milk Choc.
Jogurty
Niekwestionowanym królem brytyjskiej półki jogurtowej jest Müller. Tylko w supermarkecie ASDA znajdziemy 74 rodzaje jogurtów tej marki. Kolejnym graczem jest Danone z markami Activia i Actimel oraz Yoplait. Wśród innych marek znaleźć można m.in.: Yeo Valley, Weight Watchers, Munch Bunch, Onken, Benecol, Shape, Hipp, Liberte oraz legendarną pierwszą markę jogurtów owocowych Ski. Nowością na rynku jogurtów są jogurty wysokoproteinowe Arla Foods.
Mintel szacuje, że Müller w Wielkiej Brytanii jest najlepiej sprzedającą się marką, ze sprzedażą ponad 342 mln funtów (530 mln USD). Niemiecka marka zawiera takie linie produktowe jak Mullerlight, Vitality, Little Stars oraz Amore i ma 16% udział w sprzedaży.