1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: 53% rynku to plastry

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Od kilku lat rynek w naszym kraju wykazuje wzrost i jest mocno rozdrobniony. Sery dojrzewające ma w swojej ofercie wielu mniejszych i większych producentów, a łączna oferta przekracza kilkaset produktów – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.


– Kluczowe jest dostarczanie konsumentowi właściwego produktu, we właściwej cenie, właściwym miejscu i czasie oraz przy użyciu właściwych środków promocji. Sery twarde to w Polsce największa kategoria na rynku sera, zdaniem ekspertów jej wartość roczna przekracza 2 mld PLN. Dodatkowo kategoria ta zdominowana jest przez plastry żółte, które stanowią 53% całości i w skali roku dynamicznie rosną – podkreśla nasz rozmówca.
– W procesie wyboru sera twardego najważniejszy jest zdecydowanie typ sera i jego smak. Badania rynkowe wyraźnie pokazują, że konsumenci kierują się także marką sera. Szczególną popularnością cieszą się plasterkowane sery żółte Hochland w wielu niepowtarzalnych smakach. Sery z natury rzeczy są produktami masowo wykorzystywanymi na śniadania, przede wszystkim ze względu na właściwości odżywcze i zdrowotne. Najbardziej popularne opakowania jednostkowe serów plasterkowanych to 150-200 g. Najczęściej plastruje się tradycyjnie sery typu holenderskiego i szwajcarskiego. Firma Hochland Polska ma w swojej ofercie zarówno jedne, jak i drugie. Sery żółte Hochland Gouda dostępne są w kilku formach: w blokach, a także w plasterkach w praktycznych opakowaniach typu „otwórz – zamknij” w wariantach Gouda, Gouda wędzona. Sery Gouda produkowane przez Hochland swoją sławę zawdzięczają wyjątkowemu smakowi, konsystencji i najwyższej jakości. Z kolei Emmentaler to najsłynniejszy ser typu szwajcarskiego. Ser Emmentaler jest znany i chętnie jedzony w wielu krajach na całym świecie, także w Polsce – opowiada Jacek Wyrzykiewicz.
Kluczem do rozwoju kategorii jest wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie opakowań, smaku, składników. To miejsca na prawdziwe innowacje, która powiększą grupę konsumentów oraz wprowadzą nowe okazje do konsumpcji – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska.
Więcej na temat serów plasterkowanych w emisji 3/2017 naszego magazynu