Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Wywiady (wszytkich: 130, strona 1 z 9)

Szukaj:

Forum Mleczarskie Biznes 2/2018 (32)
PGI: Jak zamienić wiedzę i doświadczenie w markę PGI, dodano 2018-06-29

Rozmowa z Edwardem Kołkiem, Prezesem PGI Polskiej Grupy Inżynieryjnej, czerwiec 2018

Janusz Górski: Jak to się stało, że na tak dobrze poukładanym rynku pojawiła się firma PGI?
Edward Kołek: Pojawienie się PGI było jak zaszczepienie nowych idei w konserwatywnym gronie. Nowe pomysły, nowe technologie, możliwość weryfikacji planów inwestycyjnych.
Odbiór samego PGI na rynku polskim miło nas zaskoczył. Nasza strategia od samego początku była taka, że chcemy być wyborem z najwyższej półki, dlatego też podjęliśmy współpracę z absolutną czołówką polskich zakładów mleczarskich i największymi producentami branży owocowo-warzywnej.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2018 (32)
Sealed Air: Spełniamy potrzeby jutra, dodano 2018-06-29

Rozmowa z Maciejem Gierszewskim, Business Development Managerem w Sealed Air, maj 2018

Janusz Górski: Jak oceniają Państwo polski rynek pod względem stosowania zawansowanych technik pakowania i materiałów opakowaniowych? Jak wiele jest jeszcze do zrobienia i zainwestowania przez polską branżę mleczarską?
Maciej Gierszewski: Branża mleczarska jest w czołówce przemysłu spożywczego z uwagi na stosowane rozwiązania technologii pakowania. Możemy śmiało się pochwalić, że nasz przemysł serowarski – bo tym głównie zajmuje się moja firma – dysponuje najnowocześniejszymi liniami pakującymi, szczególnie jeśli omawiamy tu poziom automatyzacji procesu pakowania.
Świadczy o tym duża liczba próśb o wizyty referencyjne w naszych zakładach. Wyzwanie jakie nas czeka to dostosowanie się do założeń gospodarki zrównoważonej w zakresie opakowań. Recykling, ograniczenie zużycia plastiku i energii, gospodarka odpadami itp. To wyzwanie nie tylko z powodu nowych przepisów, ale także zmiany świadomości konsumenta.


Forum Mleczarskie Biznes 3/2017 (29)
Trepko: Pakujemy z rozmachem, dodano 2018-01-05

Rozmowa z Pawłem Łagodą, Członkiem Zarządu, Dyrektorem Marketingu i Sprzedaży w firmie Trepko, wrzesień 2017

Janusz Górski: W jaki sposób ukierunkowane są obecne inwestycje mleczarni? Jak ewoluują potrzeby w zakresie urządzeń do napełniania i zamykania, formowania oraz pakowania?
Paweł Łagoda: Ochrona pakowanego produktu to podstawowe zadanie zarówno samego opakowania, jak i procesu pakowania. Proces pakownia nie może destrukcyjnie wpływać na pakowany produkt. Takie czynniki jak: bezpieczeństwo produktu, gwarancja zachowania przez produkt właściwości chemicznofizycznych, mikrobiologicznych, zgodność produktu z informacjami podanymi na opakowaniu, właściwa doza produktu w opakowaniu oraz właściwy smak i świeży wygląd, są dla producenta maszyn pakujących priorytetem.


Forum Mleczarskie Handel 5/2017 (84)
Grupa Polmlek: Misja obliczona na rozwój, dodano 2017-12-02

Rozmowa z Przemysławem Mikołajczykiem, Prezesem Grupy Polmlek, wrzesień 2017

Janusz Górski: Panie Prezesie proszę przyjąć nasze gratulacje. Pana awans na Prezesa Zarządu Grupy Polmlek odbił się szerokim echem w branży. Proszę opowiedzieć Czytelnikom o swojej ścieżce zawodowej do tego momentu.
Przemysław Mikołajczyk: Gratulacje będę przyjmował po 3 latach, kiedy moja misja się powiedzie. Pretendentów było wielu. Dlatego traktuję siebie jako człowieka, który ma przed sobą wielkie wyzwanie i przed którym jest wiele do zrobienia.


Forum Mleczarskie Handel 5/2017 (84)
Frisco: 85% zamówień zawiera nabiał, dodano 2017-11-25

Rozmowa z Urszulą Nowicką, Dyrektor Działu Zakupów i Zarządzania Kategoriami we Frisco.pl, wrzesień 2017

Co różni handel nabiałem realizowany przez tradycyjne placówki i e-commerce?
Nie zauważamy istotnych różnic w handlu nabiałem w sklepach stacjonarnych i internetowych. Zakupy spożywcze online są alternatywą dla tradycyjnych zakupów w hipermarketach, zarówno pod względem ilości asortymentu, jak i cen, które w obu przypadkach kształtują się na podobnym poziomie. Ze względu na to, że są to duże koszyki zakupowe i duże ilości pojedynczych produktów, często są to opakowania zbiorcze, więc kupujący na Frisco.pl zwracają szczególną uwagę na terminy przydatności do spożycia. My kontrolujemy je i ściśle współpracujemy w tym zakresie z producentami, otrzymując od nich wyłącznie odpowiednio wyselekcjonowany asortyment.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2017 (28)
Wild: Promujemy naturalność i prostotę surowców, dodano 2017-09-01

Wywiad z Piotrem Milczarkiewiczem, Sales and Administration Europe BtB w Wild Polska/ADM, maj 2017

Zakład Wild w Marcinkowie słynący z produkcji wysokojakościowych wsadów owocowych i surowców dla przemysłu spożywczego obchodzi 20-lecie. W ostatnich miesiącach miały miejsce również nowe inwestycje. Proszę nam opowiedzieć o tych wydarzeniach.
W 2016 zarząd ADM Wild podjął decyzje o zmianie struktury naszego przedsiębiorstwa w Polsce. Rozbudowany i unowocześniony będzie zakład w Marcinkowie (Mrągowo) stając się centrum produkcyjnym dla tej części Europy. Po pierwsze mamy zwiększyć moce produkcyjne, aby móc zaoferować naszym klientom większy asortyment produktów i skrócić czas realizacji zamówień. W tym celu w zeszłym roku rozpoczęliśmy instalowanie kolejnej czwartej linii produkcyjnej wsadów smakowych. Równolegle powstaje nowa chłodnia składowa na mrożone i schładzane surowce do produkcji w zakładzie w Marcinkowie. Ten magazyn zastąpi nasz zakład w Karasiu, dzięki czemu będziemy mogli usprawnić gospodarowanie surowcami. Do tego wdrażamy nowoczesny i kompleksowy system zarządzania, co sprawi że będziemy mogli zaoferować naszym klientom lepszą obsługę. Całość inwestycji ma być zakończona we wrześniu tego roku.


Forum Mleczarskie Handel 3/2017 (82)
Hochland Polska: GMO: Produkty jutra, problemy dziś, dodano 2017-07-20

Rozmowa z Peterem Knauerem, Dyrektorem Generalnym w Hochland Polska, czerwiec 2017

Firma Hochland Polska nauczyła nas, że wdraża wiele innowacyjnych rozwiązań. Wśród nowych wdrożeń rynkowych pojawiają się jednak produkty znakowane jako „bez GMO” i „z mlekaod krów żywionych paszami bez GMO”. Jakie są Państwa doświadczenia w tym aspekcie w kontekście różnych rynków, na których firma działa?
Na innych rynkach, chociażby na rynku niemieckim, konsumenci, a jeszcze bardziej nawet klienci, są żywo zainteresowani kwestiami produkcji mleka przy użyciu pasz niezawierających GMO. Czyli tam jest zrozumienie, co to jest i co taka deklaracja naprawdę oznacza – jest jasno określony standard. W Polsce pionierem takich działań i deklaracji na swoich wyrobach była Piątnica (OSM). Dla Hochland Polska był to proces przygotowania programu i dokumentacji, przekonanie do tego pomysłu naszych dostawców, szkolenia. Najważniejsze jednak jest to, że od 1 kwietnia tego roku kupujemy tylko mleko od gospodarstw, gdzie krowy są karmione wyłącznie paszami wolnymi od GMO. Jest to wynik wielomiesięcznej partnerskiej współpracy z naszymi rolnikami i wspólnego rozwiązywania łączących się z tym problemów, jak np. dostępność pasz bez GMO. Hochland Polska ma ponad 650 dostawców mleka – więc było to rzeczywiście ambitne przedsięwzięcie. Ale to tylko pierwszy krok. Deklarowanie pewnego standardu naszym zdaniem wymaga również odpowiedniej certyfikacji i kontroli przez audyty lub inne metody – inaczej deklaracja pozostaje fikcją. Będziemy więc, jako firma przechodzić odpowiednią, niezależną certyfikację i związane z tym regularne audyty, aby uzyskać status producenta nieużywającego technik genetycznych.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2017
Green Factory Logistics: Gwarantujemy Świeżość, dodano 2017-04-28

Rozmowa z Piotrem Pietrzykowskim, Prezesem Zarządu w Green Factory Logistics, luty 2017

Ostatnie lata w mleczarstwie, to huśtawka cen i nastrojów. Jak Państwu udawało się realizować cele w branży nabiałowej?
Ze spokojnym sumieniem mogę stwierdzić, że udaje nam się realizować cele istotne dla tej branży dzięki systemowi pracy. Funkcjonujemy 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, przez cały rok. Dla odbiorcy końcowego, czyli konsumenta, liczy się towar najświeższy z możliwych, z najdłuższą datą ważności. My to gwarantujemy. Dla naszych klientów jesteśmy dostępni non stop, włączając biuro obsługi klienta. Dzięki obsłudze dostaw warzyw produkcji Green Factory, jesteśmy specjalistami w dostawach produktów świeżych, już następnego dnia po zebraniu uprawy. Tym samym schematem działamy ze wszystkimi klientami. Bardzo często towar odbieramy prosto z produkcji i dostarczamy bezpośrednio do wskazanego odbiorcy.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2017
Tetra Pak: Potrzeby klienta na pierwszym miejscu, dodano 2017-04-22

Rozmowa z Kingą Sieradzon, Dyrektor Generalną Tetra Pak Polska, Słowacja, Czechy i Węgry, styczeń 2017

Co dla firmy Tetra Pak oznacza obecna zmiana przywództwa?
Zmiana na stanowisku dyrektor zarządzającej nie wpłynie znacząco na priorytety naszych działań. Głównym zadaniem Tetra Pak zawsze było i będzie dbanie o interesy naszych partnerów, poprzez dostarczanie im szerokiego portfolio opakowań, linii pakujących, urządzeń procesowych, kompleksowych rozwiązań technologicznych oraz usług technicznych i marketingowych. Dlatego zamierzam kontynuować stałą, stabilną współpracę z naszymi klientami, których potrzeby zawsze będą na pierwszym miejscu. Są to podstawowe wartości Tetra Pak, na których opiera się działalność naszej firmy na całym świcie.


Forum Mleczarskie Handel 1/2017 (80)
Zott Polska: Rekord w Zott Polska, dodano 2017-04-14

Rozmowa z Michałem Wójcikiem, Dyrektorem ds. Marketingu w Zott Polska, styczeń 2017

Ostatni rok upłynął w branży mleczarskiej pod znakiem kryzysu, a następnie powrotu koniunktury. Jak ten rok ocenia firma Zott Polska w kontekście swoich osiągnięć? Jaka jest pozycja rynkowa Zott Polska?
Faktycznie, ostatnie kilka lat, a także ostatni rok, były bardzo trudne dla branży mleczarskiej. Wahania cen mleka, dynamiczne zmiany zachowań konsumentów i ich decyzje zakupowe, w konsekwencji nie ułatwiły życia wielu producentom produktów mlecznych. Jednak firma Zott przełamała wszystkie przeciwności i negatywne tendencje. Rok 2016 był dla firmy Zott absolutnie rekordowym. Zanotowaliśmy największą sprzedaż w historii firmy. Wzrosty odnotowały praktycznie wszystkie najważniejsze marki: Primo, Monte, Zottarella, Jogobella, a także marki Belriso czy Smakija. Zott Polska jest obecnie jednym z najważniejszych i największych producentów markowych produktów mlecznych na rynku polskim i mamy nadzieję, że dzięki naszej dalszej zintensyfikowanej pracy, ta pozycja będzie sukcesywnie rosła.


Forum Mleczarskie Biznes 3/2016
Milk Hydrosan: Polska technologia od A do Z, dodano 2016-11-12

Wywiad z Grzegorzem Augustyniakiem, Prezesem Zarządu w Milk Hydrosan, październik 2016

Milk Hydrosan oferuje zakładom mleczarskim sprawdzone rozwiązania z zakresu technicznej obsługi technologii: zagęszczania, suszenia, magazynowania, mycia itp.
Współczesne mleczarstwo oczekuje inwestycji, które dają profit i pozwalają przerabiać mleko i jego pochodne. Dlatego oferujemy rozwiązania służące przerabianiu białka i tłuszczu mlecznego na produkty, które mają konkretny profit: serwatka suszona, śmietanka suszona, kompozycje. Na potrzeby rynku międzynarodowego wykonujemy też instalacje do koncentratów, które są w obrębie zainteresowania polskich i zagranicznych mleczarni.


Forum Mleczarskie Handel 5/2016
Włoszczowa (OSM): Królestwo serów, dodano 2016-11-03

Wywiad ze Stanisławem Skórą, Prezesem Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM), wrzesień 2016

Mleczarnia we Włoszczowie ma już 80 lat. W jakich okolicznościach doszło do powstania spółdzielni na tych ziemiach?
Korzenie polskiej spółdzielczości mleczarskiej sięgają czasów zaborów. Pierwsze spółdzielnie mleczarskie powstały pod zaboramipruskim i austro-węgierskim, dopiero później rosyjskim. Po 1918 roku proces ten przybrał na sile. W 1936 roku również we Włoszczowie grupa rolników postanowiła założyć spółdzielnię. Czterech założycieli, do których dołączyło 80 rolników wybrało spośród siebie zarząd i radę. Warunki działania oraz wyposażenie zakładu jak na owe czasy były bardzo skromne i obejmowały ręczną wirówkę i ręczną masielnicę. Sprzedaż odbywała się zaś w większych miastach. Mleczarnię reaktywowano po wojnie, w 1945 roku. Zmiany jakie potem nastąpiły przyniosły nacjonalizację uprzemysłowionych przedsiębiorstw prywatnych. Utworzono powiatowe przedsiębiorstwo państwowe, które zrzeszało zakład mleczarski w Szczekocinach i we Włoszczowie, które działało do 1956 roku. Potem, w ramach odwilży spółdzielnię przywrócono, ale w 1976 r. spółdzielnie włączano do wojewódzkich spółdzielni mleczarskich i ten porządek przetrwał do 1980 roku. Odtąd zakład znów zaczął działać jako spółdzielnia.


Forum Mleczarskie Handel 3/2016
Elopak: Polska jest rynkiem innowacyjnym, dodano 2016-07-18

Rozmowa z Piotrem Leowskim, Manager Market Unit w Elopak Polska, maj 2016

Jak zmieniają się potrzeby mleczarni, Klientów firmy Elopak w Polsce w zakresie linii technologicznych i opakowań?
W Polsce, podobnie jak na innych rynkach, zauważalne są rosnące potrzeby Klientów w zakresie wydajności, elastyczności oraz efektywności pracy linii technologicznych. Konsolidacja rynku mleczarskiego w Europie doprowadziła do powstania bardzo dużych zakładów mleczarskich. Jako dostawca, musimy być gotowi sprostać wymaganiom różnej wielkości firm. Na przykład w segmencie produktów świeżych oferujemy linie nalewające o pojemności 14 000 szt. na godzinę, ale odpowiadając na potrzeby również mniejszych firm możemy zaoferować linie o mniejszej wydajności, np. 6 000 szt. na godzinę.


Forum Mleczarskie Handel 3/2016
Bank Zachodni WBK: TTIP: diabeł straszny, czy nie, dodano 2016-07-08

Rozmowa z Martą Skrzypczyk, Koordynatorem Analityków Agrobiznesu w Departamencie Agrobiznesu w Banku Zachodnim WBK, czerwiec 2016

Uwagę wielu Europejczyków przykuwa hasło nowej umowy handlowej UE-USA, tj. TTIP. Jakie znaczenie dla światowej gospodarki niesie jej uchwalenie?
Unia Europejska i Stany Zjednoczone to dwie największe gospodarki świata, a ich łączny udział w handlu międzynarodowym sięga 1/3. Wobec rosnącej siły Azji, ale też Ameryki Południowej, ich ścisła współpraca staje się nieunikniona.
Podstawowe szanse wynikające z zawarcia TTIP to wzrost znaczenia obu gospodarek na arenie międzynarodowej oraz większa stabilność polityczna. W przypadku państw UE dochodzi do tego dostęp do nowych technologii, innowacji, niższe koszty produkcji – przede wszystkim energii, ale także pasz z importu.


Forum Mleczarskie Handel 2/2016
Hochland Polska: Hochland Na gorąco! – Odkryciem Roku z tytułem Dobra Marka 2016!, dodano 2016-05-30

Sery Hochland Na gorąco! zostały wyróżnione tytułem DOBRA MARKA 2016 – Jakość, Zaufanie, Renoma, w kategorii Odkrycie Roku, kwiecień 2016

Czy w sprzedaży serów zauważalne jest zjawisko sezonowości?
Coraz trudniej mówić o zjawisku sezonowości w sprzedaży serów. Sery Hochland są produkowane z naturalnych składników pochodzących z naszego regionu i strefy geograficznej. Dzięki temu mają one dużo korzystniejszy wpływ na nasz organizm. Nadmiar obowiązków i brak wolnego czasu powodują, że coraz częściej zapominamy o śniadaniu. Jednak nie zdajemy sobie sprawy, jak ważny jest to posiłek dla naszego organizmu i jak bardzo szkodzimy sobie w ten sposób. Brak śniadań powoduje wzmożony głód w dalszej części dnia. W ten sposób na kolejny posiłek zjemy dużo więcej.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2018
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25