Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Wywiady (wszytkich: 135, strona 7 z 9)

Szukaj:

Forum Mleczarskie Handel 2/2011 (45)
Łowicz (OSM) Sieci otwarte na nowości, dodano 2011-06-03

Wywiad z Małgorzatą Wysocką, Dyrektor Handlu w Łowicz (OSM)

Jakie zmiany w handlu detalicznym i hurtowym w Polsce są Pani zdaniem najbardziej znaczące i brzemienne w skutkach na przyszłość?
Najbardziej znaczącymi i brzemiennymi w skutkach zmianami w handlu detalicznymi hurtowym jest szybko postępująca koncentracja rynku hurtowego w Polsce.


Forum Mleczarskie Handel 2/2011 (45)
Arla Foods: Nasz cel: silne relacje z handlem, dodano 2011-05-26

Rozmowa z Erikiem Foldenem, Prezesem Zarządu w Arla Foods Polska

Panie Prezesie, witamy w Polsce. Co dla Pana oznacza objęcie funkcji Prezesa Arla Foods w Polsce?
Przede wszystkim zakorzenienie się w nowym kraju zawsze zabiera trochę czasu. Trzeba załatwić formalne sprawy urzędowe, znaleźć mieszkanie, a co najważniejsze spędzić czas z rodziną, żeby mogła poczuć się bezpiecznie w nowym środowisku. Polska jest ciekawym krajem, który ma wiele do zaoferowania, również jeśli chodzi o spędzanie wolnego czasu. Zawsze byłem zainteresowany poznawaniem innych ludzi i tego jak wygląda codzienność w innych krajach.


Forum Mleczarskie Handel 2/2011 (45)
Bomi: Społeczeństwo chce być zdrowe, dodano 2011-05-19

Wywiad z Agnieszką Weder-Grygielewicz, kupcem w Bomi

Kiedy patrzy Pani na 2011 rok to czy obawia się Pani wzrostu cen u dostawców nabiału w związku ze zwyżkami cen na rynkach światowych? Jak obecnie kształtuje się sytuacja w kwestii presji dostawców na podwyżki?
W roku 2011 ceny nabiału wzrosły średnio o ok. 6%. Nawet ceny jaj, które w zeszłym roku spadały, w bieżącym odnotowały wzrosty. Wielu producentów podwyżki uzasadnia ogólną sytuacją geopolityczną, w szczególności w Afryce Północnej czy kataklizmami takimi jak tsunami. Ma to bezpośrednie przełożenie na ceny paliw i ropy, a co za tym idzie również na ceny żywności.


Forum Mleczarskie Handel 1/2011 (44)
Tesco: Naprawdę dobra kondycja kategorii, dodano 2011-03-31

Rozmowa z Jarosławem Jankowiczem, Category Buying Manager Dairy, Fresh Food w Tesco

Czym praca z nabiałem różni się od pracy z innymi grupami fresh food?
To, co już na pierwszy rzut oka widać w kategorii Nabiał to brak wyraźnej sezonowości na szczególne grupy asortymentowe, w odróżnieniu od pozostałych świeżych. Pomijam oczywiście okresy świąt i wzmożoną sprzedaż wszystkich podgrup nabiałowych z wyróżnieniem jaj, mleka i masła czy też sera.


Forum Mleczarskie Handel 1/2011 (44)
Makro: HoReCa rośnie szybciej, dodano 2011-03-25

Rozmowa z Agnieszką Karwowską, Menadżerką Kategorii Nabiał/Tłuszcze oraz Bartoszem Piotrowskim, Menadżerem Kategorii Produktów Pieczywo/Tłuszcze w Makro

Od jak dawna pracują Państwo na stanowisku kupca w Makro?
A. K. Na stanowisku Menadżera Kategorii Nabiał/Tłuszcze pracuję od 2007 roku, w lutym 2010 roku w wyniku podziału, oddałam opiekę nad tłuszczami mojemu koledze.
B. P. Na stanowisku Menadżera Kategorii Produktów Pieczywo/Tłuszcze pracuję od lutego 2010 roku.


Forum Mleczarskie Handel 6/2010 (43)
Chata Polska: Nie tylko innowacje, dodano 2011-02-18

Rozmowa z Moniką Podgórską, Kupcem w sieci Chata Polska

Chata Polska to 230 sklepów w zachodniej Polsce. To standardy i centralne zakupy. Jakie korzyści ma przystępujący do sieci nowy sklep, a jakie dostawca nabiału współpracujący z siecią tj. Chata Polska?
Sieć Chata Polska liczy obecnie 235 sklepów, a w swojej misji ma zapewnienie bezpieczeństwa i satysfakcji wszystkim uczestnikom sieci. Tak sklepom, jak i dostawcom. To podstawowa i uniwersalna korzyść. Inne to właśnie standardy działania, czyli ogólnie know-how, zaufanie do szyldu, centralne zakupy, centralne promocje, warunki handlowe. Dla sklepu to niezwykle cenne, wchodzi w pewną formułę działania, korzysta z efektów synergii i skali. Dla dostawcy podobnie, jego korzyści to zasięg geograficzny sieci, możliwość dotarcia ze swoim produktem do szerokiego grona klientów, możliwość elastycznego dostosowania oferty do potrzeb lokalnego rynku.


Forum Mleczarskie Handel 6/2010 (43)
Intermarché: Cena wciąż ważna, dodano 2011-02-11

Rozmowa z Edytą Dembińską, Managerem Kategorii Produktów Świeżych w sieci Intermarché

Intermarché to sieć działająca na innych zasadach niż inne sieci supermarketów, zważywszy koncepcję i otwarty model. Jakie to ma przełożenie na pracę kupca działu nabiał?
Sklepy Intermarché to jednostki handlowe zarządzane przez niezależnych właścicieli, którzy część swojego czasu poświęcają na pracę na rzecz całej sieci. Dwa razy w tygodniu przyjeżdżają do centrali, aby wspólnie ze stałymi pracownikami ustalać i realizować politykę handlową. Z tego względu ścisły kontakt z właścicielami sklepów to dla kupców swoista kopalnia informacji o segmentach rynku, zachowaniach konsumentów i ich potrzebach. Wiedzę tą wykorzystujemy w negocjacjach, konstruowaniu gamy promocyjnej i budowaniu segmentu marki własnej.


Forum Mleczarskie Handel 6/2010 (43)
Lactalis Polska: To był pracowity rok, dodano 2011-02-03

Rozmowa z Piotrem Walczakiem, Prezesem Zarządu i Dyrektorem Generalnym Lactalis Polska

Panie Prezesie, jaki był dla Grupy Lactalis i polskiego oddziału firmy rok 2010?
Miniony rok to czas bardzo dynamicznego rozwoju na rynku polskim Grupy Lactalis, światowego lidera w produkcji serów. Konsekwentne realizowaliśmy strategię opartą na dostarczaniu najwyższej jakości produktów i serwisu dla kontrahentów. Nasi Klienci docenili współpracę z zaufanym i stabilnym partnerem.


Forum Mleczarskie Praktyka 3/2010 (03)
Tesco: Mężczyźni pytają o sery light, dodano 2011-01-27

Rozmowa z pracownikami stoiska serowego tradycyjnego w Tesco Fieldorfa 41 w Warszawie

Jaka jest specyfika tej placówki Tesco: jacy konsumenci tu przychodzą na dział z serami i jakich serów poszukują najczęściej?
Jest to placówka, którą odwiedzają dwie grupy klientów: pierwsi, bogatsi nabywają głównie droższe sery, z najwyższej półki, z najwyższą jakością. Drudzy wybierają sery najtańsze, z promocji w dobrej jakości, do smaku. Ci pierwsi chętnie wybierają zwłaszcza sery pleśniowe z niebieską pleśnią: lazur, rokpol, edelpilz. Popularne są wśród nich sery takie jak gouda z pomidorami, pesto. Z kolei kiedy mówimy o półce ekonomicznej, to zależy co jest w promocji. Największym wzięciem cieszy się albo gouda, albo Złoty Mazur, ser Babuni czy Mazdamer.


Forum Mleczarskie Handel 6/2010 (43)
Mlekpol (SM): To był specyficzny rok, dodano 2011-01-21

Rozmowa z Edmundem Borawskim, Prezesem Mlekpol (SM)

Czy coraz trudniej, czy łatwiej rozmawia się dziś o konsolidacji z innymi mleczarniami?
Myślę, że jest to coraz trudniejsze. Mapa polskiego mleczarstwa podzieliła się na trzy grupy; pierwsza to około dziesięciu dużych podmiotów, druga to firmy średnie, które mają jeszcze wizje indywidualnego istnienia (około 20 zakładów). Pozostałe zakłady szukają partnera i jest im bardzo trudno go znaleźć, bo konsolidacja kosztuje, choć nie zawsze o tym się mówi. Koszty finansowe są kłopotliwe, ale problemy pracownicze, których nie da się uniknąć są jeszcze trudniejsze.


Forum Mleczarskie Handel 5/2010 (42)
Phimar Processing & Packaging Solutions: Jesteśmy bardziej elastyczni, dodano 2011-01-14

Rozmowa z Piotrem Pieprzakiem, Dyrektorem Zarządzającym w Phimar Processing & Packaging Solutions

Czy Państwo są po raz pierwszy na Polagrze?
Jako wystawca jesteśmy tu po raz pierwszy. Nasza oferta dla polskiego przemysłu spożywczego przeznaczona jest dla wszelkiego formatu przedsiębiorstw – od niewielkich, rodzinnych firm, do potentatów przemysłowych. Świadczone przez nas usługi inżynierskie obejmują projektowanie i realizację „pod klucz” obiektów przemysłowych, włącznie z montażem, automatyzacją i rozruchem technicznym i technologicznym. Automatyczne systemy sterowania i nadzoru, systemy wizualizacji i rejestracji realizujemy w oparciu o sterowniki firmy Siemens oraz WonderWare.


Forum Mleczarskie Handel 4/2010 (41)
Alma: Ewa Badocha z Almy zdobyła 2. miejsce w konkursie TOP KUPIEC 2010, dodano 2010-09-17

Ewa Badocha z Almy zdobyła 2. miejsce w konkursie TOP KUPIEC 2010, organizowanym przez Forum Mleczarskie Handel

Dostawcy produktów mleczarskich głosujący w konkursie TOP Kupiec 2010 bardzo wysoko ocenili Pani profesjonalizm, w tym m.in.: wiedzę o kliencie, rynku, umiejętności negocjacyjne, rzeczowość i otwartość na nowości na tle kupców w całej Polsce. To dla Pani duże zaskoczenie?
Nie ukrywam, że to wyróżnienie było dla mnie dużym zaskoczeniem. O wygranej dowiedziałam się od naszych kontrahentów, którzy dzwonili z gratulacjami. To miłe, że moja praca została przez nich doceniona.


Forum Mleczarskie Handel 4/2010 (41)
Real: Marta Woronko z Reala zdobyła 1. miejsce w konkursie TOP KUPIEC 2010, dodano 2010-09-02

Marta Woronko z Reala zdobyła 1. miejsce w konkursie TOP KUPIEC 2010, organizowanym przez Forum Mleczarskie Handel. Przedstawiamy wywiad jaki przeprowadziliśmy przy okazji wręczenia okolicznościowego dyplomu.

Dostawcy produktów mleczarskich głosujący w naszym konkursie najwyżej ocenili Pani profesjonalizm, w tym m.in.: wiedzę o kliencie, rynku, umiejętności negocjacyjne, rzeczowość i otwartość na nowości na tle kupców w całej Polsce. To dla Pani duże zaskoczenie?
Jestem ogromnie zaskoczona. Przede wszystkim dlatego, że nie wiedziałam o byciu braną pod uwagę w takim konkursie. Niewątpliwie cieszy mnie fakt, ze znalazłam się w pierwszej trójce TOP Kupców w Polsce.


Forum Mleczarskie Handel 3/2010 (40)
Grupa Lacpol: Coś innego, coś nowego, dodano 2010-07-23

Rozmowa z Januszem Pawliczakiem, Prezesem ZPM Mlecz w Wolsztynie (Grupa Lacpol)

Grupa Lacpol znana bardziej z aktywności eksportowej zamierza traktować krajowy detal w sposób strategiczny. Jak to wygląda z perspektywy poszczególnych zakładów w Grupie?
Grupa Lacpol od lat jest znanym i cenionym eksporterem produktów mleczarskich, zwłaszcza tych zaliczanych do grupy produktów suchych. Zgodnie z nową strategią Prezesa Kazimierza Łosia tendencja sprzedażowa naszych produktów ma ulec zmianie. I tak w ciągu 3-4 lat sprzedaż produktów świeżych, adresowanych na rynek detaliczny ma ulec zrównoważeniu, w stosunku do produktów sproszkowanych. Celem nadrzędnym dla Lacpolu jest więc osiągnięcie wysokiego udziału naszych przetworzonych produktów mlecznych na krajowym rynku detalicznym. Wszystkie zakłady z Grupy pracują, aby nową strategię wcielić w życie. Dobrym przykładem jest zakład, którym kieruj´, czyli zakład w Wolsztynie. W tym roku oddaliśmy do użytku nową linię produkcji mleka o wydłużonym terminie przydatności (ESL i UHT), odświeżyliśmy linię twarożków śniadaniowych oraz poszerzyliśmy asortyment o nową markę tj. „Mleczne Smaki Świata”. W roku ubiegłym uruchomiliśmy zaś produkcję jogurtów naturalnych typu greckiego.


Forum Mleczarskie Handel 3/2010 (40)
Włoszczowa (OSM): Rośniemy stabilnie, dodano 2010-07-15

Rozmowa ze Stanisławem Skórą, Prezesem w mleczarni Włoszczowa (OSM)

Jaka jest Pana ocena pierwszych miesięcy 2010 r. w handlu nabiałem, zwłaszcza serami podpuszczkowymi (żółtymi)?
Pierwsze miesiące roku były niezwykle dynamiczne i wymagały błyskawicznej reakcji na sytuację rynkową. Większy popyt na sery w pierwszym kwartale doprowadził do wzrostu cen, natomiast poświąteczna stagnacja spowodowała zwiększone akcje promocyjne w celu przywrócenia większej płynności w rotacji sprzedażowej serów.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25