1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Rekordy sprzedaży kategorii serów białych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Ser biały kremowy notuje dynamiczny wzrost wielkości i wartości sprzedaży w ostatnim okresie do rekordowych poziomów nie notowanych od 2 lat. Segment w perspektywie długookresowej rozwija się szybciej w ujęciu wartościowym niż wolumenowym – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Trade Marketing manager w firmie Hochland Polska. – Naszą perłą w koronie tej kategorii jest Almette, które istnieje na polskim rynku od 1995 roku i jest niekwestionowanym liderem kategorii serów kremowych twarogowych. Portfolio Almette obejmuje sporo wariantów smakowych: śmietanka, zioła, jogurt, chrzan, szczypiorek i cebula, ogórek i zioła, pomidory dojrzewające w słońcu, czosnek niedźwiedzi, papryka i pomidory oraz bazylia. Almette – zaprasza do strefy wolnej od zagęstników, barwników i konserwantów!


– Almette jest liderem segmentu serów kremowych twarogowych do smarowania, udziały marki Almette w segmencie serów kremowych twarogowych do smarowania wynoszą 23,1% (źródło: Hochland za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Polska, sprzedaż wartościowa, okres XII 2011-XI 2012, kategoria: sery) – wkazuje Jacek Wyrzykiewicz z Hochland Polska.
– Rynek twarożków w Polsce rozwija się dynamicznie, za kilka lat będzie to z pewnością jeszcze bardziej znaczący segment w kategorii serów. Być może wzrośnie też zainteresowanie grupą produktów odtłuszczonych, ze względu na coraz silniejszą modę na zgrabną sylwetkę i ograniczanie spożycia kalorii. Na razie wśród smaków twarożków najmocniejsze pod względem poziomu sprzedaży są stale popularne warianty śmietankowe, bez dodatków. Jednak poszukiwanie nowych smaków, a także inspirowanie i edukowanie prowadzi do coraz większej wyróżnialności wariantów owocowo-słodkich, takich, jak Almette z gruszką i jabłkiem – dodaje nasz rozmówca.
– Serki twarożkowe w wersjach słodkich i owocowych jak najbardziej mogą stać się nowym, stałym trendem w ofercie producentów i preferencjach konsumentów. W maju wystartowała kampania komunikacyjna Almette z gruszką i jabłkiem. Celem kampanii jest właśnie poinformowanie konsumentów o zupełnie nowym, owocowym kierunku smakowym w ofercie Almette oraz zainspirowanie do nowych form i okazji konsumpcji puszystego serka. Kampania ma charakter ogólnopolski i odbędzie się w TV, prasie oraz Internecie (blogi kulinarne, Facebook, Youtube, video oraz www.almette.pl). Spot TV jest emitowany zarówno w głównych kanałach (TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat) jak i stacjach tematycznych. Aby wzmocnić efekt kampanii, na półce sklepowej pojawiły się materiały promocyjne (ekspozytory, wobblery, cenówki i naklejki), a w wybranych sieciach odbędą się specjalne degustacje, które zainspirują konsumentów do kulinarnego eksperymentowania z Almette. Słodkie i lekkie śniadania to nie tylko najnowszy trend, ale również sposób na doskonały początek dnia – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz.