Euroser Dairy Group: Stawiamy na jakość

Janusz Górski
Forum Mleczarskie Handel 1/2024 (121)
Euroser Małgorzata Włodarczyk V-ce Prezes Euroser Dairy Group
© euroser dairy group

Rozmowa z Małgorzatą Włodarczyk

Wiceprezes Zarządu i CMO Euroser Dairy Group

Euroser logo


Janusz Górski: Mijający 2023 rok zostanie zapamiętany jako rok niestabilności. Przeważająca część producentów w Polsce obniżała ceny produktów, próbując nie dopuścić do dalszego spadku wolumenów w kraju przy spadającym wartościowo eksporcie. Jak w tym czasie zachowywała się z Państwa perspektywy serowa półka premium?

Małgorzata Włodarczyk: Euroser Dairy Group posiada w swojej ofercie produkty premium, które nie reagują znacząco na niestabilność rynkową. Spółka jest właścicielem wielu marek, które przez długie lata obecności na rynkach europejskich wyrobiły sobie renomę oraz pewną pozycję na półkach sieci naszych partnerów. Nawet w czasach niestabilności gospodarczej w przypadku brandowych produktów z oferty Euroser Dairy Group lojalność klientów nie została zachwiana. 

Wśród gwiazd Państwa asortymentu wyróżnia się marka serów Goat Farm. Te produkty zdobyły według Nielsen pozycję lidera w kategorii kozich serów plasterkowanych. Jakie były: geneza, podjęte działania i efekty realizowanych z handlem działań w tym zakresie?

Pozycja lidera naturalnych plastrów kozich Goat Farm jest utrzymana kolejny rok z rzędu. Jest to efekt pracy oraz spójnych działań mających na celu zbudowanie znanej marki oferującej produkty najwyższej jakości. Brandu znanego i polecanego przez tych, którzy go spróbowali. Nasze działania obejmują wszystkie aspekty budowania silnej pozycji na rynku. Nasze produkty są dostępne w szerokiej dystrybucji zarówno w Polsce, jak i w 13 innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Efektem pracy każdego działu w firmie jest dbanie o wysokie standardy oraz utrzymywanie partnerskich relacji z naszymi klientami. Wspieramy naszych partnerów w zakresie działań w sklepach oraz w komunikacji do konsumentów, nie zapominając o systematycznych badaniach potwierdzających jakość oferowanych produktów.

Sery kozie Goat Farm są często nagradzane przez specjalistów z branży, szefów kuchni oraz konsumentów. W tym roku sery kozi naturalny oraz kozio-owczy zdobyły prestiżowe wyróżnienie w Superior Taste Award organizowanym w Instytucie Badawczym w Brukseli. Przyznano im gwiazdki potwierdzające najlepszy smak oraz wysoką jakość. 

Stawiamy również na wyraźne komunikowanie benefitów produktów na opakowaniach brandowych. Już niebawem cała linia produktów Goat Farm będzie dostarczana w nowych kartonach zbiorczych, które mają na celu minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko. Odpowiednio zaprojektowane kartony redukują ilość wykorzystanego surowca oraz ograniczają użycie farb do koniecznego minimum, będąc jednocześnie w 100% z surowca makulaturowego. Takie działania to korzyść również dla naszych partnerów, ponieważ wiąże się to bezpośrednio np. z mniejszymi kosztami utylizacji.

Komunikacja o naszych produktach jest kierowana do konsumentów za pomocą różnych kanałów, takich jak media społecznościowe, kanały osób kreujących opinię publiczną, uruchomiliśmy również nową stronę internetową www.goatfarm.pl, na której konsumenci mogą lepiej poznać markę oraz produkty.

W portfolio firmy znajdują się m.in. produkty marek Formagia, Frenchi, Grikios i Dublin Dairy. Jaki jest ich wkład w strukturę Państwa sprzedaży? Które z nich są motorami i liderami sprzedaży?

W naszym zróżnicowanym portfolio marek takich jak Dublin Dairy, Grikios, Formagia, Frenchi każda z nich pełni kluczową rolę w strukturze naszej sprzedaży. Brandy te są niezmiernie ważne dla naszych klientów, a ich wkład jest istotny dla kategorii produktów. Każda marka opiekuje się inną niszą produktową, oferując unikalne smaki i doznania kulinarno-serowe.

Dublin Dairy odkrywa przed konsumentami prawdziwy smak Irlandii poprzez wysokiej jakości sery cheddar i masło. Grikios, inspirowany kuchnią śródziemnomorską, oferuje lekkość i wakacyjny nastrój przez cały rok. Formagia przynosi szybkość i prostotę gotowania we włoskim stylu, sprawiając, że nasze dania stają się prawdziwym rajem dla podniebienia. Frenchi z kolei, zainspirowane tradycjami francuskimi, przenosi konsumentów do ojczyzny najsmaczniejszych serów.

Wszystkie te marki są ważne dla naszej firmy, każda z nich wnosi coś unikalnego do naszej oferty. Dzięki temu każdy klient znajdzie w naszym portfolio coś specjalnego, dostosowanego do swoich indywidualnych upodobań i gustów.

Obsługują Państwo 80 sieci handlowych w 13 krajach. Jakie są inne, najistotniejsze po Polsce, rynki sprzedażowe dla firmy Euroser Dairy Group?

Euroser Dairy Group konsekwentnie rozwija swoją działalność już na 13 rynkach Europy Centralno-Wschodniej, a każdy z tych rynków jest dla nas strategicznie istotny. W naszym podejściu biznesowym kładziemy nacisk na dostosowanie do lokalnych zwyczajów kulinarnych, zmieniających się trendów żywieniowych i preferencji konsumentów.

Różnice kulturowe w jedzeniu są dla nas szansą, nie tylko wyzwaniem. 

Dążymy żeby nasze marki były znane i dostępne w całym obszarze Europy Centralnej i Wschodniej. Wpływa na to nasza dbałość o powtarzalność smaku naszych produktów, skład, ale także na opakowanie i kampanie marketingowe. Dążymy do zrozumienia preferencji żywieniowych oraz unikalnych trendów, co umożliwia nam utrzymanie stabilności w różnorodnym otoczeniu rynkowym.

Dziękuję za rozmowę
Janusz Górski

Zobacz także