Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Wywiady (wszytkich: 135, strona 1 z 9)

Szukaj:

Forum Mleczarskie Handel 3/2019 (94)
PIM: Czas połączyć siły wszystkich organizacji mleczarskich w Polsce, dodano 2019-07-05

Rozmowa z Piotrem Kandybą, złonkiem Zarządu Polskiej Izby Mleka

Janusz Górski: Na Walnym Zgromadzeniu Członków Polskiej Izby Mleka miał Pan wystąpienie, o którym dyskutuje się szeroko w tzw. kuluarach…
Piotr Kandyba: Tak, moje wystąpienie było zwróceniem uwagi na ważny temat, związany ze wzmocnieniem pozycji polskiego mleczarstwa w skali kraju i za granicą. Chodziło mi o jedną silną reprezentację sektora mleczarskiego, co oznaczałoby połączenie wszystkich organizacji mleczarskich w jeden podmiot lub powstanie federacji wspomnianych organizacji. Czas rozpocząć dyskusję na ten ważny temat. Interes całego mleczarstwa polskiego, rolników jest najważniejszy.


Forum Mleczarskie Handel 2/2019 (93)
Włoszczowa (OSM): Dumni ze swoich serów, dodano 2019-05-17

Rozmowa z Ryszardem Piziorem, Prezesem Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM)

Jaka jest Pana zdaniem opinia nt. kondycji krajowego rynku serów? Czy Polacy nadal wybierają rodzime sery? Czym się kierują?
Krajowy rynek serów rośnie od wielu lat. Obserwuję to od 2007 r., kiedy zostałem Kierownikiem Handlu we Włoszczowie. Produkcja rozwija się dość dynamicznie. W 2018 r. było to 344 tys. ton, ale kilka lat wcześniej było zdecydowanie poniżej 300 tys. ton. Krajowe serownie rozwijają moce produkcyjne, a Włoszczowa jest tu klasycznym przykładem. Przypomnę, że w latach 2014-2015 wybudowaliśmy, a w 2016 r. uruchomiliśmy, nową serownię.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2019 (35)
Zentis Polska: Nowy nabytek: większe korzyści, dodano 2019-03-22

Rozmowa z dr. inż. Adamem Głowackim, Dyrektorem Rozwoju Technicznego w Zentis Polska

Zentis od 1893 r. zachowuje to, co w owocach najlepsze. Z bogactwa ich rodzajów i smaków powstają najlepsze wsady z myślą o przemyśle mleczarskim, piekarniczym i produkcji słodyczy. To dlatego Zentis jest jednym z wiodących zakładów przetwórstwa owocowego w Europie.


Forum Mleczarskie Biznes 3/2018 (33)
Trepko: Znak naszych czasów, dodano 2018-12-30

Wywiad z Pawłem Łagodą, Członkiem Zarządu w firmie Trepko

Jak szybki jest postęp w dziedzinie automatyzacji pakowania nabiału?
Paweł Łagoda: Pełna automatyzacja procesu pakowania to znak naszych czasów. Z roku na rok wzrasta zainteresowanie kompletnymi rozwiązaniami „pod klucz”. Szczególnie w sektorze pakowania produktów nabiałowych automatyzacja budzi duże zainteresowanie. Wyeliminowanie pracy ręcznej z całego procesu konfekcjonowania nie tylko przyspiesza produkcję, ale również zapewnia większe jej bezpieczeństwo.


Forum Mleczarskie Handel 5/2018 (90)
Fresh Logistics Polska: Ewolucja roli operatora logistycznego, dodano 2018-11-11

Wywiad z Antonim Zbytniewskim, Key Account Managerem w Fresh Logistics Polska

Jak postępuje proces przechodzenia z transportu własnego na transport zewnętrzny firm wyspecjalizowanych w logistyce w temperaturze kontrolowanej w branży mleczarskiej?
Na rynku spożywczym branża mleczarska jest wiodącą w zakresie outsourcingu usług logistycznych. Proces przechodzenia z transportu własnego na transport zewnętrzny zaczął się w latach 90. XX wieku. Prawdziwa rewolucja w modelu obsługi łańcucha dostaw produktów świeżych nastąpiła w Polsce wraz z rozwojem nowoczesnego kanału dystrybucji na początku XXI wieku. Aby spełnić wymagania stawiane przez sieci handlowe w zakresie zasięgu i czasu dostawy produktów, zakłady mleczarskie musiały zmienić dotychczasowe spojrzenie na łańcuch dostaw. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na usługi logistyczne w temperaturze kontrolowanej, w Grupie Raben w 2002 roku powstała nowa spółka dedykowana wyłącznie do obsługi logistyki produktów chłodzonych – Fresh Logistics.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2018 (32)
PGI: Jak zamienić wiedzę i doświadczenie w markę PGI, dodano 2018-06-29

Rozmowa z Edwardem Kołkiem, Prezesem PGI Polskiej Grupy Inżynieryjnej, czerwiec 2018

Janusz Górski: Jak to się stało, że na tak dobrze poukładanym rynku pojawiła się firma PGI?
Edward Kołek: Pojawienie się PGI było jak zaszczepienie nowych idei w konserwatywnym gronie. Nowe pomysły, nowe technologie, możliwość weryfikacji planów inwestycyjnych.
Odbiór samego PGI na rynku polskim miło nas zaskoczył. Nasza strategia od samego początku była taka, że chcemy być wyborem z najwyższej półki, dlatego też podjęliśmy współpracę z absolutną czołówką polskich zakładów mleczarskich i największymi producentami branży owocowo-warzywnej.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2018 (32)
Sealed Air: Spełniamy potrzeby jutra, dodano 2018-06-29

Rozmowa z Maciejem Gierszewskim, Business Development Managerem w Sealed Air, maj 2018

Janusz Górski: Jak oceniają Państwo polski rynek pod względem stosowania zawansowanych technik pakowania i materiałów opakowaniowych? Jak wiele jest jeszcze do zrobienia i zainwestowania przez polską branżę mleczarską?
Maciej Gierszewski: Branża mleczarska jest w czołówce przemysłu spożywczego z uwagi na stosowane rozwiązania technologii pakowania. Możemy śmiało się pochwalić, że nasz przemysł serowarski – bo tym głównie zajmuje się moja firma – dysponuje najnowocześniejszymi liniami pakującymi, szczególnie jeśli omawiamy tu poziom automatyzacji procesu pakowania.
Świadczy o tym duża liczba próśb o wizyty referencyjne w naszych zakładach. Wyzwanie jakie nas czeka to dostosowanie się do założeń gospodarki zrównoważonej w zakresie opakowań. Recykling, ograniczenie zużycia plastiku i energii, gospodarka odpadami itp. To wyzwanie nie tylko z powodu nowych przepisów, ale także zmiany świadomości konsumenta.


Forum Mleczarskie Biznes 3/2017 (29)
Trepko: Pakujemy z rozmachem, dodano 2018-01-05

Rozmowa z Pawłem Łagodą, Członkiem Zarządu, Dyrektorem Marketingu i Sprzedaży w firmie Trepko, wrzesień 2017

Janusz Górski: W jaki sposób ukierunkowane są obecne inwestycje mleczarni? Jak ewoluują potrzeby w zakresie urządzeń do napełniania i zamykania, formowania oraz pakowania?
Paweł Łagoda: Ochrona pakowanego produktu to podstawowe zadanie zarówno samego opakowania, jak i procesu pakowania. Proces pakownia nie może destrukcyjnie wpływać na pakowany produkt. Takie czynniki jak: bezpieczeństwo produktu, gwarancja zachowania przez produkt właściwości chemicznofizycznych, mikrobiologicznych, zgodność produktu z informacjami podanymi na opakowaniu, właściwa doza produktu w opakowaniu oraz właściwy smak i świeży wygląd, są dla producenta maszyn pakujących priorytetem.


Forum Mleczarskie Handel 5/2017 (84)
Grupa Polmlek: Misja obliczona na rozwój, dodano 2017-12-02

Rozmowa z Przemysławem Mikołajczykiem, Prezesem Grupy Polmlek, wrzesień 2017

Janusz Górski: Panie Prezesie proszę przyjąć nasze gratulacje. Pana awans na Prezesa Zarządu Grupy Polmlek odbił się szerokim echem w branży. Proszę opowiedzieć Czytelnikom o swojej ścieżce zawodowej do tego momentu.
Przemysław Mikołajczyk: Gratulacje będę przyjmował po 3 latach, kiedy moja misja się powiedzie. Pretendentów było wielu. Dlatego traktuję siebie jako człowieka, który ma przed sobą wielkie wyzwanie i przed którym jest wiele do zrobienia.


Forum Mleczarskie Handel 5/2017 (84)
Frisco: 85% zamówień zawiera nabiał, dodano 2017-11-25

Rozmowa z Urszulą Nowicką, Dyrektor Działu Zakupów i Zarządzania Kategoriami we Frisco.pl, wrzesień 2017

Co różni handel nabiałem realizowany przez tradycyjne placówki i e-commerce?
Nie zauważamy istotnych różnic w handlu nabiałem w sklepach stacjonarnych i internetowych. Zakupy spożywcze online są alternatywą dla tradycyjnych zakupów w hipermarketach, zarówno pod względem ilości asortymentu, jak i cen, które w obu przypadkach kształtują się na podobnym poziomie. Ze względu na to, że są to duże koszyki zakupowe i duże ilości pojedynczych produktów, często są to opakowania zbiorcze, więc kupujący na Frisco.pl zwracają szczególną uwagę na terminy przydatności do spożycia. My kontrolujemy je i ściśle współpracujemy w tym zakresie z producentami, otrzymując od nich wyłącznie odpowiednio wyselekcjonowany asortyment.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2017 (28)
Wild: Promujemy naturalność i prostotę surowców, dodano 2017-09-01

Wywiad z Piotrem Milczarkiewiczem, Sales and Administration Europe BtB w Wild Polska/ADM, maj 2017

Zakład Wild w Marcinkowie słynący z produkcji wysokojakościowych wsadów owocowych i surowców dla przemysłu spożywczego obchodzi 20-lecie. W ostatnich miesiącach miały miejsce również nowe inwestycje. Proszę nam opowiedzieć o tych wydarzeniach.
W 2016 zarząd ADM Wild podjął decyzje o zmianie struktury naszego przedsiębiorstwa w Polsce. Rozbudowany i unowocześniony będzie zakład w Marcinkowie (Mrągowo) stając się centrum produkcyjnym dla tej części Europy. Po pierwsze mamy zwiększyć moce produkcyjne, aby móc zaoferować naszym klientom większy asortyment produktów i skrócić czas realizacji zamówień. W tym celu w zeszłym roku rozpoczęliśmy instalowanie kolejnej czwartej linii produkcyjnej wsadów smakowych. Równolegle powstaje nowa chłodnia składowa na mrożone i schładzane surowce do produkcji w zakładzie w Marcinkowie. Ten magazyn zastąpi nasz zakład w Karasiu, dzięki czemu będziemy mogli usprawnić gospodarowanie surowcami. Do tego wdrażamy nowoczesny i kompleksowy system zarządzania, co sprawi że będziemy mogli zaoferować naszym klientom lepszą obsługę. Całość inwestycji ma być zakończona we wrześniu tego roku.


Forum Mleczarskie Handel 3/2017 (82)
Hochland Polska: GMO: Produkty jutra, problemy dziś, dodano 2017-07-20

Rozmowa z Peterem Knauerem, Dyrektorem Generalnym w Hochland Polska, czerwiec 2017

Firma Hochland Polska nauczyła nas, że wdraża wiele innowacyjnych rozwiązań. Wśród nowych wdrożeń rynkowych pojawiają się jednak produkty znakowane jako „bez GMO” i „z mlekaod krów żywionych paszami bez GMO”. Jakie są Państwa doświadczenia w tym aspekcie w kontekście różnych rynków, na których firma działa?
Na innych rynkach, chociażby na rynku niemieckim, konsumenci, a jeszcze bardziej nawet klienci, są żywo zainteresowani kwestiami produkcji mleka przy użyciu pasz niezawierających GMO. Czyli tam jest zrozumienie, co to jest i co taka deklaracja naprawdę oznacza – jest jasno określony standard. W Polsce pionierem takich działań i deklaracji na swoich wyrobach była Piątnica (OSM). Dla Hochland Polska był to proces przygotowania programu i dokumentacji, przekonanie do tego pomysłu naszych dostawców, szkolenia. Najważniejsze jednak jest to, że od 1 kwietnia tego roku kupujemy tylko mleko od gospodarstw, gdzie krowy są karmione wyłącznie paszami wolnymi od GMO. Jest to wynik wielomiesięcznej partnerskiej współpracy z naszymi rolnikami i wspólnego rozwiązywania łączących się z tym problemów, jak np. dostępność pasz bez GMO. Hochland Polska ma ponad 650 dostawców mleka – więc było to rzeczywiście ambitne przedsięwzięcie. Ale to tylko pierwszy krok. Deklarowanie pewnego standardu naszym zdaniem wymaga również odpowiedniej certyfikacji i kontroli przez audyty lub inne metody – inaczej deklaracja pozostaje fikcją. Będziemy więc, jako firma przechodzić odpowiednią, niezależną certyfikację i związane z tym regularne audyty, aby uzyskać status producenta nieużywającego technik genetycznych.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2017
Green Factory Logistics: Gwarantujemy Świeżość, dodano 2017-04-28

Rozmowa z Piotrem Pietrzykowskim, Prezesem Zarządu w Green Factory Logistics, luty 2017

Ostatnie lata w mleczarstwie, to huśtawka cen i nastrojów. Jak Państwu udawało się realizować cele w branży nabiałowej?
Ze spokojnym sumieniem mogę stwierdzić, że udaje nam się realizować cele istotne dla tej branży dzięki systemowi pracy. Funkcjonujemy 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, przez cały rok. Dla odbiorcy końcowego, czyli konsumenta, liczy się towar najświeższy z możliwych, z najdłuższą datą ważności. My to gwarantujemy. Dla naszych klientów jesteśmy dostępni non stop, włączając biuro obsługi klienta. Dzięki obsłudze dostaw warzyw produkcji Green Factory, jesteśmy specjalistami w dostawach produktów świeżych, już następnego dnia po zebraniu uprawy. Tym samym schematem działamy ze wszystkimi klientami. Bardzo często towar odbieramy prosto z produkcji i dostarczamy bezpośrednio do wskazanego odbiorcy.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2017
Tetra Pak: Potrzeby klienta na pierwszym miejscu, dodano 2017-04-22

Rozmowa z Kingą Sieradzon, Dyrektor Generalną Tetra Pak Polska, Słowacja, Czechy i Węgry, styczeń 2017

Co dla firmy Tetra Pak oznacza obecna zmiana przywództwa?
Zmiana na stanowisku dyrektor zarządzającej nie wpłynie znacząco na priorytety naszych działań. Głównym zadaniem Tetra Pak zawsze było i będzie dbanie o interesy naszych partnerów, poprzez dostarczanie im szerokiego portfolio opakowań, linii pakujących, urządzeń procesowych, kompleksowych rozwiązań technologicznych oraz usług technicznych i marketingowych. Dlatego zamierzam kontynuować stałą, stabilną współpracę z naszymi klientami, których potrzeby zawsze będą na pierwszym miejscu. Są to podstawowe wartości Tetra Pak, na których opiera się działalność naszej firmy na całym świcie.


Forum Mleczarskie Handel 1/2017 (80)
Zott Polska: Rekord w Zott Polska, dodano 2017-04-14

Rozmowa z Michałem Wójcikiem, Dyrektorem ds. Marketingu w Zott Polska, styczeń 2017

Ostatni rok upłynął w branży mleczarskiej pod znakiem kryzysu, a następnie powrotu koniunktury. Jak ten rok ocenia firma Zott Polska w kontekście swoich osiągnięć? Jaka jest pozycja rynkowa Zott Polska?
Faktycznie, ostatnie kilka lat, a także ostatni rok, były bardzo trudne dla branży mleczarskiej. Wahania cen mleka, dynamiczne zmiany zachowań konsumentów i ich decyzje zakupowe, w konsekwencji nie ułatwiły życia wielu producentom produktów mlecznych. Jednak firma Zott przełamała wszystkie przeciwności i negatywne tendencje. Rok 2016 był dla firmy Zott absolutnie rekordowym. Zanotowaliśmy największą sprzedaż w historii firmy. Wzrosty odnotowały praktycznie wszystkie najważniejsze marki: Primo, Monte, Zottarella, Jogobella, a także marki Belriso czy Smakija. Zott Polska jest obecnie jednym z najważniejszych i największych producentów markowych produktów mlecznych na rynku polskim i mamy nadzieję, że dzięki naszej dalszej zintensyfikowanej pracy, ta pozycja będzie sukcesywnie rosła.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25