1. Aktualności
  2. Świat
Unia Europejska

Aldi urośnie i zmienia swoje private labels

Źródło: PLMA
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

Aldi celuje w setki nowych sklepów w Europie – podaje Stowarzyszenie Producentów Marek Własnych (PLMA). W swoim nowym trzyletnim planie Aldi zakłada, że do 2026 r. będzie miał w Europie ponad 6 tys. sklepów. Oznacza to o około 700 sklepów więcej niż obecnie. Plan zakłada inwestycje na kwotę miliardów euro. Powinno to pobudzić rozwój dyskontu. Zmiany dotykaja program marek własnych.

W ostatnich latach firma dokonała restrukturyzacji organizacyjnej, rozbudowała i unowocześniła logistykę. Aby zapewnić płynniejszy przepływ towarów, dokładniejsze prognozy i niższe przeceny, zainwestowano w magazyny, centra i IT. Największy potencjał ekspansji widać w Polsce, Francji i Hiszpanii.

Aldi udoskonala także swoje linie marek własnych. Choć oferowano 300 różnych marek własnych, liczba marek wraca do około 60. Firma twierdzi, że w nadchodzących miesiącach klienci będą świadkami widocznych zmian w sklepach. Marki własne zostaną połączone i wznowione pod nowymi nazwami, a inne zostaną po prostu zmodernizowane. Liczba jednostek SKU marek własnych pozostanie taka sama, ale marek własnych będzie mniej i będą silniejsze. Celem jest zwiększenie rozpoznawalności. Projekt powinien zostać sfinalizowany w 2024 r.

Warte przeczytania