Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Wywiady (wszytkich: 144, strona 8 z 10)

Szukaj:

Forum Mleczarskie Handel 6/2010 (43)
Intermarché: Cena wciąż ważna, dodano 2011-02-11

Rozmowa z Edytą Dembińską, Managerem Kategorii Produktów Świeżych w sieci Intermarché

Intermarché to sieć działająca na innych zasadach niż inne sieci supermarketów, zważywszy koncepcję i otwarty model. Jakie to ma przełożenie na pracę kupca działu nabiał?
Sklepy Intermarché to jednostki handlowe zarządzane przez niezależnych właścicieli, którzy część swojego czasu poświęcają na pracę na rzecz całej sieci. Dwa razy w tygodniu przyjeżdżają do centrali, aby wspólnie ze stałymi pracownikami ustalać i realizować politykę handlową. Z tego względu ścisły kontakt z właścicielami sklepów to dla kupców swoista kopalnia informacji o segmentach rynku, zachowaniach konsumentów i ich potrzebach. Wiedzę tą wykorzystujemy w negocjacjach, konstruowaniu gamy promocyjnej i budowaniu segmentu marki własnej.


Forum Mleczarskie Handel 6/2010 (43)
Lactalis Polska: To był pracowity rok, dodano 2011-02-03

Rozmowa z Piotrem Walczakiem, Prezesem Zarządu i Dyrektorem Generalnym Lactalis Polska

Panie Prezesie, jaki był dla Grupy Lactalis i polskiego oddziału firmy rok 2010?
Miniony rok to czas bardzo dynamicznego rozwoju na rynku polskim Grupy Lactalis, światowego lidera w produkcji serów. Konsekwentne realizowaliśmy strategię opartą na dostarczaniu najwyższej jakości produktów i serwisu dla kontrahentów. Nasi Klienci docenili współpracę z zaufanym i stabilnym partnerem.


Forum Mleczarskie Praktyka 3/2010 (03)
Tesco: Mężczyźni pytają o sery light, dodano 2011-01-27

Rozmowa z pracownikami stoiska serowego tradycyjnego w Tesco Fieldorfa 41 w Warszawie

Jaka jest specyfika tej placówki Tesco: jacy konsumenci tu przychodzą na dział z serami i jakich serów poszukują najczęściej?
Jest to placówka, którą odwiedzają dwie grupy klientów: pierwsi, bogatsi nabywają głównie droższe sery, z najwyższej półki, z najwyższą jakością. Drudzy wybierają sery najtańsze, z promocji w dobrej jakości, do smaku. Ci pierwsi chętnie wybierają zwłaszcza sery pleśniowe z niebieską pleśnią: lazur, rokpol, edelpilz. Popularne są wśród nich sery takie jak gouda z pomidorami, pesto. Z kolei kiedy mówimy o półce ekonomicznej, to zależy co jest w promocji. Największym wzięciem cieszy się albo gouda, albo Złoty Mazur, ser Babuni czy Mazdamer.


Forum Mleczarskie Handel 6/2010 (43)
Mlekpol (SM): To był specyficzny rok, dodano 2011-01-21

Rozmowa z Edmundem Borawskim, Prezesem Mlekpol (SM)

Czy coraz trudniej, czy łatwiej rozmawia się dziś o konsolidacji z innymi mleczarniami?
Myślę, że jest to coraz trudniejsze. Mapa polskiego mleczarstwa podzieliła się na trzy grupy; pierwsza to około dziesięciu dużych podmiotów, druga to firmy średnie, które mają jeszcze wizje indywidualnego istnienia (około 20 zakładów). Pozostałe zakłady szukają partnera i jest im bardzo trudno go znaleźć, bo konsolidacja kosztuje, choć nie zawsze o tym się mówi. Koszty finansowe są kłopotliwe, ale problemy pracownicze, których nie da się uniknąć są jeszcze trudniejsze.


Forum Mleczarskie Handel 5/2010 (42)
Phimar Processing & Packaging Solutions: Jesteśmy bardziej elastyczni, dodano 2011-01-14

Rozmowa z Piotrem Pieprzakiem, Dyrektorem Zarządzającym w Phimar Processing & Packaging Solutions

Czy Państwo są po raz pierwszy na Polagrze?
Jako wystawca jesteśmy tu po raz pierwszy. Nasza oferta dla polskiego przemysłu spożywczego przeznaczona jest dla wszelkiego formatu przedsiębiorstw – od niewielkich, rodzinnych firm, do potentatów przemysłowych. Świadczone przez nas usługi inżynierskie obejmują projektowanie i realizację „pod klucz” obiektów przemysłowych, włącznie z montażem, automatyzacją i rozruchem technicznym i technologicznym. Automatyczne systemy sterowania i nadzoru, systemy wizualizacji i rejestracji realizujemy w oparciu o sterowniki firmy Siemens oraz WonderWare.


Forum Mleczarskie Handel 4/2010 (41)
Alma: Ewa Badocha z Almy zdobyła 2. miejsce w konkursie TOP KUPIEC 2010, dodano 2010-09-17

Ewa Badocha z Almy zdobyła 2. miejsce w konkursie TOP KUPIEC 2010, organizowanym przez Forum Mleczarskie Handel

Dostawcy produktów mleczarskich głosujący w konkursie TOP Kupiec 2010 bardzo wysoko ocenili Pani profesjonalizm, w tym m.in.: wiedzę o kliencie, rynku, umiejętności negocjacyjne, rzeczowość i otwartość na nowości na tle kupców w całej Polsce. To dla Pani duże zaskoczenie?
Nie ukrywam, że to wyróżnienie było dla mnie dużym zaskoczeniem. O wygranej dowiedziałam się od naszych kontrahentów, którzy dzwonili z gratulacjami. To miłe, że moja praca została przez nich doceniona.


Forum Mleczarskie Handel 4/2010 (41)
Real: Marta Woronko z Reala zdobyła 1. miejsce w konkursie TOP KUPIEC 2010, dodano 2010-09-02

Marta Woronko z Reala zdobyła 1. miejsce w konkursie TOP KUPIEC 2010, organizowanym przez Forum Mleczarskie Handel. Przedstawiamy wywiad jaki przeprowadziliśmy przy okazji wręczenia okolicznościowego dyplomu.

Dostawcy produktów mleczarskich głosujący w naszym konkursie najwyżej ocenili Pani profesjonalizm, w tym m.in.: wiedzę o kliencie, rynku, umiejętności negocjacyjne, rzeczowość i otwartość na nowości na tle kupców w całej Polsce. To dla Pani duże zaskoczenie?
Jestem ogromnie zaskoczona. Przede wszystkim dlatego, że nie wiedziałam o byciu braną pod uwagę w takim konkursie. Niewątpliwie cieszy mnie fakt, ze znalazłam się w pierwszej trójce TOP Kupców w Polsce.


Forum Mleczarskie Handel 3/2010 (40)
Grupa Lacpol: Coś innego, coś nowego, dodano 2010-07-23

Rozmowa z Januszem Pawliczakiem, Prezesem ZPM Mlecz w Wolsztynie (Grupa Lacpol)

Grupa Lacpol znana bardziej z aktywności eksportowej zamierza traktować krajowy detal w sposób strategiczny. Jak to wygląda z perspektywy poszczególnych zakładów w Grupie?
Grupa Lacpol od lat jest znanym i cenionym eksporterem produktów mleczarskich, zwłaszcza tych zaliczanych do grupy produktów suchych. Zgodnie z nową strategią Prezesa Kazimierza Łosia tendencja sprzedażowa naszych produktów ma ulec zmianie. I tak w ciągu 3-4 lat sprzedaż produktów świeżych, adresowanych na rynek detaliczny ma ulec zrównoważeniu, w stosunku do produktów sproszkowanych. Celem nadrzędnym dla Lacpolu jest więc osiągnięcie wysokiego udziału naszych przetworzonych produktów mlecznych na krajowym rynku detalicznym. Wszystkie zakłady z Grupy pracują, aby nową strategię wcielić w życie. Dobrym przykładem jest zakład, którym kieruj´, czyli zakład w Wolsztynie. W tym roku oddaliśmy do użytku nową linię produkcji mleka o wydłużonym terminie przydatności (ESL i UHT), odświeżyliśmy linię twarożków śniadaniowych oraz poszerzyliśmy asortyment o nową markę tj. „Mleczne Smaki Świata”. W roku ubiegłym uruchomiliśmy zaś produkcję jogurtów naturalnych typu greckiego.


Forum Mleczarskie Handel 3/2010 (40)
Włoszczowa (OSM): Rośniemy stabilnie, dodano 2010-07-15

Rozmowa ze Stanisławem Skórą, Prezesem w mleczarni Włoszczowa (OSM)

Jaka jest Pana ocena pierwszych miesięcy 2010 r. w handlu nabiałem, zwłaszcza serami podpuszczkowymi (żółtymi)?
Pierwsze miesiące roku były niezwykle dynamiczne i wymagały błyskawicznej reakcji na sytuację rynkową. Większy popyt na sery w pierwszym kwartale doprowadził do wzrostu cen, natomiast poświąteczna stagnacja spowodowała zwiększone akcje promocyjne w celu przywrócenia większej płynności w rotacji sprzedażowej serów.


Forum Mleczarskie Handel 3/2010 (40)
Stokrotka: Opieramy się na produktach regionalnych, dodano 2010-07-08

Rozmowa z Pawłem Wiśniewskim, Specjalistą ds. Zakupów, odpowiedzialnym za kategorię nabiał w spółce Stokrotka

Jak długo pracuje Pan w handlu oraz jak długo odpowiada Pan za nabiał?
W handlu pracuję cztery lata, za nabiał w sieci supermarketów Stokrotka w całej Polsce odpowiadam od 2009 roku. To dosyć specyficzna kategoria. Dużą rolę odgrywają w niej produkty regionalne, po które Klienci sięgają najczęściej. Jako Dział Zakupów dbamy o to, aby na pólkach sklepów Stokrotka nasi Klienci zawsze znaleźli swoje ulubione produkty, a jednocześnie towar najwyższej jakości w przystępnej cenie.


Forum Mleczarskie Handel 2/2010 (39)
Bakoma: Marka w centrum uwagi, dodano 2010-06-10

Wywiad z Christianem Kaczmarkiem, Prezesem firmy Bakoma

Panie Prezesie, jak Pan ocenia z perspektywy Bakomy rok 2009?
W końcu 2008 roku mieliśmy bardzo poważne obawy. Wszystko wskazywało na to, że rok 2009 może być bardzo ciężki, z bardzo przykrymi konsekwencjami dla firm i zakładów mleczarskich. Tymczasem rok 2009 okazał się bardzo pomyślny – przynajmniej dla nas. Na pewno nasza strategia, jaką założyliśmy w porozumieniu z menadżerami i właścicielem, sprawdziła się. Nasze nowe produkty, nowe pozycjonowanie marek oraz przeprowadzone kampanie reklamowe zostały przyjęte bardzo optymistycznie przez konsumentów. Dowodem tego jest rosnąca sprzedaż. Sądzę, że wielu producentów żywności skorzystało z tamtej niepewnej koniunktury. Ludzie oszczędzali na wyjazdach wakacyjnych, a z drugiej strony pozostawali w kraju i... konsumowali. W tej sytuacji często decydowali się popełniać małe grzechy. Były nimi chwile przyjemności z produktami mlecznymi Bakoma.


Forum Mleczarskie Handel 2/2010 (39)
Piotr i Paweł: Otwieramy drzwi dla innowacji, dodano 2010-06-09

Wywiad z Maciejem Stoińskim, Dyrektorem Handlowym w sieci supermarketów Piotr i Paweł

Jak to się stało, że trafił Pan do handlu?
Początek mojej pracy zawodowej przypada na wczesne lata 90. Był to okres burzliwego rozwoju handlu w naszym kraju. Zacząłem jako przedstawiciel handlowy w hurtowni spożywczej. Potem pracowałem również w firmie producenckiej. A od sierpnia ubiegłego roku pracuję w Piotrze Pawle. Myślę, że moja „kariera” nie różni się znacząco od karier wielu kolegów po fachu.


