1. Aktualności
  2. Polska

Mlekpol (SM): Polacy są lojalni wobec polskich marek masła. Chętnie korzystają z promocji opartych na wielosztukach

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekpol (sm)

– Spożycie masła jest silnie zakorzenione w polskiej kulturze – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM). Świadomość jego naturalnych i zdrowotnych walorów powoduje, że jest to jeden z podstawowych produktów w koszyku zakupowym polskiego konsumenta. Oprócz tradycyjnej kostki o gramaturze 200 g nasi konsumenci, w zależności od potrzeb, sięgają również po większe porcje oraz te ulubione i kojarzące się z tradycją wytwarzania, w formie osełki 300 i 500 g. Widzimy, że Polacy są bardzo związani i mają zaufanie do rodzimych i znanych marek jak Łaciate, Mazurski Smak czy Rolmlecz.

– Dla tych, którzy lubią różnorodność w ostatnich latach wprowadziliśmy na rynek mix tłuszczowy oparty na maśle (64%) oraz na dodatku oleju rzepakowego. Jest on zapakowany w wygodnym do przechowywania pudełku, w wersji naturalnej jak i inspirowanej francuską tradycją kulinarną, z dodatkiem soli. Można śmiało powiedzieć, że masło jest produktem pierwszej potrzeby, więc każdy operator rynku detalicznego dba, by przyciągnąć klientów promocją cenową, często opartą o tzw. wielosztuki. Klienci często korzystają z takich ofert – wskazuje Małgorzata Cebelińska.

– Spodziewamy się, że rynek produktów na bazie naturalnych tłuszczów zwierzęcych będzie nadal rósł, natomiast już nie w tak dynamiczny sposób jak dotychczas. Powodem jest, że obecnie na rynku jest coraz więcej dostępnych produktów o podobnych właściwościach, chociaż często nie tak odżywczych i naturalnych jak masło – konstatuje Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM).

Ostatnie wiadomości o firmie