1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska obronił udziały rynkowe mimo spadku rynku serów topionych

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Hochland to marka numer jeden pod względem wartości sprzedaży z 10% udziałem w rynku serów ogółem – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Nasze udziały w segmencie serów topionych wynoszą 54,6% (wartość, źródło: Nielsen, MAT SEP 2021). Proponujemy w tej kategorii szeroką paletę produktów: krążki, bloczki, plasterki oraz sery kremowe w pudełkach. Rynek serów w Polsce w 2021 roku rośnie rocznie o 2,8%, ale dynamika różni się to dla poszczególnych segmentów: sery topione spadły o -1,4%, (wartość, Nielsen, MAT SEP 2021 vs. MAT SEP 2020).

– Wyzwaniem dla wszystkich jest szybko zmieniająca się sytuacja na rynku. Cała branża chcąc zapewnić ciągłość produkcji musi radzić sobie z konsekwencjami globalnej pandemii – od nie funkcjonujących łańcuchów dostaw podzespołów elektronicznych aż do braku zwyczajnych palet. Wzrost cen na surowce, energię, transport – wszystko to powoduje duży wzrost kosztów, których nie da się w dostatecznym stopniu przełożyć na ceny detaliczne i wpływa na negocjacje handlowe – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.

– Z punktu widzenia biznesu odnotowaliśmy dobre wskaźniki wzrostu sprzedaży we wszystkich kanałach. Udało się nam obronić udziały rynkowe i to, że nasze marki są numerem jeden w kategorii serów. Chcemy dalej rosnąć i robić to, co umiemy najlepiej: konsekwentnie rozwijać i wzmacniać nasze marki. Dobrym przykładem tych działań jest wprowadzona przez nas w ubiegłym roku zupełnie nowa w kategorii serów topionych - linia Hochland, Naturalnie, że pyszny! - sery kremowe, które zawierają wyłącznie naturalne składniki. Eliminacja tzw. dodatkowych składników to znaczący trend, który powoduje, że producenci coraz więcej uwagi poświęcają produktom naturalnym. Opakowanie Hochland Naturalnie, że pyszny! jest unikalne. Wyróżnia się okrągłym kształtem, naturalną teksturą oraz nowoczesną grafiką. Produkt dostępny jest w pięciu pysznych wariantach: ze śmietanką, maasdamer, emmentaler, gouda oraz gouda z pomidorami i szczypiorkiem – wylicza nasz rozmówca.

Ostatnie wiadomości o firmie