Forum Mleczarskie Handel 2/2010 (39)
Piotr i Paweł: Jeszcze lepszy rok 2010, dodano 2010-05-27

Rozmowa z Piotrem Wosiem, Właścicielem w sieci Piotr i Paweł

Sieć Piotr i Paweł obchodzi w tym roku jubileusz 20-lecia od chwili, kiedy otwarto pierwszy sklep w Poznaniu. Jak do tego doszło, że związał Pan swoją karierę zawodową z handlem i że 20 lat temu zaryzykowali Państwo własnym sklepem?
W 1990 roku otwierały się całkiem nowe możliwości. Poza tym wystąpiło kilka innych czynników. Po pierwsze: rząd wprowadził preferencje podatkowe, po drugie razem z bratem kończyliśmy wówczas edukację i chcieliśmy spróbować własnych sił. Gdyby nie było to wzajemnie skorelowane, prawdopodobnie nasze losy potoczyłyby się inaczej. Istotny jest w tym wszystkim także udział naszej mamy, która zawsze miała podejÊcie handlowe i zarażała nas swoimi pomysłami. Stąd powstała idea własnego sklepu. Pomogła dobra lokalizacja i wszystko w tym momencie zagrało.


Forum Mleczarskie Praktyka 2/2010 (02)
Piotr i Paweł: Prawdziwe wyzwanie to fachowe doradztwo, dodano 2010-05-21

Rozmowa z pracownikami serowego stoiska otwartego oraz z kierownikiem marketu sieci Piotr i Paweł, przy ul. Tatrzańskiej 1/5 w Poznaniu

Czy pamięta Pani swój pierwszy dzień pracy na dziale tradycyjnym? Co było dla Pani najtrudniejsze, nowe? Czego musiała się Pani nauczyć?
Właściwie wszystko było dla mnie nowe. Z nabiałem dotąd nie pracowałam w żadnym markecie, dlatego koleżanki przyuczały mnie. Znajomość serów krajowych osiągnęłam po miesiącu. Inaczej było z serami holenderskimi. Jako że posiadamy w ofercie ciągle nowe sery holenderskie, to trzeba uczyć się na bieżąco. Co chwila pojawiają się jakieś nowości. Poza tym trzeba było nauczyć się, jak obchodzić się z maszyną krajalniczą oraz jak przechowywać sery.


Forum Mleczarskie Handel 2/2010 (39)
Tetra Pak: Współtworzymy sukces, dodano 2010-05-13

Rozmowa z Brianem McGuinnessem, Dyrektorem Generalnym firmy Tetra Pak w Polsce

20 lat istnienia firmy Tetra Pak w Polsce skłania do refleksji i przemyśleń. Mówię tak, bo od 1990 roku Tetra Pak obserwuje i uczestniczy w rewolucji technologicznej w kraju, który był za żelazną kurtyną. Jak zmiany w branży mleczarskiej w Polsce ocenia dziś Dyrektor Generalny Tetra Pak?
Tak to prawda, firma Tetra Pak zarejestrowała swoją działalność w Polsce 29 marca 1990 roku, a więc dokładnie 20 lat temu. Jednakże pierwsze opakowania zostały wprowadzone już w 1989 roku w zakładzie firmy Hortex w Przysusze. Były to litrowe opakowania Tetra Brik Aseptic, do soków oraz napojów owocowych. Co zmieniło się od tamtej pory? Tetra Pak dzięki oferowanym opakowaniom i technologiom przyczyniła się do zrewolucjonizowania oraz zmodernizowania branży mleczarskiej oraz sokowej w Polsce. Pomagaliśmy podnosić jakość produktów naszych Klientów oraz wprowadzaliśmy innowacje, które wspierały rozwój ich biznesu.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij