Danone pracuje nad napojem „anti-Alzheimer”
Jeżeli powiedzie się szereg testów, nowy shake mleczny, nad którym pracuje Danone, będzie wpływał pozytywnie na zdrowie osób cierpiących na chorobę Alzheimera. Producent, najbardziej znany ze swoich marek Actimel i Activia, zaprojektował i sfinansował badania, które zostały przeprowadzone przez naukowców z Massachusetts Institute of Technology (MIT) w Stanach Zjednoczonych. W badaniach wzięło udział ponad 200 osób cierpiących na Alzheimera. Połowa dostawała nowy cocktail, a połowa placebo. Dwie grupy zostały poddane testowi na pamięć przed podaniem napoju i po zakończeniu badań. Po 12 tygodniach, u 40% osób z grupy wykazano poprawę wyników testu pamięci. Profesor Richard Wurtman powiedział w Daily Mail, że z jednej strony jest to produkt, który nie jest w żaden sposób toksyczny, a wspomaga i poprawia funkcje organizmu. Jeżeli, więc, dalsze badania potwierdzą jego działanie, będzie to bardzo intrygujące. Badacze z MIT ostrzegają jednak, że wyniki testów na większej grupie osób mogą być gorsze od tych przeprowadzonych na małej próbie.