Sery topione: Modne i wygodne

Marlena Piekut
Forum Mleczarskie Handel 4/2014 (65)

Inną propozycją firmy Lactima są sery topione w bloczkach po 100 g: Emmentaler, z Szynką i o smaku Śmietankowym, wszystkie z łatwym otwieraniem. Można je stosować na kanapki oraz jako dodatek do zup (celem ich zagęszczenia i zwiększenia pożywności), także sosy zyskają kremową konsystencję i ciekawy smak po zastosowaniu tych serów.

Interesującą propozycją wpisującą się w ten trend jest ser „Wesoła Łączka” z dodatkiem wapnia i witaminy D3. Ser ten jest polecany szczególnie najmłodszym konsumentom.

Lactima kieruje też swoją ofertę do cateringu: Plastry Bistro XXL!!! oraz Plastry Toast po 600 g.

Sery topione w kubkach, tubach i kostkach proponuje JAL (ZPU). Sery te wytwarzane są na bazie serów Cheddar i Gouda i występują w różnych opcjach smakowych (naturalny, z papryką, z szynką, ze szczypiorkiem oraz z pieczarkami). Producent oferuje też sery topione wędzone w krążkach, batonach i koktajlowe, które są szczególnie polecane jako przekąska i do różnego rodzaju zapiekanych przystawek, do grillowania i do cateringu.

Podobnie, sery topione w kostkach po 100 g oferuje mleczarnia Kowalew-Dobrzyca (OSM): gouda, tylżycki, mazurski, z pieczarkami, z szynką, z papryką, z pomidorami, ze szczypiorkiem, Złoty Ementaler.


W tradycyjnych złotych opakowaniach serki w kostkach po 100 g, 80 g, 3x30 g oraz sery topione mix poleca TMT. Konsument może wybierać wśród następujących wariantów smakowych: gouda, edamski, podlaski, kremowy, z papryką, z ziołami, z szynką, wędzony oraz ze szczypiorkiem.

Grupa Polmlek (marka Warmia) to duży gracz z segmentu sera topionego, proponuje sery topione: plasterkowe – Gouda, Z szynką i Tostowy oraz w krążkach – Gouda, Z szynką, Z ziołami i Mikser. Ciekawymi produktami są sery topione w plastrach Capresi w 150 g opakowaniach: w posypce z pieprzem, o smaku wędzonym, z szynką, w posypce z papryką.

Mleczarnia Turek oferuje gamę serów topionych Milkana: krążki śmietanowe, krążki z szynką, krążki mix smaków, wszystkie w opakowaniach po 140 g i 280 g; bloczki śmietankowe o gramaturze 100 g (2x50 g); plastry ementaler, śmietankowe i z szynką  po 140 g.

Jacek Wyrzykiewicz

PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska

Sery topione to dość ustabilizowana kategoria, z wysoką penetracją oraz wysokim użytkownictwem. Jedynym sposobem na wartościowy rozwój tej kategorii są innowacje. Hochland od początku swojego istnienia stawia na innowacje. Również w 2014 roku wprowadzamy nowe propozycje na rynek, które rozwijają całą kategorię. Jako lider brandowego sektora sera, bardzo mocno stawiamy na konsumenta i jego potrzeby. Chcemy, by nasza marka i oferowane produkty najtrafniej odpowiadały na wszystkie serowe potrzeby. Rynek serów w Polsce jest wciąż na fali wzrostu i trend ten utrzyma się w dłuższej perspektywie. Przewidujemy, że wzrośnie znacząco, choć daleko nam jeszcze do poziomów spożycia w Europie Zachodniej lub świecie. Według danych Transparency Market Research, światowy rynek serów to obecnie ponad 70 mld dolarów. Siłą kategorii serów topionych jest dywersyfikacja produktów i otwartość Polaków na nowości na półce. Najwyższa jakość i pyszny smak – to kluczowe atrybuty naszych produktów i cechy na których budujemy siłę naszych brandów. Hochland jest cały czas aktywny w tej kategorii, wprowadzamy sporo nowości. We wrześniu ubiegłego roku pojawiła się nowość – Hochland Grzybobranie w krążkach – limitowana edycja prawdziwie grzybowych smaków, mix 3 pysznych wariantów smakowych: z borowikami, z kurkami, z pieczarkami. W połowie kwietnia tego roku do sprzedaży trafił najbardziej popularny i lubiany wariant serowy: bloczek topiony Gouda – nowy smak w rodzinie Hochland. To odpowiedź na potrzeby i oczekiwania konsumentów. Bloczki – najważniejsza kategoria serów topionych w Polsce. Jednocześnie bloczki topione Hochland to grupa produktów świetnie rotujących. Wariant Gouda to nr 1 w kategorii sera żółtego, największej kategorii serowej, ale to również najbardziej popularny wariant w kategorii sera topionego w plastrach i kubkach, stąd wynika decyzja o wprowadzeniu nowego smaku Hochland Gouda do sprzedaży. Dodatkowo, trójstronna etykieta ma bardzo dobrą widoczność i rozpoznawalność na półce, oferowana nowość rynkowa cechuje się więc dużym potencjałem sprzedażowym! Plastry topione Śmietankowe – to nowy smak w rodzinie Hochland, który pojawił się na rynku w lipcu! Wariant Śmietankowy to najlepszy smak, także w kategorii krążków topionych i drugi w kategorii bloczków topionych. Bardzo atrakcyjne i praktyczne opakowanie Plastrów topionych Hochland Śmietankowych zachęca do zakupów. Opakowanie jest wyposażone w system ułatwiający otwieranie i zamykanie, zawiera 8 plasterków sera topionego, każdy pojedynczo pakowany w folię. W sierpniu firma Hochland przedstawiła nowy kubek topiony Hochland z samymi atutami: silny shelf impast; atrakcyjny design; nowy, innowacyjny kształt kubka; ten sam, wyrazisty smak sera i najbardziej znana marka serów w Polsce – cóż chcieć więcej!? Wyniki badania wolumetrycznego (Virtual Shopper) są bardzo obiecujące i pokazują, że 88% konsumentów podoba się nowe opakowanie i jego funkcjonalność; 48% konsumentów ocenia nowy kubek jako większy niż obecny; a 94% konsumentów jest zainteresowanych zakupem nowego kubka, co finalnie prognozuje kolejny wzrost sprzedaży kubków topionych Hochland!

Strona 3 z 3