Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Wywiady

Nasz cel: silne relacje z handlem

Rozmowa z Erikiem Foldenem,
Prezesem Zarządu w Arla Foods Polska


Panie Prezesie, witamy w Polsce. Co dla Pana oznacza objęcie funkcji Prezesa Arla Foods w Polsce?

Przede wszystkim zakorzenienie się w nowym kraju zawsze zabiera trochę czasu. Trzeba załatwić formalne sprawy urzędowe, znaleźć mieszkanie, a co najważniejsze spędzić czas z rodziną, żeby mogła poczuć się bezpiecznie w nowym środowisku. Polska jest ciekawym krajem, który ma wiele do zaoferowania, również jeśli chodzi o spędzanie wolnego czasu. Zawsze byłem zainteresowany poznawaniem innych ludzi i tego jak wygląda codzienność w innych krajach.

Polska jest interesującym i ważnym rynkiem dla Arla Foods. Arla Foods ma ogromny asortyment produktów i wierzymy, że wiele naszych wyrobów idealnie odpowiada potrzebom polskiego rynku jego konsumentów.

Dotychczas odpowiadał Pan za działania Arla Foods w Korei Południowej, Grecji i Arabii Saudyjskiej. Czy Polska to dla Pana duże wyzwanie?

Przeprowadzka do nowego kraju zawsze jest wyzwaniem. Ale muszę przyznać, że zaaklimatyzowanie się w Warszawie przyszło mi z łatwością. Wierzę, że najważniejszą rzeczą jest, aby mieć szacunek dla drugiego człowieka oraz cierpliwość aby zrozumieć innych ludzi, ich zachowanie, kulturę i podejście do życia. Kiedy człowiek przeprowadza się do nowego kraju, istotne jest, aby wiele rzeczy przyjąć z pokorą i poświęcić czas na zrozumienie organizacji, środowiska w jakim funkcjonuje firma oraz drogi dalszego rozwoju.

Co oznacza zmiana sternika dla działalności Arla Foods w Polsce w kontekście organizacyjnym?

W krótkim czasie organizacja nie zauważy wielu zmian, ponieważ dużo założeń jest obecnie wcielanych w życie, a ja będę kontynuował realizację naszych strategicznych planów. W dłuższej perspektywie, razem z zespołem, będę koncentrować się na strategii i zapewnieniu rentownego wzrostu.


Co uważa Pan za najważniejsze w swojej misji w Polsce?

Ważne jest, aby poznać i zrozumieć działalność firmy w Polsce. Jak Arla Foods może być atrakcyjnym partnerem dla handlu, w jaki sposób możemy wzajemnie skorzystać na naszej współpracy, poznać zwyczaje konsumentów.

Ludzie pracujący w Arla Foods są ważnym elementem sukcesu firmy. Osobiście dla mnie ważne jest, aby wraz z Zarządem tworzyć taką kulturę firmy, która opiera się na wspólnych celach. Cokolwiek robimy, nasi klienci są w centrum naszej uwagi.



Jak zmiana na stanowisku oddziaływać będzie na działania handlowe i marketingowe wobec handlu i konsumentów?

Arla Foods nadal będzie budować silne relacje z handlem i przygotowywać atrakcyjną ofertę produktów, które wraz z działaniami wspierającymi sprzedaż będą zachęcać konsumentów do wypróbowania produktów Arla Foods.

Arla Foods przygotowała silny plan wsparcia marketingowego na najbliższe lata, z naciskiem na markę Arla (w tym dla Arla Apetina i Arla Buko), a także na Lurpak, który planujemy realizować.

Dziękuję za rozmowę.
Janusz Górski

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25