1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Wartości odżywcze i preferencje smakowe ważne w segmencie dziecięcym

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Rynek produktów mleczarskich dla dzieci w Polsce jest dynamiczny i pełen możliwości rozwoju –powiedział Forum Mleczarskiemu Handel Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu Mlekpol (SM). – Odpowiedzialność za zdrowie i rozwój najmłodszych to kluczowy czynnik napędzający innowacje i rozwój w tej kategorii. Dlatego działania producentów, w tym SM Mlekpol, ukierunkowane na dostarczanie produktów najwyższej jakości, które odpowiadają na potrzeby dzieci i oczekiwania rodziców, będą nadal kształtować ten segment rynku.

– Produkty Mlekpolu przeznaczone dla najmłodszych tworzone są z myślą o ich specyficznych potrzebach żywieniowych i większym zapotrzebowaniu na składniki odżywcze. Przykładem jest tu mleko UHT Łaciate Junior 3,8% – czyli mleko o wysokiej zawartości tłuszczu. Jest ono najbardziej zbliżone do mleka „prosto od krowy”, stanowi doskonałe źródło wapnia i białka, a także bogactwo cennych witamin i składników mineralnych. Kolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę w kategorii produktów dla dzieci, jest innowacyjność i dostosowywanie wyrobów mleczarskich do preferencji smakowych naszych milusińskich. Wiąże się to z oferowaniem smaków i konsystencji, które są atrakcyjne dla młodszych konsumentów, przy jednoczesnym zachowaniu korzystnego profilu odżywczego – dodał Piotr Jankowski.

– Produktami spełniającymi te kryteria są np. serki z krówką Rolmlecz – naturalny, o smaku waniliowym, waniliowy z laską wanilii, truskawkowy czy czekoladowy lub Desery z maślanką – z nata de coco i kawałkami czekolady, o smaku tarty cytrynowej czy muffinki jagodowej z wysoką, 60-procentową zawartością maślanki. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych produktów dla dzieci w ofercie Mlekpolu są także mleczka smakowe ze słomką UHT Łaciate – czekoladowe, bananowe, waniliowe oraz truskawkowe. To wyroby niezwykle atrakcyjne dla najmłodszych, które dzięki poręcznemu, kolorowemu opakowaniu można zabrać ze sobą wszędzie – wskazał nasz rozmówca.

– Omawiając kategorię produktów dla dzieci, warto też pamiętać, że najmłodsi konsumenci doceniają nie tylko wyroby z dodatkami smakowymi. Coraz większa część rodziców już od etapu rozszerzania diety przyzwyczaja dzieci do produktów naturalnych – jogurtu, kefiru czy maślanki. Wybierając tego typu wyroby, rodzice kierują się przede wszystkim ich prostym składem, jakością i bezpieczeństwem. Rosnąca świadomość rodzin z dziećmi dotyczącą zdrowego odżywiania generuje popyt na wysokiej jakości produkty mleczarskie, nie tylko te stworzone stricte z myślą o najmłodszych. Wysoka inflacja i spadek siły nabywczej powodują, że decyzje zakupowe podejmowane są w sposób bardziej przemyślany, nawet ostrożny. Jednakże produkty dla dzieci często są traktowane jako te „pierwszej potrzeby”, co oznacza, że rodzice są gotowi inwestować w wyższej jakości wyroby, nawet w czasach ekonomicznej niepewności. Mimo to widać tendencję do poszukiwania bardziej przystępnych cenowo opcji, bez kompromisu w zakresie jakości – podsumował Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu Mlekpol (SM).

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania