Jogurty pitne: Produkt pod lupą klienta

Aleksandra Karpińska
Forum Mleczarskie Handel 1/2015 (68)

Wyszukaj: Jogurty pitne

Obecnie internet jest jednym z miejsc, z których konsumenci czerpią wiedzę o produktach spożywczych oraz gdzie o nich między sobą dyskutują. Wpisy internautów dotyczące jogurtów pitnych wskazują, że szukają oni informacji m.in. o tym, czy jogurty pitne są tuczące, czy można je spożywać będąc na diecie, czy są zdrowe oraz, czy można podawać je dzieciom. Odpowiedzi, które pojawiają się, są zarówno pozytywne, jak i negatywne. Zdarzają się również komentarze, które jednocześnie wskazują na ich wady i zalety. Niektórzy użytkownicy wyjaśniają, dlaczego polecają tego typu produkty, inni wyjaśniają dlaczego w ich opinii nie powinno się spożywać jogurtów pitnych.

Jednocześnie stopień wykorzystania internetowych stron firm mleczarskich do promocji jogurtów pitnych jest zróżnicowany. Na stronie firmy Bakoma, w części poświęconej jogurtom 7 zbóż Men do picia, konsument może się dowiedzieć, że 7 zbóż, które stanowią skład jogurtu to: pszenica, jęczmień, żyto, owies, ryż, gryka i proso. W jogurtach znajdują się również żywe bakterie jogurtowe L. acidophilus i Bifidobacterium, które jak zaznacza firma, przyczyniają się do utrzymania równowagi mikroflory jelitowej. Produkt określany jest jako „idealny substytut posiłku dla aktywnego mężczyzny”. Jeżeli konsument będzie zainteresowany poszerzeniem wiedzy o tej grupie produktów, to w zakładce „Wartość odżywcza” znajdzie takie informacje jak: wartość energetyczna, zawartość tłuszczów, węglowodanów, białka i soli. Ciekawym pomysłem jest zakładka „FAQ”, w której znajduje się 10 pytań dotyczących jogurtów oraz odpowiedzi na nie. Z ich lektury można się m.in. dowiedzieć: czym są bakterie Bifidobacterium, czym, oprócz gęstości, różni się jogurt tradycyjny od pitnego, czy osoby z nietolerancją laktozy mogą spożywać jogurt, czy zbyt duża ilość jogurtu może zaszkodzić oraz czym, tak naprawdę są kalorie. Firma zachęca również do odwiedzenia strony dedykowanej grupie produktów 7 zbóż – www.7zboz.com. Na stronie konsument otrzymuje m.in. takie informacje jak: opis właściwości każdego ze zbóż, opisy produktów i nowości, spoty reklamowe. Jest to również miejsce, gdzie firma promuje specjalną aplikację Budzik Bakoma oraz ćwiczenia w formie wideo dla kobiet i mężczyzn.

Podobną strukturę na stronie internetowej firmy Bakoma mają informacje dotyczące jogurtów pitnych z serii Twist oraz Twist Cool. Jak zaznacza producent na stronie marka Twist powstała z „myślą o konsumentach” będących w biegu. Bakoma zwraca również uwagę na funkcjonalną butelkę, którą można zakręcić, żeby móc cieszyć się jogurtem „bez ograniczeń – w podróży, domu, samochodzie, pracy”. Przy opisie produktu Twist Cool producent podkreśla dodatkowo jego chłodzące właściwości. Dodatkowo opisom produktów z serii Twist i Twist Cool towarzyszą dwa zamieszczone filmiki z reklamami Bakoma Twist.

Szersze informacje o wybranych jogurtach pitnych zamieszcza również Maćkowy ZM należący do Grupy Polmlek. Ze strony internetowej konsument może się dowiedzieć, że jedna butelka jogurtu z linii Q jogurt „zaspokaja 50% dziennego niedoboru organizmu na koenzym Q10 w organizmie”. Internauta otrzymuje również informacje o tym, jakie są właściwości koenzymu Q10 – m.in. o jego korzystnym wpływie na wydajność energetyczną organizmu oraz pracę serca, działaniu jako antyutleniacz czy przeciwdziałaniu starzeniu się skóry. Z opisu na stronie można się również dowiedzieć, że produkty z tej serii zawierają żywe kultury bakterii probiotycznych oraz o ich właściwościach, w tym m.in. o korzystnym wpływie na pracę jelit lub wzrost odporności na infekcje.

Jednak wiele firm ogranicza się do podania jedynie podstawowych informacji o oferowanych przez siebie jogurtach pitnych. Biorąc pod uwagę fakt, że niektóre jogurty pitne charakteryzuje m.in. różnorodność smaków lub zawartość probiotyków, na stronach internetowych wielu producentów jest duże pole do zagospodarowania, jeżeli chodzi o wyjaśnienie klientom jakie właściwości ma oferowany przez nich produkt.

Zawsze może być lepiej

Jogurty pitne często dostępne są w wygodnych, poręcznych butelkach, które sprawiają, że ich spożycie jest łatwe – nie trzeba szukać łyżeczki – oraz uniezależnione od miejsca, w którym konsument się znajduje. Jogurt pitny może być spożyty praktycznie wszędzie – w domu, w szkole, w pracy, w drodze do pracy, na spacerze lub podczas pikniku. Wyszukane, często egzotyczne smaki mogą zwrócić uwagę osób, które lubią eksperymentować i poznawać nowe smaki. Jogurty pitne 0% tłuszczu i bez dodatku cukru odpowiadają na potrzeby konsumentów dbających o linię. Z kolei zawartość probiotyków może przyciągnąć uwagę osób dbających o zdrowie i ciekawych innowacyjnych rozwiązań. Nie da się jednak nie zauważyć, że wiele firm mleczarskich nie wykorzystuje swoich stron internetowych do promowania zalet oferowanych jogurtów pitnych, a tym samym nie w pełni wykorzystuje potencjał jaki oferuje im internet do promocji tej barwnej kategorii produktów.

Ciekawy produkt

Wiele firm eksperymentuje z dodatkami funkcjonalnymi szukając mocnych argumentów dla pozytywnej decyzji konsumentów oraz detalistów. Spośród kilku ciekawych propozycji zwracać uwagę muszą jogurty: zbożowo-miodowy z kolagenem, zbożowo-aloesowy z kolagenem lub zbożowo-pomarańczowy z kolagenem. Te niebanalne kompozycje są absolutnie nowatorskie pod względem składników.

Producent: Grupa Polmlek/Maćkowy ZM.


Strona 2 z 3