100 wydanie Forum Mleczarskie Handel

Wywiady (wszytkich: 149, strona 1 z 10)

Szukaj:


© hochland polska

Forum Mleczarskie Handel 5/2020 (101)
Hochland Polska: Dostawcy mleka fundamentem Hochland Polska, dodano 2020-08-26

Hochland Polska utrzymuje pozycję lidera sprzedaży serów. Fundamentem firmy jest ponad 500 gospodarstw, które dostarczają mleko do zakładu w Węgrowie. Rolnicy, od których kupowane jest mleko, są traktowani nie tylko jako dostawcy – są partnerami w biznesi

Jak wyglądają relacje z rolnikami i jakie rozwiązania zostały wdrożone przez Hochland Polska, by współpraca na gruncie finansowym była zadowalająca dla obu stron?
Większość naszych dostawców jest z nami od lat, wielu od początku Hochland w Węgrowie. Znamy się, ufamy sobie, mówimy otwarcie o problemach, wspólnie cieszymy się z osiągnięć. Czasami odkrywamy ciekawe historie hodowców, gospodarstw. Niedawno odwiedziłam naszego dostawcę, który zdradził mi, że w gospodarstwie prowadzonym przez jego rodzinę ocena użytkowości mlecznej krów prowadzona jest prawie od stu lat. Miałam okazję zobaczyć zapisy z ocen od 1928 r. Takie momenty są unikatowe w relacjach kupiec-sprzedawca i cieszę się, że jestem ich świadkiem.



© hochland polska

Forum Mleczarskie Handel 5/2020 (101)
Hochland Polska: Mimo pandemii stawiamy sobie ambitne cele, dodano 2020-08-26

O tym, jakie działania podjął w czasie pandemii wiodący producent serów w Polsce – mówi Piotr Knauer, Prezes Hochland Polska.

Zamknięcie gospodarki z powodu pandemii było dla firm czasem bolesnej weryfikacji. Jak poradził sobie Hochland Polska?
Podjęliśmy szybkie i zdecydowane działania. Naszymi priorytetami było zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i produktom oraz utrzymanie ciągłości produkcji. Stawienie czoła zabójczemu wyzwaniu wymagało wprowadzenia mnóstwa procedur, ograniczeń i zabezpieczeń dla obniżenia ryzyka zakażenia wśród pracowników oraz zmiany organizacji produkcji, w tym wdrożenie, na ile to możliwe, trybu pracy zdalnej.



© mlekpol (osm)

Forum Mleczarskie Biznes 3/2020 (40)
Mlekpol (SM): Pasja z ojca na syna, dodano 2020-07-10

Wywiad ze Zbigniewem Truszkowskim, Dyrektorem ZPM w Kolnie, Mlekpol (SM)

Janusz Górski: Jakie gatunki serów są Pana zdaniem najbardziej wymagające w procesie wytwarzania?
Zbigniew Truszkowski: Zakład w Kolnie specjalizuje się w produkcji serów dojrzewających od 1973 r. W miarę rozwoju, Zakład poszerzał gamę oferowanego asortymentu. Obecnie wytwarza również serki topione, sery nalewane, takie jak Salami i Hawranus, a także niedojrzewający ser Mozzarella. Dla mnie każdy ser to żywy produkt wymagający codziennej uwagi i odpowiedniego traktowania – z sercem i należytym szacunkiem. Pełnowartościowy produkt z całym bukietem smaków otrzymywany jest po kilku tygodniach, miesiącach, a w przypadku serów twardych, nawet po latach dojrzewania. Oprócz technologii, bardzo duże znaczenie w produkcji ma zastosowanie wysokiej jakości surowca oraz odpowiednio poprowadzony proces dojrzewania.



