1. Komunikaty
Polska

SIAL 2022 – sukces polskiej branży mleczarskiej

Źródło: Polska Izba Mleka
Autor: Janusz Górski
© polska izba mleka
© polska izba mleka

W dniach 14-19 października odbyło się największe i najważniejsze na świecie wydarzenie branży spożywczej w 2022 r. – targi SIAL 2022. Polska Izba Mleka zorganizowała wspólne stoisko branży mleczarskiej, w którym brały udział: Grupa Mlekovita, Piątnica (SM), SOT, Spomlek (SM), Bartex, Poland Food, Alima Bis oraz Łowicz (OSM).

Podczas targów ponad 7000 firm prezentowało swoje produkty w 8 halach podzielonych na strefy tematyczne. Stoisko Polskiej Izby Mleka wyróżniało się atrakcyjną zabudową, live cooking i pokazami kulinarnymi z wykorzystaniem polskich produktów mleczarskich, przyciągając przy tym rzeszę odwiedzających.

Dzięki targom, polskie firmy mleczarskie miały szansę na pozyskanie nowych kontraktów biznesowych z uwagi na fakt, że większą część zwiedzających stanowili importerzy i dystrybutorzy produktów spożywczych z całego świata. Podczas tegorocznej edycji targów polskie firmy mleczarskie przeprowadziły szereg spotkań biznesowych, a wiele z nich skutkowało podpisaniem lukratywnych kontraktów z importerami.

– Fakt, że wspólne stoisko członków Polskiej Izby Mleka bardzo licznie było odwiedzane przez potencjalnych partnerów biznesowych z całego świata, świadczy o bardzo dobrej marce polskich produktów mleczarskich. Tak wielkie imprezy targowe jak Sial Paryż to sprawdzające się, skuteczne narzędzie promocyjne. Zespół Polskiej Izby Mleka intensywnie pracuje nad działaniami promocyjnymi wspierającymi polski eksport mleczarski, to jedno z naszych najważniejszych zdań – rozwój eksportu polskich produktów mleczarskich – powiedziała Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Polskiej Izby Mleka. – Cieszę się, że firmy są bardzo zadowolone z efektów targów i dziesiątki kontraktów wzmocnią nasz sektor. 

„Bardzo dobre targi” – takie stwierdzenie najczęściej padało z ust przedstawicieli polskiego przemysłu mleczarskiego. W wielu przypadkach owocami licznych spotkań biznesowych były podpisane umowy o współpracę. Doskonale rokują również deklaracje współpracy pomiędzy polskimi firmami z branży na rzecz wspólnej realizacji kontraktów eksportowych.

Porównując ze sobą imprezy targowe z całego świata, SIAL to wydarzenie, w którym polska branża mleczarska absolutnie musi każdorazowo uczestniczyć. Szerokie perspektywy nawiązania kontaktów biznesowych, zaprezentowanie oferty produktów czy choćby zbadanie oczekiwań klientów z poszczególnych rynków eksportowych to kluczowe informacje, które stanowią punkt wyjścia do ekspansji i umocnienia pozycji rodzimych producentów. Koncepcja wspólnego stoiska umożliwia budowanie wizerunku polskiej branży mleczarskiej jako podmiotu mającego w swoim portfolio większość znanych na świecie produktów mleczarskich oraz jako producenta doskonałej jakości artykułów i solidnego partnera z Europy.

Polska Izba Mleka dzięki środkom z Funduszu Promocji Mleka realizuje zadania, które przyczyniają się do wzrostu eksportu polskich produktów mlecznych oraz wzrostu spożycia mleka.

Warte przeczytania