1. Aktualności
  2. Świat

Emmi: Kozie produkty najbardziej atrakcyjne w międzynarodowym biznesie mleczarskim

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Właśnie dlatego największy producent produktów z koziego mleka w krajach Beneluksu (sery świeże i dojrzewające) Bettinehoeve zostanie przejęty przez szwajcarski koncern mleczarski Emmi. Własnością Emmi stanie się 60% udziałów.
Strategia Emmi obejmuje rosnącą koncentrację na kategoriach premium i produktach niszowych. Firma skupia się m.in. na mających historyczny sukces produktach tj. Caffè Latte i serach Kaltbach na rynku rodzimym. Kolejnym wymiarem strategii firmy jest zdobywacie pozycji lidera w segmentach deserów, produktów bezlaktozowych i specjalnościach z sera z mleka krowiego i koziego. Ten ostatni kierunek wyznaczają wartości odżywcze – coraz bardziej zauważalne wśród społeczności międzynarodowej.


Emmi wkroczyło w segment produktów kozich w 2010 roku, kiedy wykupiło firmę amerykańską Cypress Grove Chevre oraz rozwinęło skrzydła poprzez przejęcie holenderskiej mleczarni AVH produkującej sery kozie i owcze, serwatkę i mleko w proszku). W grudniu 2015 roku Szwajcarzy nabyli kolejna mleczarnię amerykańską:iRedwood Hill Farm & Creamery.
Bettinehoeve jest kolejnym krokiem na umacnianiu pozycji w Holandii I w segmencie produktów kozich, które leżą poza głównym nurtem działania wielkich holenderskich mleczarni tj. FrieslandCampina i Cono. Nowy nabytek Emmi: Bettinehoeve choć nie ma oszałamiających przychodów (zaledwie 40 mln euro), to ma wypracowana przez ostatnie 30 lat działania – pozycję największego dostawcy serów świeżych i podpuszczkowych z mleka koziego. Firma produkuje w dwóch zakładach i zatrudnia 115 osób. Przetwarza dziennie 150 tys. litrów mleka koziego od 45 dostawców. Dostarcza na rynku Holandii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Belgii i do płn. Europy.
Najlepiej znaną w Europie jest marka Bettine – znana handlowcom również w Polce za sprawą dystrybucji przez jednego z importerów.
Kwota transakcji nie została ujawniona.