1. Kampanie
  2. Społeczne polskie
  3. KZSM Zw. Rew.

Mleko na zdrowie!

© kzsm zw. rew.

14 maja 2020 r. wystartowała kampania edukacyjna: „Mleko na zdrowie!”. Celem kampanii jest szerzenie wiedzy na temat jakości produktów mlecznych, ich wpływie na zdrowie, hodowli bydła mlecznego oraz produkcji mleka i jego przetworów.


– Promocja spożycia mleka i produktów mlecznych jest dla nas bardzo ważna. Polska jest szóstym producentem mleka w Europie oraz liczącym się producentem w świecie wyrobów mleczarskich. Zajmujemy pierwsze miejsce w produkcji twarogów i szóste – w produkcji serów. Niestety, spożycie produktów mlecznych – w tym samego mleka – jest w naszym kraju ciągle zbyt niskie. Dlatego też, aby produkcję utrzymać na wysokim poziomie (rolnicy, producenci), jesteśmy zmuszeni ok. 35–40% całości tej produkcji eksportować – co nie zawsze jest korzystne dla całej branży, zwłaszcza wtedy, kiedy spadają ceny na rynkach światowych – mówi Waldemar Broś, Prezes Zarządu KZSM Zw. Rew.


Na początek w ramach kampanii w 15 odcinkach „Pytania na Śniadanie” w TVP w kąciku kuchennym będą przygotowywane dania, których głównymi bohaterami będą produkty mleczne. Wśród propozycji dań znajdą się nowe pomysły na zupy mleczne, zupy serowe, sosy do makaronów, zapiekanki, pizze, koktajle bogate w zdrowie, napoje regenerujące dla osób uprawiających sport oraz znakomite twarogi dla seniorów.


Zaplanowane wejścia kuchenne w „Pytaniu na Śniadanie” w TVP2:
Maj: 14, 19, 28
Czerwiec: 11, 29
Lipiec: 8, 17, 31
Sierpień: 1, 7, 21
Wrzesień: 1, 5, 11, 18.


W kolejnym etapie kampanii produkty mleczne zagoszczą w kuchni Karola Okrasy w programie „Okrasa łamie przepisy” w TVP1. Dla widzów przygotujemy także programy promujące regionalne specjały mleczne.
Podczas całej kampanii będą prowadzone działania w Internecie na specjalnie dedykowanych profilach na Facebooku i Instagramie.
Organizatorem kampanii jest Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny wraz z parterami Niezależnym Samorządnym Związkiem Zawodowym Rolników Indywidualnych „Solidarność” oraz Polskim Związkiem Zawodowym Rolników. Patronem kampanii jest Fundacja Instytutu Matki i Dziecka. Kampania została sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.