Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Wywiady (wszytkich: 140, strona 1 z 10)

Szukaj:


ban-food

Forum Mleczarskie Handel 5/2019 (96)
Ban-Food: Kucharze wybierają jakość, dodano 2019-12-27

Wywiad z Renatą Krupą, Kierownikiem Działu Zaopatrzenia w Ban-Food

Janusz Górski: Pani Renato, chciałbym zapytać o odbiorców w kanale HoReCa i ich potrzeby w zakresie nabiału. Jakie są potrzeby restauratorów w zakresie serów twardych? Czy różnią się one w zależności od wielkości miasta i dzielnicy (inne prawdopodobnie są potrzeby restauracji na Starówce w Gdańsku, inne na Krowodrzach w Krakowie, jeszcze inne na Bielanach w Warszawie)? Jak to wygląda?
Renata Krupa: Nasza Firma działa na rynku od 1990 r. Obsługujemy w szczególności restauracje i hotele, niewielkim odsetkiem są pizzerie i catering. Nasza działalność obejmuje teren Małopolski, a od października zaczynamy pracę w nowym, kolejnym oddziale w Zabrzu, co pozwoli nam na zwiększenie ilości obsługiwanych przez nas klientów.



žemaitijos pienas

Forum Mleczarskie Handel 5/2019 (96)
Žemaitijos pienas: Czysta etykieta to Džiugas, dodano 2019-12-20

Wywiad z Boženą Stacevičiūtė, Head of Polish Market w Žemaitijos pienas

Janusz Górski: Jak Pani zdaniem zmieniają się preferencje konsumentów w Polsce w obszarze serów podpuszczkowych? Czy Polacy chętniej wybierają specjalności serowe z zagranicy?
Božena Stacevičiūtė: Na polskim rynku preferencje konsumentów zmieniają się zgodnie z jednym z najważniejszym trendów, który kształtuje branżę spożywczą w ostatnich latach. Konsumenci poszukują produktów lepszej jakości z tzw. czystą etykietą, o prozdrowotnych właściwościach. Dlatego polski konsument coraz częściej sięga po nasze sery długodojrzewające marki Džiugas, które nie posiadają konserwantów ani barwników. Sery marki Džiugas zapewniają najwyższą jakość i unikatowy smak. To zwycięzcy wielu prestiżowych nagród.



pgs

Forum Mleczarskie Biznes 3/2019 (37)
PGS: Wygrać wyścig z czasem, dodano 2019-12-13

Wywiad z Wojciechem Walesieniukiem, Członkiem Zarządu PGS Polskiej Grupy Serwisowej

Jaką rolę odgrywa PGS Polska Grupa Serwisowa w działalności PGI Polskiej Grupy Inżynieryjnej?
Wojciech Walesieniuk: Polska Grupa Serwisowa to projekt, który powstał dokładnie dwa lata temu. Można powiedzieć, że była to naturalna konsekwencja działalności firmy PGI. Z założenia PGS jest zapleczem technicznym dla wszystkich projektów realizowanych przez PGI i takie jest nasze główne zadanie. Trudno sobie wyobrazić wielkie inwestycje bez zapewnienia Klientom poczucia bezpieczeństwa, dostępu do specjalistów serwisu oraz części zamiennych przez cały czas eksploatacji urządzeń.



© frisco.pl

Forum Mleczarskie Handel 5/2019 (96)
Frisco.pl: Marka i lokalność przyciągają klientów, dodano 2019-11-22

Wywiad z Tomaszem Michalskim, Dyrektorem ds. Komercyjnych we Frisco.pl

Janusz Górski: Czy posiadanie w ofercie Frisco.pl produktów znanych marek mleczarskich jest pomocne w rozwijaniu sprzedaży?
Tomasz Michalski: Powiedziałbym, że jest to kluczowe. Dlaczego? Jeśli spojrzymy na rankingi sprzedaży pod względem wartości, to na czołowych miejscach mamy takie firmy jak Mlekovita i Mlekpol. To są najwięksi producenci, a wyroby nabiałowe występują w koszykach najczęściej. Dużym zaskoczeniem może być to, że w e-grocery jakim jest Frisco.pl, średnio mamy 60 produktów w koszyku. 12 z nich to produkty nabiałowe. To dowodzi ich popularności.



© arhelan

Forum Mleczarskie Handel 4/2019 (95)
Arhelan: Odkryć potencjał produktu, dodano 2019-10-04

Wywiad z Agnieszką Onacik, Dyrektorem Handlowym w firmie Arhelan

Jakie są największe wyzwania we wprowadzaniu produktów nabiałowych?
Największymi wyzwaniami we wprowadzaniu produktów nabiałowych na półkę są: określenie potencjału produktu, ocena wolumenu sprzedaży, ocena jakości produktu w stosunku do ceny jaką konsument musiałby zapłacić za produkt oraz wygospodarowanie miejsca w planogramie półki na wstawienie nowości.



© pim

Forum Mleczarskie Handel 3/2019 (94)
PIM: Czas połączyć siły wszystkich organizacji mleczarskich w Polsce, dodano 2019-07-05

Rozmowa z Piotrem Kandybą, złonkiem Zarządu Polskiej Izby Mleka

Janusz Górski: Na Walnym Zgromadzeniu Członków Polskiej Izby Mleka miał Pan wystąpienie, o którym dyskutuje się szeroko w tzw. kuluarach…
Piotr Kandyba: Tak, moje wystąpienie było zwróceniem uwagi na ważny temat, związany ze wzmocnieniem pozycji polskiego mleczarstwa w skali kraju i za granicą. Chodziło mi o jedną silną reprezentację sektora mleczarskiego, co oznaczałoby połączenie wszystkich organizacji mleczarskich w jeden podmiot lub powstanie federacji wspomnianych organizacji. Czas rozpocząć dyskusję na ten ważny temat. Interes całego mleczarstwa polskiego, rolników jest najważniejszy.



© włoszczowa (osm)

Forum Mleczarskie Handel 2/2019 (93)
Włoszczowa (OSM): Dumni ze swoich serów, dodano 2019-05-17

Rozmowa z Ryszardem Piziorem, Prezesem Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM)

Jaka jest Pana zdaniem opinia nt. kondycji krajowego rynku serów? Czy Polacy nadal wybierają rodzime sery? Czym się kierują?
Krajowy rynek serów rośnie od wielu lat. Obserwuję to od 2007 r., kiedy zostałem Kierownikiem Handlu we Włoszczowie. Produkcja rozwija się dość dynamicznie. W 2018 r. było to 344 tys. ton, ale kilka lat wcześniej było zdecydowanie poniżej 300 tys. ton. Krajowe serownie rozwijają moce produkcyjne, a Włoszczowa jest tu klasycznym przykładem. Przypomnę, że w latach 2014-2015 wybudowaliśmy, a w 2016 r. uruchomiliśmy, nową serownię.



© zentis polska

Forum Mleczarskie Biznes 1/2019 (35)
Zentis Polska: Nowy nabytek: większe korzyści, dodano 2019-03-22

Rozmowa z dr. inż. Adamem Głowackim, Dyrektorem Rozwoju Technicznego w Zentis Polska

Zentis od 1893 r. zachowuje to, co w owocach najlepsze. Z bogactwa ich rodzajów i smaków powstają najlepsze wsady z myślą o przemyśle mleczarskim, piekarniczym i produkcji słodyczy. To dlatego Zentis jest jednym z wiodących zakładów przetwórstwa owocowego w Europie.



© trepko

Forum Mleczarskie Biznes 3/2018 (33)
Trepko: Znak naszych czasów, dodano 2018-12-30

Wywiad z Pawłem Łagodą, Członkiem Zarządu w firmie Trepko

Jak szybki jest postęp w dziedzinie automatyzacji pakowania nabiału?
Paweł Łagoda: Pełna automatyzacja procesu pakowania to znak naszych czasów. Z roku na rok wzrasta zainteresowanie kompletnymi rozwiązaniami „pod klucz”. Szczególnie w sektorze pakowania produktów nabiałowych automatyzacja budzi duże zainteresowanie. Wyeliminowanie pracy ręcznej z całego procesu konfekcjonowania nie tylko przyspiesza produkcję, ale również zapewnia większe jej bezpieczeństwo.



© fresh logistics polska

Forum Mleczarskie Handel 5/2018 (90)
Fresh Logistics Polska: Ewolucja roli operatora logistycznego, dodano 2018-11-11

Wywiad z Antonim Zbytniewskim, Key Account Managerem w Fresh Logistics Polska

Jak postępuje proces przechodzenia z transportu własnego na transport zewnętrzny firm wyspecjalizowanych w logistyce w temperaturze kontrolowanej w branży mleczarskiej?
Na rynku spożywczym branża mleczarska jest wiodącą w zakresie outsourcingu usług logistycznych. Proces przechodzenia z transportu własnego na transport zewnętrzny zaczął się w latach 90. XX wieku. Prawdziwa rewolucja w modelu obsługi łańcucha dostaw produktów świeżych nastąpiła w Polsce wraz z rozwojem nowoczesnego kanału dystrybucji na początku XXI wieku. Aby spełnić wymagania stawiane przez sieci handlowe w zakresie zasięgu i czasu dostawy produktów, zakłady mleczarskie musiały zmienić dotychczasowe spojrzenie na łańcuch dostaw. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na usługi logistyczne w temperaturze kontrolowanej, w Grupie Raben w 2002 roku powstała nowa spółka dedykowana wyłącznie do obsługi logistyki produktów chłodzonych – Fresh Logistics.



© pgi

Forum Mleczarskie Biznes 2/2018 (32)
PGI: Jak zamienić wiedzę i doświadczenie w markę PGI, dodano 2018-06-29

Rozmowa z Edwardem Kołkiem, Prezesem PGI Polskiej Grupy Inżynieryjnej, czerwiec 2018

Janusz Górski: Jak to się stało, że na tak dobrze poukładanym rynku pojawiła się firma PGI?
Edward Kołek: Pojawienie się PGI było jak zaszczepienie nowych idei w konserwatywnym gronie. Nowe pomysły, nowe technologie, możliwość weryfikacji planów inwestycyjnych.
Odbiór samego PGI na rynku polskim miło nas zaskoczył. Nasza strategia od samego początku była taka, że chcemy być wyborem z najwyższej półki, dlatego też podjęliśmy współpracę z absolutną czołówką polskich zakładów mleczarskich i największymi producentami branży owocowo-warzywnej.



© sealed air

Forum Mleczarskie Biznes 2/2018 (32)
Sealed Air: Spełniamy potrzeby jutra, dodano 2018-06-29

Rozmowa z Maciejem Gierszewskim, Business Development Managerem w Sealed Air, maj 2018

Janusz Górski: Jak oceniają Państwo polski rynek pod względem stosowania zawansowanych technik pakowania i materiałów opakowaniowych? Jak wiele jest jeszcze do zrobienia i zainwestowania przez polską branżę mleczarską?
Maciej Gierszewski: Branża mleczarska jest w czołówce przemysłu spożywczego z uwagi na stosowane rozwiązania technologii pakowania. Możemy śmiało się pochwalić, że nasz przemysł serowarski – bo tym głównie zajmuje się moja firma – dysponuje najnowocześniejszymi liniami pakującymi, szczególnie jeśli omawiamy tu poziom automatyzacji procesu pakowania.
Świadczy o tym duża liczba próśb o wizyty referencyjne w naszych zakładach. Wyzwanie jakie nas czeka to dostosowanie się do założeń gospodarki zrównoważonej w zakresie opakowań. Recykling, ograniczenie zużycia plastiku i energii, gospodarka odpadami itp. To wyzwanie nie tylko z powodu nowych przepisów, ale także zmiany świadomości konsumenta.



© trepko

Forum Mleczarskie Biznes 3/2017 (29)
Trepko: Pakujemy z rozmachem, dodano 2018-01-05

Rozmowa z Pawłem Łagodą, Członkiem Zarządu, Dyrektorem Marketingu i Sprzedaży w firmie Trepko, wrzesień 2017

Janusz Górski: W jaki sposób ukierunkowane są obecne inwestycje mleczarni? Jak ewoluują potrzeby w zakresie urządzeń do napełniania i zamykania, formowania oraz pakowania?
Paweł Łagoda: Ochrona pakowanego produktu to podstawowe zadanie zarówno samego opakowania, jak i procesu pakowania. Proces pakownia nie może destrukcyjnie wpływać na pakowany produkt. Takie czynniki jak: bezpieczeństwo produktu, gwarancja zachowania przez produkt właściwości chemicznofizycznych, mikrobiologicznych, zgodność produktu z informacjami podanymi na opakowaniu, właściwa doza produktu w opakowaniu oraz właściwy smak i świeży wygląd, są dla producenta maszyn pakujących priorytetem.



© grupa polmlek

Forum Mleczarskie Handel 5/2017 (84)
Grupa Polmlek: Misja obliczona na rozwój, dodano 2017-12-02

Rozmowa z Przemysławem Mikołajczykiem, Prezesem Grupy Polmlek, wrzesień 2017

Janusz Górski: Panie Prezesie proszę przyjąć nasze gratulacje. Pana awans na Prezesa Zarządu Grupy Polmlek odbił się szerokim echem w branży. Proszę opowiedzieć Czytelnikom o swojej ścieżce zawodowej do tego momentu.
Przemysław Mikołajczyk: Gratulacje będę przyjmował po 3 latach, kiedy moja misja się powiedzie. Pretendentów było wielu. Dlatego traktuję siebie jako człowieka, który ma przed sobą wielkie wyzwanie i przed którym jest wiele do zrobienia.



© frisco

Forum Mleczarskie Handel 5/2017 (84)
Frisco: 85% zamówień zawiera nabiał, dodano 2017-11-25

Rozmowa z Urszulą Nowicką, Dyrektor Działu Zakupów i Zarządzania Kategoriami we Frisco.pl, wrzesień 2017

Co różni handel nabiałem realizowany przez tradycyjne placówki i e-commerce?
Nie zauważamy istotnych różnic w handlu nabiałem w sklepach stacjonarnych i internetowych. Zakupy spożywcze online są alternatywą dla tradycyjnych zakupów w hipermarketach, zarówno pod względem ilości asortymentu, jak i cen, które w obu przypadkach kształtują się na podobnym poziomie. Ze względu na to, że są to duże koszyki zakupowe i duże ilości pojedynczych produktów, często są to opakowania zbiorcze, więc kupujący na Frisco.pl zwracają szczególną uwagę na terminy przydatności do spożycia. My kontrolujemy je i ściśle współpracujemy w tym zakresie z producentami, otrzymując od nich wyłącznie odpowiednio wyselekcjonowany asortyment.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25