Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Wywiady

© žemaitijos pienas

Žemaitijos pienas:
Czysta etykieta to Džiugas






Wywiad z Boženą Stacevičiūtė,
Head of Polish Market w Žemaitijos pienas


Janusz Górski: Jak Pani zdaniem zmieniają się preferencje konsumentów w Polsce w obszarze serów podpuszczkowych? Czy Polacy chętniej wybierają specjalności serowe z zagranicy?

Božena Stacevičiūtė: Na polskim rynku preferencje konsumentów zmieniają się zgodnie z jednym z najważniejszym trendów, który kształtuje branżę spożywczą w ostatnich latach. Konsumenci poszukują produktów lepszej jakości z tzw. czystą etykietą, o prozdrowotnych właściwościach. Dlatego polski konsument coraz częściej sięga po nasze sery długodojrzewające marki Džiugas, które nie posiadają konserwantów ani barwników. Sery marki Džiugas zapewniają najwyższą jakość i unikatowy smak. To zwycięzcy wielu prestiżowych nagród.

Jakie produkty Žemaitijos pienas zyskały największe uznanie i dynamikę sprzedaży wśród Państwa kontrahentów?

W swojej ofercie posiadamy sery długodojrzewające o różnych okresach dojrzewania, ale największe uznanie na polskim rynku zyskał ser Džiugas Mild dojrzewający 12 miesięcy w kawałku 180 g.

W jakich kanałach dystrybucji można znaleźć Państwa produkty? Jak rozwija się dystrybucja produktów z Litwy?

Nasze produkty marki Džiugas dostępne są we wszystkich kanałach dystrybucji. Swoim partnerom handlowym mamy do zaoferowania sery długodojrzewające w różnych okresach dojrzewania i formatach: w kręgu, w kawałku, tarte, w kostkach i plastry. Nasz partner firma Nickal z roku na rok rozwija dystrybucję naszych produktów. Dodatkowo wprowadza na rynek nowe produkty takie jak Džiugas dojrzewający 6 miesięcy, Džiugas w plastrach 150 g.

Oferta serów Džiugas jest bogata i ciekawa, ale czym różnią się od siebie oferowane przez Państwa sery Džiugas?

Sery Džiugas różnią się od siebie przede wszystkim okresem dojrzewania, a co za tym idzie również smakiem, strukturą, zapachem, sposobem konsumpcji. W tej chwili na rynku dostępny jest ser Džiugas aż w ośmiu różnych okresach dojrzewania. Polski konsument może kupić w sieciach spożywczych sery Džiugas dojrzewające od 6 do 36 miesięcy. Natomiast w sklepach dla koneserów – także od 60 do 120 miesięcy.

Jakie może być ich zastosowanie w kuchni?

Sery marki Džiugas mają wszechstronne zastosowanie w kuchni. Sera Džiugas Mild dojrzewające 12 miesięcy w kawałku 180 g ze względu na łagodny smak możemy wykorzystać w porze śniadaniowej jako dodatek do jajecznicy czy omletu. Ten sam ser, ale w plastrach świetnie urozmaici naszą kanapkę. Ser Džiugas Piquant dojrzewający 18 miesięcy polecamy w porze lunchu. Starty – świetnie pasuje jako dodatek do sałatki lub zupy. Ser Džiugas Delicate dojrzewający 24 miesiące ma bogaty smak i aromat. Ze względu na te walory polecamy go głównie w porze obiadowej. Dodany do dań głównych np. do makaronu zapewni potrawom bardziej pikantny smak. Ser Džiugas Gourmet dojrzewający 36 miesięcy rekomendujemy w porze wieczorowej. Ma wyrazisty, przyjemnie gorzkawy i ostry smak. Łatwo się kruszy. Pokryty białymi kryształkami, które świadczą o jakości i dojrzałości sera. Doskonale komponuje się z lamką czerwonego wina. Wszystkie nasze sery Džiugas to oczywiście niezastąpiony składnik deski serów.

© žemaitijos pienas

Staramy się dostosować do potrzeb polskich konsumentów, dlatego też w swojej ofercie posiadamy zarówno ser Džiugas w plastrach, w kawałku 180 g, tarty, w kostkach oraz konfekcjonowany.

Jak zmienia się kultura spożycia serów w Polsce?

Przez wiele lat Polacy kupowali jedynie ser żółty i biały, ale w ciągu kilku ostatnich lat również to uległo zmianie. Rośnie świadomość konsumentów, społeczeństwo jest coraz bogatsze. Coraz częściej do koszyka trafiają sery z kategorii premium. Konsument wybiera je licząc na jakość i unikatowy smak. Polacy coraz częściej eksperymentują z deską serów, są bardziej skłonni do odkrywania nowych smaków.


Czy obserwują Państwo wzrost kategorii serów długodojrzewających w Polsce?

Kategoria serów długodojrzewających w Polsce rośnie. Ma to ścisły związek z panującym trendem prozdrowotnym. Jak już wspomniałam nasze sery pod marką Džiugas wytwarzane są bez konserwantów i barwników. Produkowane tylko z czterech składników: mleka, soli, kultur bakterii kwasu mlekowego i enzymu koagulującego. Dodatkowo nie zawierają laktozy, są bogatym źródłem wapnia i białka. Grupa konsumentów szukająca produktów bez laktozy, odpowiednich dla wegetarian oraz z „czystą etykietą” rośnie. Nasze sery Džiugas spełniają wszystkie te wymagania.

Dziękuję za rozmowę.
Janusz Górski

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25