1. Aktualności
  2. Polska

Piątnica wśród najsilniejszych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

Rzeczpospolita opublikowała zestawienie marek o najwyższej wartości w 2011 roku. Piątnica uplasowała się na wysokiej 33. pozycji pod względem siły marki, będąc 3. najsilniejszą marką mleczarską w rankingu.

Wśród 330 najcenniejszych polskich marek w 2011 roku znalazło się 13 marek z branży mleczarskiej. Wartość marki Piątnica została wyceniona na 211,6 mln zł, co zapewnilo jej 5. miejsce w gronie najcenniejszych marek mleczarskich obok Mlekovity, Łaciatego, Mleka Łowickiego i Bakomy oraz 60. pozycję w ogólnym rankingu marek.
Głównym kryterium oceny wartości marki w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita była wartość sprzedaży. Natomiast siłę marki, na którą składają się pozycja rynkowa, relacje z klientami oraz postrzeganie marki, określono na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie Rzeczpospolitej przez Millward Brown SMG/KRC.
Przewagą konkurencyjną marki, decydującą o jej sile, jest lojalność klientów. Piątnica zajęła w tej podkategorii 1. miejsce wśród marek mleczarskich oraz 12. miejsce w ogólnym rankingu.
Piątnica znalazła się na wysokim 19. miejscu w zestawieniu marek produktów żywnościowych o największej mocy i jako 3. najmocniejsza marka mleczarska, wyprzedziła konkurencyjne marki takie, jak Turek, Mlekovita i Bieluch. Określając w tym rankingu moc poszczególnych marek uwzględniono ich postrzeganą wartość i jakość, prestiż, świadomość oraz siłę.
Piątnica oceniana jest jako marka produktów wysokiej jakości. Zajęła 2. miejsce wśród marek mleczarskich w kategorii Postrzegana jakość. To również silna marka, po którą konsumenci sięgają wyjątkowo chętnie. W tej kategorii Piątnica uzyskała 3. lokatę wśród najsilniejszych marek mleczarskich oraz 33. pozycję w ogólnym rankingu najsilniejszych marek.
– Stała obecność Piątnicy w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek opracowywanym przez Rzeczpospolitą odzwierciedla znaczenie, wartość oraz konkurencyjność naszej marki na rynku – podsumowuje Zbigniew Kalinowski, Prezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Piątnicy. – Cenne jest dla nas również zaufanie, jakim obdarzają nas konsumenci. Dokładamy wszelkich starań, aby produkty w marce Piątnica były najwyższej jakości, innowacyjne, dostosowane do potrzeb nabywców oraz szeroko dostępne”.