© sig

Forum Mleczarskie Biznes 3/2020
SIG: Opakowanie kartonowe SIG – solidny partner dla branży mleczarskiej, dodano 2020-07-08

Wywiad z Sylwią Jurys z firmy SIG Combibloc, Dyrektorem Regionu Polska, Rosja, Kraje Nordyckie

Firma SIG od wielu lat zaznacza swoją obecność na rynku spożywczym w Polsce w postaci innowacyjnych opakowań kartonowych oraz linii technologicznych. Co sprawia, że klienci wybierają Państwa rozwiązania?
Firma SIG jest globalnym dostawcą systemów i rozwiązań do produkcji żywności w kartonowych opakowaniach aseptycznych. Współpracujemy z naszymi klientami, aby dostarczać konsumentom produkty spożywcze i napoje w bezpieczny, przyjazny zdrowiu i środowisku jak również efektywny ekonomicznie sposób.
Działając zgodnie z naszą strategią, zbudowaną w oparciu o analizę trendów rynkowych oraz potrzeb odbiorców, pomagamy producentom żywności i napojów sprostać rosnącym wymaganiom branży. Rozpoczynając od skupienia się na wdrażaniu innowacji opakowaniowych i produktowych, pozwalających wyróżnić się na półce, poprzez kreowanie inteligentnych fabryk, kończąc na tzw. „connected pack” – rozwiązaniom pozwalającym skutecznie komunikować się z konsumentem za pośrednictwem kanałów cyfrowych, jak i zachować najwyższe standardy jakości, dzięki śledzeniu każdego produktu w całym łańcuchu.



© mlekpol

Forum Mleczarskie Handel 4/2020 (100)
Mlekpol (SM): W sklepie rzadziej i krócej, dodano 2020-07-05

Wywiad z Małgorzatą Cebelińską, Dyrektor Handlu mleczarni Mlekpol (SM)

Janusz Górski: Na naszych oczach dokonuje się duża zmiana, polegająca na przenoszeniu części zamówień konsumenckich do platform takich jak auchandirect i frisco. Terminy realizacji do 1,5 miesiąca stały się normą. Czy obserwują Państwo zmiany poziomu zamówień do tych sieci, które dysponują ramieniem e-commerce?
Małgorzata Cebelińska: W ostatnim czasie e-commerce zdobywa coraz większe zaufanie konsumentów. Przewagę zyskują firmy, które działają prężnie w Internecie i sprawnie dostosowują ofertę do nowych potrzeb rynku. W Polsce branża FMCG stanowi zaledwie 1% wartości sektora e-commerce, jednak według prognoz wartość ta w ciągu najbliższych dwóch lat wzrośnie do 5%. Produkty nabiałowe stanowiły niewielki jej odsetek, jednak od pewnego czasu obserwujemy ich wzrost w ofercie.



© spomlek (sm)

Forum Mleczarskie Biznes 1-2/2020 (39)
Spomlek (SM): Ser to nie wypełniacz kanapki, dodano 2020-05-15

Rozmowa z Wojciechem Stysiem, Głównym Technologiem w mleczarni Spomlek (SM)

Janusz Górski: Jest Pan bardzo doświadczonych serowarem, który od lat obserwuje postęp techniczny i technologiczny w mleczarstwie. Jakie są największe bolączki serowara dziś w Polsce?
Wojciech Styś: Postęp techniczno-technologiczny pomaga w warzeniu serów, gdyż pewne elementy są sparametryzowane i kontrolowane. Są to jednak tylko narzędzia, które można lepiej lub gorzej wykorzystać. Najważniejsi są ludzie, którzy planują produkcję od pola do stołu. Maszyna nie zrobi tego, co potrafi doświadczony serowar.



© włoszczowa (osm)

Forum Mleczarskie Biznes 1-2/2020 (39)
Włoszczowa (OSM): Praca serowara uległa zmianom, dodano 2020-04-17

Rozmowa z Ryszardem Piziorem, Prezesem Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM)

Janusz Górski: Jakie są dziś największe bolączki serowara w Polsce?
Ryszard Pizior: Praca serowara zmieniała się na przestrzeni lat. Dzisiaj procesy technologiczne są coraz bardziej zautomatyzowane, bowiem rośnie skala produkcji i serowar nie byłby w stanie fizycznie zapewnić właściwego nadzoru nad tak dużą produkcją. Dzisiaj serowar musi mieć nie tylko wyczucie smaku, aby oceniać organoleptycznie wytwarzany produkt, ale również umiejętność obsługi zaawansowanego oprogramowania. 30-40 lat temu serowar odpowiadał za produkcję 1-2 tony sera dziennie, teraz te ilości są 20-30-krotnie większe.



© jeronimo martins polska

Forum Mleczarskie Handel 6/2019 (97)
Jeronimo Martins Polska: Lider musi być odpowiedzialny, dodano 2020-02-14

Rozmowa z Marcinem Domańskim, Dyrektorem Handlowym odpowiedzialnym za rozwój marek własnych w sieci Biedronka

Janusz Górski: Jakie są główne wyzwania w doborze produktów mleczarskich do sklepów sieci Biedronka?
Marcin Domański: Najważniejsze – o czym zawsze pamiętamy kierując się doborem oferty – jest to, co stanowi DNA Biedronki. Oferowanie wysokiej jakości produktów w możliwie jak najbardziej przystępnej dla klienta cenie. Do tego zawsze szukamy partnerów najpierw na rynku polskim. Podkreślę, że aż 92% produktów w Biedronce pochodzi od polskich dostawców. Są to ramy, które wyznaczają nasze kierunki działania, gdy myślimy o doborze oferty. Dalej za tym idzie analiza zachowań konsumenckich i trendów.



© wloszczowa (osm)

Forum Mleczarskie Handel 6/2019 (97)
Włoszczowa (OSM): Tysiąc ton serów więcej, dodano 2020-02-07

Rozmowa z Ryszardem Piziorem, Prezesem Zarządu mleczarni Włoszczowa (OSM)

Janusz Górski: Od zmiany stanowiska Prezesa Zarządu we włoszczowskiej mleczarni minął już rok. Jak by Pan Prezes podsumował miniony okres? Co się udało, a co pozostaje w sferze planów na kolejny rok?
Ryszard Pizior: Czas biegnie bardzo szybko. Faktycznie, już ponad rok minął od chwili, kiedy powierzono mi funkcję Prezesa Zarządu we włoszczowskiej Spółdzielni. Pracowałem na ten awans ciężko. Muszę powiedzieć, że ten pierwszy rok na nowym stanowisku był dość trudny, ale zdawałem sobie sprawę, że nie będzie łatwo pogodzić wszystkich oczekiwań, w szczególności presji ze strony dostawców mleka i zarazem współwłaścicieli spółdzielni.



© ban-food

Forum Mleczarskie Handel 5/2019 (96)
Ban-Food: Kucharze wybierają jakość, dodano 2019-12-27

Wywiad z Renatą Krupą, Kierownikiem Działu Zaopatrzenia w Ban-Food

Janusz Górski: Pani Renato, chciałbym zapytać o odbiorców w kanale HoReCa i ich potrzeby w zakresie nabiału. Jakie są potrzeby restauratorów w zakresie serów twardych? Czy różnią się one w zależności od wielkości miasta i dzielnicy (inne prawdopodobnie są potrzeby restauracji na Starówce w Gdańsku, inne na Krowodrzach w Krakowie, jeszcze inne na Bielanach w Warszawie)? Jak to wygląda?
Renata Krupa: Nasza Firma działa na rynku od 1990 r. Obsługujemy w szczególności restauracje i hotele, niewielkim odsetkiem są pizzerie i catering. Nasza działalność obejmuje teren Małopolski, a od października zaczynamy pracę w nowym, kolejnym oddziale w Zabrzu, co pozwoli nam na zwiększenie ilości obsługiwanych przez nas klientów.



© žemaitijos pienas

Forum Mleczarskie Handel 5/2019 (96)
Žemaitijos pienas: Czysta etykieta to Džiugas, dodano 2019-12-20

Wywiad z Boženą Stacevičiūtė, Head of Polish Market w Žemaitijos pienas

Janusz Górski: Jak Pani zdaniem zmieniają się preferencje konsumentów w Polsce w obszarze serów podpuszczkowych? Czy Polacy chętniej wybierają specjalności serowe z zagranicy?
Božena Stacevičiūtė: Na polskim rynku preferencje konsumentów zmieniają się zgodnie z jednym z najważniejszym trendów, który kształtuje branżę spożywczą w ostatnich latach. Konsumenci poszukują produktów lepszej jakości z tzw. czystą etykietą, o prozdrowotnych właściwościach. Dlatego polski konsument coraz częściej sięga po nasze sery długodojrzewające marki Džiugas, które nie posiadają konserwantów ani barwników. Sery marki Džiugas zapewniają najwyższą jakość i unikatowy smak. To zwycięzcy wielu prestiżowych nagród.



© pgs

Forum Mleczarskie Biznes 3/2019 (37)
PGS: Wygrać wyścig z czasem, dodano 2019-12-13

Wywiad z Wojciechem Walesieniukiem, Członkiem Zarządu PGS Polskiej Grupy Serwisowej

Jaką rolę odgrywa PGS Polska Grupa Serwisowa w działalności PGI Polskiej Grupy Inżynieryjnej?
Wojciech Walesieniuk: Polska Grupa Serwisowa to projekt, który powstał dokładnie dwa lata temu. Można powiedzieć, że była to naturalna konsekwencja działalności firmy PGI. Z założenia PGS jest zapleczem technicznym dla wszystkich projektów realizowanych przez PGI i takie jest nasze główne zadanie. Trudno sobie wyobrazić wielkie inwestycje bez zapewnienia Klientom poczucia bezpieczeństwa, dostępu do specjalistów serwisu oraz części zamiennych przez cały czas eksploatacji urządzeń.



© frisco.pl

Forum Mleczarskie Handel 5/2019 (96)
Frisco.pl: Marka i lokalność przyciągają klientów, dodano 2019-11-22

Wywiad z Tomaszem Michalskim, Dyrektorem ds. Komercyjnych we Frisco.pl

Janusz Górski: Czy posiadanie w ofercie Frisco.pl produktów znanych marek mleczarskich jest pomocne w rozwijaniu sprzedaży?
Tomasz Michalski: Powiedziałbym, że jest to kluczowe. Dlaczego? Jeśli spojrzymy na rankingi sprzedaży pod względem wartości, to na czołowych miejscach mamy takie firmy jak Mlekovita i Mlekpol. To są najwięksi producenci, a wyroby nabiałowe występują w koszykach najczęściej. Dużym zaskoczeniem może być to, że w e-grocery jakim jest Frisco.pl, średnio mamy 60 produktów w koszyku. 12 z nich to produkty nabiałowe. To dowodzi ich popularności.



© arhelan

Forum Mleczarskie Handel 4/2019 (95)
Arhelan: Odkryć potencjał produktu, dodano 2019-10-04

Wywiad z Agnieszką Onacik, Dyrektorem Handlowym w firmie Arhelan

Jakie są największe wyzwania we wprowadzaniu produktów nabiałowych?
Największymi wyzwaniami we wprowadzaniu produktów nabiałowych na półkę są: określenie potencjału produktu, ocena wolumenu sprzedaży, ocena jakości produktu w stosunku do ceny jaką konsument musiałby zapłacić za produkt oraz wygospodarowanie miejsca w planogramie półki na wstawienie nowości.



© pim

Forum Mleczarskie Handel 3/2019 (94)
PIM: Czas połączyć siły wszystkich organizacji mleczarskich w Polsce, dodano 2019-07-05

Rozmowa z Piotrem Kandybą, złonkiem Zarządu Polskiej Izby Mleka

Janusz Górski: Na Walnym Zgromadzeniu Członków Polskiej Izby Mleka miał Pan wystąpienie, o którym dyskutuje się szeroko w tzw. kuluarach…
Piotr Kandyba: Tak, moje wystąpienie było zwróceniem uwagi na ważny temat, związany ze wzmocnieniem pozycji polskiego mleczarstwa w skali kraju i za granicą. Chodziło mi o jedną silną reprezentację sektora mleczarskiego, co oznaczałoby połączenie wszystkich organizacji mleczarskich w jeden podmiot lub powstanie federacji wspomnianych organizacji. Czas rozpocząć dyskusję na ten ważny temat. Interes całego mleczarstwa polskiego, rolników jest najważniejszy.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij