1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Cleo pomogła serkom wiejskim Almette: wywiad

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© hochland polska
© hochland polska

Janusz Górski: Marka Almette weszła do segmentu serków wiejskich. Do kogo zdecydowali się Państwo dotrzeć, biorąc pod uwagę popularność serków typu cottage i dojrzałość tego rynku? 

Jacek Wyrzykiewicz: Tradycyjny rynek serków wiejskich stanowił duże wyzwanie dla nowoczesnej marki, jaką jest Almette. Inspiracja w znalezieniu unikalnej drogi dla rozwoju na nowym rynku przyszła ze strony konsumentów, podkreślających, że lubią tego typu produkty, ale jednocześnie uznają je za nudne. Dlatego postawiliśmy na trzy warianty, a każdy z nich oferuje nie tylko odmienne walory smakowe, ale także różną gęstość i konsystencję.

Serki wiejskie są wolumenowo drugą największą kategorią rynku sera w Polsce oraz największym „białym” segmentem. Polska jest najbardziej „cottage’owym” krajem na świecie – jemy rocznie prawie 65 tysięcy ton serków wiejskich, w dodatku co roku coraz więcej. Serki wiejskie są podstawą codziennej diety Polaków – doceniamy to, że są naturalne, lekkie i zdrowe, do tego łatwo i szybko można się nimi najeść. Widzimy wiele okazji, zarówno w domu, jak i poza nim, aby sięgnąć po serek wiejski – właściwie przez cały dzień. Polacy jedzą serki wiejskie zarówno na śniadanie, jak i drugie śniadanie, lunch, kolację czy przekąskę między głównymi posiłkami. W tak dużej, rosnącej i lubianej kategorii nie mogło zabraknąć jednej najbardziej znanych i lubianych marek serowych, czyli Almette.

Co zdecydowało o wyborze Cleo na ambasadora marki?

Koncept komunikacyjny podkreślał połączenie nowoczesności z tradycją i prostoty z przyjemnością, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Cleo – nowoczesną artystką neofolkową, łączącą tradycję folkloru z nowoczesnym brzmieniem. Hasło przewodnie „Gdy przyjemność chodzi Ci po głowie” dodatkowo zachęcało do spróbowania nowych produktów.

Chciałem też podkreślić, że żaden, nawet najlepszy, proces nie zapewni projektowi sukcesu. Sukces – również w naszym przypadku – zapewniają ludzie. Ciężka praca, wielkie zaangażowanie i pomysłowość teamu projektowego to kluczowe czynniki sukcesu. „Mamą Almette” jest Katarzyna Ciecieręga – Kierownik Marketingu w Hochland Polska, której należą się szczególne podziękowania!

Kampania Hochland: Gdy przyjemność chodzi Ci po głowie, zajęła trzecie miejsce w konkursie na najlepszą kampanię mleczarską roku w konkursie Lider Forum Kampanie 2023. W Jury konkursu zasiadają: Agnieszka Maliszewska, Sekretarz i Dyrektor Polskiej Izby Mleka, Wiceprzewodnicząca COGECA, Paweł Kowalewski, Vice President Creativity IAA Global, Prezes Communication Unlimited, Maciej Ptaszyński, Prezes Zarządu Polskiej Izby Handlu oraz Janusz Górski. Redaktor Naczelny Forum Mleczarskie Handel.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania