100 wydanie Forum Mleczarskie Handel
Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Wywiady

To będzie kolejny rok dobrych zmian





Wywiad z Robertem Katafiaszem,
Prezesem Zarządu Nagel Polska


W jakim stopniu koniunktura eksportowa w branży mleczarskiej przekłada się na kondycję firm logistycznych?

Mogę pokusić się o przedstawienie tego zagadnienia na przykładzie naszej firmy. Moja odpowiedź brzmi: bardzo dobrze się przekłada! Spedycja międzynarodowa jest jedną z najważniejszych usług Nagel-Group. Naszym klientom oferujemy przewozy przesyłek drobnicowych, częściowych i całopojazdowych w całej UE. Sieć ponad 100 własnych oddziałów pozwala nam oferować szczególnie atrakcyjne warunki jakościowe dla dystrybucji przesyłek drobnicowych. Wszystkie nasze oddziały w Europie pracują w jednolitych standardach jakościowych, operacyjnych i informatycznych. Dzięki naszym usługom klienci uzyskują dostęp do nowych rynków sprzedaży i mogą elastycznie reagować na potrzeby odbiorców. Przewozy są realizowane w różnych warunkach temperaturowych dla towarów ambient, chłodzonych i mrożonych. Dzięki tej specjalizacji korzystamy z widocznej koniunktury w eksporcie.

Nagel Polska, z centralą w Komornikach k. Poznania, powstała w 2002 roku. Kolejne oddziały znajdują się w Błoniu, Gliwicach, Gdańsku, Wrocławiu i Lublinie. Dzięki nim Nagel Polska może zaoferować swoje usługi klientom na terenie całego kraju. Polska jest bardzo istotnym krajem tranzytowym pomiędzy Europą Północną a Południową oraz logistycznym centrum pomiędzy Niemcami a Europą Wschodnią.

Jak ekspansja sieci handlowych rzutuje na funkcjonowanie firmy logistycznej, tj. Nagel Polska?

Jest to proces, który obserwujemy w całej UE w tym w Polsce od lat. W zasadzie wszyscy uczestnicy rynku do niego przywykli i elastycznie się do niego dostosowują. Dla firm o profilu działalności podobnym do naszego oznacza to zwiększony nacisk na jakość usług, rosnącą średnią wielkość przesyłki w dostawie, presję na redukcję kosztów oraz przejmowanie części rynku naszych usług przez samych odbiorców. Trzeba się liczyć z tym, że w najbliższych latach trend konsolidacyjny się nie zmieni. Na zmieniającym się rynku obronią się firmy logistyczne oferujące wysoką jakość i innowacyjne indywidualnie dopasowane rozwiązania, które systematycznie pracują nad własnym poziomem kosztów.

Jakie nowe usługi wdrażają Państwo obecnie?

Przez ostatnich kilka lat staraliśmy się wyróżnić na rynku poziomem innowacyjności i elastycznym odpowiadaniem na potrzeby naszych klientów. W tym roku będzie podobnie. Trudno mi jednak mówić o nowych usługach, raczej o rozwiązaniach zwiększających przewagę konkurencyjną naszych klientów. Jest tego sporo. Proszę pozwolić, że wymienię jedynie najważniejsze. Uruchomiliśmy i rozwijamy nowe bezpośrednie przewozy przesyłek drobnicowych do Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Niemiec, i to dla 3 rodzajów towarów: ambient, chłodzonych i mrożonych. Także do innych krajów UE wprowadzamy częstsze, regularne połączenia drobnicowe. W spedycji krajowej będziemy rozszerzali używanie przez klienta systemu DigiLis – elektronicznego dokumentu dostawy i EQM – systemu zarządzania taborem własnym. Uruchamiamy także centralny dział obsługi klienta dla dużych odbiorców przesyłek. Jestem przekonany, że będzie to kolejny rok dobrych zmian – inwestycji w zadowolenie naszych klientów, którzy oczekują od operatorów coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań.

Jak w przyszłości będzie zmieniał się rynek usług logistycznych dla branży mleczarskiej w Polsce?

W najbliższej przyszłości upatrujemy więcej szans niż zagrożeń. Wielcy producenci wyrobów nabiałowych zwiększają specjalizację produkcji. Oznacza to dla nas spory potencjał międzynarodowych przewozów międzyzakładowych. Sieci handlowe, w zakresie zakupów i dystrybucji, myślą coraz częściej o np. Europie Wschodniej, a nie o poszczególnych jej krajach. Także drobni producenci coraz śmielej poczynają sobie sprzedażowo na rynkach zagranicznych. To otwiera nowe możliwości rozwoju dla operatorów logistycznych dysponujących odpowiednią siecią dystrybucji – potrafiących odpowiedzieć na te nowe wyzwania. Rynek spedycji krajowej w branży nabiałowej także będzie się szybko rozwijał. Przyczyni się do tego konsolidujący się rynek producentów ze świadomością, że outsourcing usług logistycznych może przynieść poprawę jakości dystrybucji oraz redukcję i zmienność kosztów. Przy przewidywanym wzroście konsumpcji oznacza to dla nas dobre perspektywy.

Specjalizująca się w logistyce produktów spożywczych, działająca na terenie całej Europy Nagel-Group, z siedzibą w Versmold, zatrudnia w ponad 100 swoich oddziałach ok. 11000 pracowników w 17 krajach. W 2013 roku wypracowała obroty wynoszące 1,67 mld euro. Spółki należące do Nagel-Group codziennie przewożą produkty spożywcze w postaci przesyłek o różnych wielkościach i różnych przedziałach temperatur. Niezależnie od tego, czy są to produkty mrożone, mięso, wyroby mleczne, kawa, czy słodycze – dzień w dzień Nagel-Group na zlecenie podmiotów przemysłowych i handlowych przyczynia się do tego, aby konsumenci w całej Europie otrzymali w punkcie sprzedaży odpowiedni produkt w odpowiednim czasie i odpowiedniej jakości. Dzięki temu Nagel-Group ma istotny wkład w sukces swoich klientów.

Dziękuję za rozmowę.
Janusz Górski

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij