Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Raporty z kraju (wszystkich: 746, strona 24 z 25)

Szukaj:

Forum Mleczarskie Handel 2/2010 (39)
Janusz Górski
Twarożki: Twarożkowa przyszłość
Dodano: 2010-06-09

Twarożki z przeznaczeniem do smarowania pieczywa, pomimo przystopowania sprzedaży w ostatnim roku wciąż należą do kategorii o najwyższym potencjale w grupie serów twarogowych. W rankingu najlepiej rozwijających się kategorii znajdują się w czołówce, obok twarogów konfekcjonowanych i serków cottage.


Forum Mleczarskie Praktyka 2/2010 (02)
Joanna Górska
Sery: Co to jest ser?
Dodano: 2010-05-27

Według powszechnie stosowanej definicji ser to produkt spożywczy wytwarzany z mleka. Najczęściej produkuje się go poprzez wytrącenie z mleka białka i tłuszczu w postaci tzw. skrzepu, który następnie poddaje się obróbce technologicznej. Istnieje wiele gatunków serów.


Forum Mleczarskie Praktyka 2/2010 (02)
Paulina Łuszczak
Sery twarde kozie: Dlaczego i jak eksponować produkty kozie
Dodano: 2010-05-21

Pomimo że zainteresowanie produktami kozimi jest w naszym kraju stanowczo mniejsze niż w krajach Europy Zachodniej, to warto zwracać uwagę na postrzeganie ich na stoisku przez konsumentów. Sery kozie, to można by powiedzieć „nowe produkty’” na naszym rynku.


Forum Mleczarskie Handel 2/2010 (39)
Joanna Górska
Sery żółte typu holenderskiego: Gra o wszystko
Dodano: 2010-05-13

Handel serami typu holenderskiego charakteryzuje się dużą liczbą uczestników rynku, największymi wolumenami oraz najostrzejszą walką cenową między mleczarniami. To także rynek, gdzie ceny na półkach są najniższe spośród cen wszystkich serów twardych, przy wysokich marżach.


Forum Mleczarskie Handel 2/2010 (39)
Janusz Górski
Napoje fermentowane: Konkurencja nie śpi
Dodano: 2010-05-06

Napoje fermentowane, zwłaszcza jogurty są najlepiej rokującym obszarem do wprowadzania innowacji w porównaniu do całego asortymentu mleczarskiego. Jest to widoczne na półkach sklepowych w innych krajach unijnych.


Forum Mleczarskie Handel 1/2010 (38)
Joanna Górska
POS: POS bez tajemnic
Dodano: 2010-04-30

Analiza badań skuteczności działań marketingowych wskazuje, że niedoceniane materiały reklamowe typu POS mogą zwiększyć sprzedaż od kilku do kilkunastu razy.


Forum Mleczarskie Handel 1/2010 (38)
Paulina Łuszczak
Probiotyki: Wschodzący rynek
Dodano: 2010-04-22

Zarówno specjaliści do spraw żywienia jak i konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na to, jak zmienia się sposób życia ludzi i jak wielki ma to wpływ na sposób żywienia. Poszukiwana jest żywność, która poza efektem odżywczym będzie zmniejszała ryzyko chorób i poprawiała obecny stan zdrowia.


Forum Mleczarskie Handel 1/2010 (38)
Robert Zawadzki
Transport i logistyka: ECR – Produkcja na zamówienie klienta
Dodano: 2010-04-16

Artykuły mleczarskie są szczególną grupą produktów, które z uwagi na ograniczoną trwałość wymagają szybkiego zbytu. Nabiał na sklepowej półce nie powinien stać zbyt długo, nie powinien także zalegać w magazynie.


Forum Mleczarskie Handel 1/2010 (38)
Janusz Górski
Tłuszcze do smarowania: Tłusty rok 2009
Dodano: 2010-04-02

Producenci masła mogą zaliczyć miniony rok do udanych. Zwiększyli zarówno sprzedaż do sieci handlowych jak i na eksport.


Forum Mleczarskie Handel 1/2010 (38)
Janusz Górski
Sery plastrowane: Wygoda nade wszystko
Dodano: 2010-03-18

Pozycja rynkowa i przywiązanie się konsumentów do serów plasterkowanych to najważniejsze osiągnięcie polskiego rynku serów w ostatnich latach. To oznacza konieczność nie tylko ścisłej obserwacji oczekiwań konsumentów, ale także kreowania ich potrzeb w innych kategoriach produktowych.


Forum Mleczarskie Handel 6/2009 (37)
Janusz Górski
Sery żółte: Raj smakoszy
Dodano: 2010-01-19

Choć firmy mleczarskie od początku roku nerwowo spoglądały na wolumeny sprzedaży, dziś wiadomo, że większość ich obaw nie potwierdziła się. Dotyczy to także segmentu, który powinien być wrażliwy na zmiany.


Forum Mleczarskie Biznes 3/2009 (06)
Fabian Dajnowiec
Reologia: Reologia w przemyśle mleczarskim
Dodano: 2009-12-19

Produkty mleczarskie ze względu na swój złożony skład, a także różne metody wytwarzania mają złożone właściwości reologiczne. Wśród nich można znaleźć zarówno typowe płyny jak i ciała stałe.


Forum Mleczarskie Handel 5/2009 (36)
Joanna Górska
Produkty dla dzieci: ABC Baby Foods
Dodano: 2009-12-13

Proces budowania zaufania do marki jest kosztowny i według ekspertów może trwać nawet 5 lat. Odważnym, którzy zdecydują się na budowanie nowej marki przyjdzie stanąć w szranki z ciekawym wyzwaniem jakim jest młody klient.


Forum Mleczarskie Handel 5/2009 (36)
Joanna Górska
Sery żółte: Pod cenową presją
Dodano: 2009-12-08

Wytwarzanie sera jest znane od stuleci a jego historia jest równa historii ludzkości. 7000 lat p. n. e. pasterze odkryli, że niektóre udomowione zwierzęta mogą dawać mleko, które ścina się w postaci kwaśnego mleka. Dlatego właśnie zsiadłe mleko można uznać za najwcześniejszą formę sera.


Forum Mleczarskie Handel 5/2009 (36)
Robert Zawadzki
Dystrybucja: Paski czy nadajniki
Dodano: 2009-12-07

Od kilu lat w różnych sektorach gospodarki rozwija się technologia radiowej identyfikacji. Jest to jeden z tych wynalazków, które swe powstanie zawdzięczają technice wojskowej


Forum Mleczarskie Handel 5/2009 (36)
Janusz Górski
Innowacje: Przed starciem tytanów
Dodano: 2009-12-02

Choć margarynowy biznes nie może zaliczać ostatnich lat do udanych, to jest w segmencie tłuszczów obszarem dobrze rokującym na przyszłość nawet mimo spowolnienia gospodarczego. Jak sygnalizujemy od dwóch lat, mowa o segmencie tłuszczów funkcjonalnych.


Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)
Janusz Górski
Tłuszcze do smarowania: Masło zmienia szaty
Dodano: 2009-11-01

Od 2007 roku trwają zmiany na półce z tłuszczami do smarowania pieczywa. Po latach niemocy pierwsze mleczarnie uatrakcyjniają swe masła, by pokazać, że nie chcą mieć wyrobów „no name”.


Forum Mleczarskie Handel 4/200/ (35)
Joanna Górska
Mleko: Od kopciuszka do księżniczki
Dodano: 2009-11-01

Mleko towarzyszy człowiekowi od ponad 11 000 lat, kiedy to po raz pierwszy na Bliskim Wschodzie udomowiono zwierzęta mlekodajne, czyli krowy, kozy i owce. Z tego okresu zachowały się starożytne tabliczki, na których widnieją spisy hodowców krów oraz ilości uzyskanego masła i sera.


Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)
Joanna Górska
Napoje probiotyczne: Bakterie pożyteczne dla zdrowia
Dodano: 2009-10-30

Nazwa probiotyki pochodzi z języka greckiego „pro bios”, co znaczy „dla życia”. Probiotyki zaliczane są do żywności funkcjonalnej, czyli takiej, która dostarcza dodatkowe wartości dla zdrowia konsumenta. Najczęstszymi szczepami bakterii stosowanymi w probiotykach są pałeczki kwasu mlekowego z rodzaju Lactobacillus, których korzystne działanie może przykładowo polegać (zależnie od szczepu) na wspieraniu naturalnej odporności czy zachowaniu prawidłowej flory bakteryjnej w układzie pokarmowym.


Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)
Joanna Górska
Innowacje: ESL staje się trendy
Dodano: 2009-10-30

Mleko to produkt, który uznawany jest przez żywieniowców na całym świecie za niezbędny i wartościowy składnik naszego pożywienia. Z punktu widzenia handlowców mleko oraz jego produkty to niezastąpione elementy półki każdego marketu. Ze względu na swoje właściwości są niezbędne do utrzymania dobrego stanu naszego zdrowia i kondycji. Nic więc dziwnego, że od wieków mleko stanowi ono niezbędny element naszej diety.


Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)
Janusz Górski
Innowacje: Serek wiejski z probiotykiem
Dodano: 2009-10-29

Idea żywności funkcjonalnej ma związek z filozoficzną tradycją Wschodu, w której nie stosuje się zróżnicowania pomiędzy pożywieniem, a lekarstwem. Ze Wschodu żywność funkcjonalna trafiła do krajów Europy Zachodniej i do USA, gdzie staje się coraz bardziej popularna. Liderem na rynku produkcji tego typu żywności jest Japonia, gdzie badania nad żywnością funkcjonalną prowadzono już w latach 80. ubiegłego wieku.


Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)
Janusz Górski
Twarogi konfekcjonowane: Przegrany twaróg na wagę
Dodano: 2009-10-29

Postępująca ewolucja opakowań w segmencie twarogów powoduje, że w tej stabilnej kategorii dynamicznie rośnie sprzedaż produktów konfekcjonowanych i kulinarnych, kosztem wyrobów na wagę. Dodatkowym źródłem wzrostu jest też zacieranie się granicy pomiędzy twarogami i twarożkami. Dopiero bliższe przyjrzenie się tym zmianom pozwala zrozumieć jak głębokie zmiany zachodzą w tej ogromnej kategorii serowej w Polsce.


Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)
Janusz Górski
Awantura o mleko w „Polityce”
Dodano: 2009-10-27

Joanna Solska w wydaniu nr 29 (2714) z 18 VII 2009 r. pochyliła się nad programem Szklanka Mleka. Lektura tego materiału przynosi – niestety – wrażenie szukania sensacji przy braku rzetelnej wiedzy na temat branży mleczarskiej i samego mleka. Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy szybkie poszukiwanie dobrego tematu powoduje, że powstaje coś, co wypacza rzeczywistość.


Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34)
Robert Zawadzki
Transport: Nowe auto w trudnych czasach
Dodano: 2009-09-23

Media straszą kryzysem, a ekonomiści przekonują do zaciśnięcia pasa. Co w takiej sytuacji ma zrobić firma, która dysponuje wyeksploatowaną flotą aut dostawczych i powinna dokonać wymiany pojazdów? Czy jeśli posiada wolne środki ma przeznaczyć je na zakup samochodów, a może powinna zaciągnąć na ten cel kredyt lub skorzystać z oferty leasingu bądź wynajmu długoterminowego? Postaramy się pomóc Państwu w rozwiązaniu tego problemu.


Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34)
Janusz Górski
Bio: Więcej niż moda
Dodano: 2009-09-23

Jak pokazują dane rynkowe, segment produktów bio w Europie nieustannie rośnie. W samych tylko Niemczech jego wartość wyniosła w 2007 roku 5,45 mld euro. Wolumen mleczarskich wyrobów bio to już 424 tys. ton. W Polsce oczekuje się, że trend bio stanie się jednym z najbardziej znaczących w najbliższych latach.


Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34)
Janusz Górski
Kefiry: Nie tylko w sezonie
Dodano: 2009-09-22

Kefiry idealnie wpasowują się w trend zdrowego odżywiania, mody na żywność o dodatkowych korzyściach dla zdrowia. To już nie tylko produkty świetnie gaszące pragnienie w okresie letnim. W tym segmencie tkwi ogromny potencjał, w związku z rozwojem rynku żywności funkcjonalnej.


Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34)
Paulina Łuszczak
Twarożki: Smacznie posmarować
Dodano: 2009-09-22

Z informacji do jakich dotarło Forum Mleczarskie Handel wynika, że z upływem lat zmniejsza się dystans dzielący markę lidera: Almette firmy Hochland Polska i Twój Smak spółdzielni Piątnica (OSM). Same dane z handlu tradycyjnego wskazują, że nr 1 wśród producentów jest firma Hochland Polska (37,3% wartościowo w rynku), 2. – Piątnica (OSM) już (17,4%), 3. – Bongrain Polska (8,8%), 4. Biomlek (OSM) (8,4%), 5. Ostrowia (MSM) (7,6%). (źródła statystyk CMR Traditional Trade Panel za Piątnica OSM).


Forum Mleczarskie Biznes 2/2009 (05)
Dr inż. Fabian Dajnowiec
Solownia: Solownia w krajowych mleczarniach
Dodano: 2009-09-21

Celem produkcji serowarskiej jest wydzielenie z mleka, białek i tłuszczu, zagęszczenie ich i uformowanie w charakterystyczny typowy kształt. W procesie produkcji następują złożone przemiany biochemiczne, które zmieniają korzystnie składniki mleka, dając produkt bardziej strawny i bardziej trwały. Powodzenie otrzymania produktu o właściwych i akceptowalnych cechach zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest zawartość chlorku sodu, czyli soli.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2009 (05)
Marek Gaworski
Schładzalniki: Schładzalniki do mleka
Dodano: 2009-09-21

Współczesne technologie produkcji mleka w gospodarstwie nie pozostawiają wątpliwości co do zasad postępowania: w ciągu dwóch godzin od zakończenia udoju mleko musi zostać schłodzone do temperatury 6-8°C i przechowywane w temperaturze 4-6°C do czasu jego odbioru od producenta.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2009 (05)
Janusz Górski
Napoje na serce: Nie tylko Benecol
Dodano: 2009-09-17

Napoje funkcjonalne zawierające substancje obniżające poziom cholesterolu stają się coraz popularniejsze w społeczeństwach o rosnącej świadomości żywieniowej, gdzie dbałość o własne zdrowie i dobre samopoczucie staje się kierunkiem nie tylko odżywiania, ale i sposobem na życie. Ogromną szansę dostrzegły w tym nie tylko koncerny produkujące żywność, ale także koncerny handlowe – wprowadzając produkty obniżające poziom cholesterolu, oferowane pod private label.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij