1. Aktualności
  2. Świat

Chiny: W pierwszym kwartale zysk brutto Emerald Dairy o 42 % w górę

Źródło: finance.yahoo.com
Autor: Barbara Wiercińska

Emerald Dairy, chiński producent i dystrybutor mleka w proszku dla dzieci i niemowląt, podał wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2010 r. Przychody netto ze sprzedaży wzrosły w stosunku do analogicznego okresu roku 2009 o 31,3% do 14,3 mln $. Wzrost przychodów ze sprzedaży nastąpił dzięki wiodącej linii produktów marki Xing An Ling, skierowanych do zamożnych konsumentów. Mieszanki dla niemowląt oraz mleko w proszku było dystrybuowane w 20 prowincjach w środkowych Chinach i sprzedane w ponad 6 tys. dyskontów spożywczych.

Zysk brutto Emerald Dairy wzrósł do 7,1 mln. $, czyli o 41,8% w stosunku do pierwszego kwartału roku 2009.
Chiński rynek mleczarski jest szacowany na 13 mld. $ rocznie ze sprzedaży i oczekuje się, że będzie rósł w tempie 15% rocznie – stwierdził prezes i dyrektor generalny Emerald Dairy, Yong Shan Yang – Przy 16 mln dzieci, które rodzą się co roku w Chinach, jesteśmy przekonani, że zapewnimy sobie więcej udziałów na naszych rynkach docelowych w miastach o najszybciej rosnącej populacji w Chinach, co zapewni nam największy potencjał wzrostu.