Premier Mateusz Morawiecki w siedzibie Grupy Mlekovita

To była gospodarska wizyta w największej firmie mleczarskiej w tej części Europy. Ranga tej wizyty była szczególna z dwóch powodów: po pierwsze to wizyta na tak wysokim szczeblu, po drugie, nastąpiła w tak krótkim odstępie czasu od powołania Mateusza Morawieckiego na urząd Prezesa Rady Ministrów.

W wystąpieniu Premiera szczególnie ciekawie i mocno zabrzmiały akcenty dotyczące otwartości sieci handlowych w Polsce na zagraniczne produkty, podczas gdy nie ma praktycznie możliwości, aby polskie produkty mogły wejść na półki sklepów w krajach zachodnioeuropejskich. – Nie ma polskiego masła na półkach w sklepach w Danii, a jest duńskie masło w polskich sklepach. W istocie Premier Mateusz Morawiecki powiedział głośno to, co bulwersuje wielu polskich rolników i mleczarzy w spółdzielniach. Gość Dariusza Sapińskiego, Prezesa Zarządu Grupy Mlekovita zaapelował o większą promocję polskich produktów w sieciach handlowych w Polsce. – Żeby w Polsce był tydzień polski – mówił Premier – w każdym miesiącu, w każdej sieci. Przecież polskie produkty powinny być sprzedawane w ogromnej większości tak, jak w innych krajach, które dbają o swój rynek – dodał szef polskiego rządu.