Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Raporty z kraju (wszystkich: 688, strona 23 z 23)

Szukaj:

Forum Mleczarskie Biznes 2/2009 (05)
Marek Gaworski
Schładzalniki: Schładzalniki do mleka
Dodano: 2009-09-21

Współczesne technologie produkcji mleka w gospodarstwie nie pozostawiają wątpliwości co do zasad postępowania: w ciągu dwóch godzin od zakończenia udoju mleko musi zostać schłodzone do temperatury 6-8°C i przechowywane w temperaturze 4-6°C do czasu jego odbioru od producenta.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2009 (05)
Janusz Górski
Napoje na serce: Nie tylko Benecol
Dodano: 2009-09-17

Napoje funkcjonalne zawierające substancje obniżające poziom cholesterolu stają się coraz popularniejsze w społeczeństwach o rosnącej świadomości żywieniowej, gdzie dbałość o własne zdrowie i dobre samopoczucie staje się kierunkiem nie tylko odżywiania, ale i sposobem na życie. Ogromną szansę dostrzegły w tym nie tylko koncerny produkujące żywność, ale także koncerny handlowe – wprowadzając produkty obniżające poziom cholesterolu, oferowane pod private label.


Forum Mleczarskie Handel 2/2009 (33)
Robert Zawadzki
Transport: Samochodowy poradnik antykryzysowy
Dodano: 2009-09-14

Kryzys, jak wiadomo, zmusza do oszczędności. Jeśli założymy, że roczny przebieg niewielkiego auta dostawczego wynosi 40 000 km, to okaże się, że ponad 50% wydatków eksploatacyjnych pochłania paliwo, około 20% ubezpieczenie, a pozostałą część serwis, materiały eksploatacyjne, czynności obsługowe, opłaty drogowe itp. Oczywiście w zależności od wieku auta, silnika, poziomu awaryjności, cen paliw i wielu innych czynników te proporcje mogą się nieco różnić, ale nie zmieni to faktu, iż w dobie oszczędności należy pomyśleć o maksymalnym obniżeniu tych wydatków.


Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34)
Janusz Górski
Jogurty: Ożywienie większe niż zwykle
Dodano: 2009-08-20

Megakategoria jogurtów stanowi jeden z najbardziej dynamicznie i wszechstronnie rozwijających się segmentów rynku mleczarskiego, także polskiego. Choć słowo „polskiego” mogłoby być tu trochę mylące; 86% rynku opanowały firmy Danone, Zott i Bakoma, z czego tylko ostatnia może pochwalić się polskim pochodzeniem.


Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34)
Janusz Górski
Prebiotyki: Prebiotyki na rozstaju
Dodano: 2009-08-10

Choć spowolnienie gospodarcze podważa wiarę w sprzedaż produktów funkcjonalnych, to nie należy oczekiwać załamania w tym obszarze. W poniższym materiale skupimy się na prebiotykach, kategorii wyrobów, które niewtajemniczeni mylą permanentnie z probiotykami. Dla producentów najistotniejszy pozostaje fakt, że świadomość żywieniowa w Polsce wzrasta, podobnie jak to było w innych krajach UE. To powinno stanowić właściwy dowód wysokiej użyteczności tej wysokofunkcjonalnej żywności. Handlowcy muszą również trzymać rękę na pulsie, by wiedzieć jak kształtuje się moda i najnowsze trendy w mleczarstwie. Tym bardziej że skoro klienci masowo kupują prebiotyki w kapsułkach, to dlaczego nie mają kupować wyrobów mlecznych wzbogacanych w te składniki?


Forum Mleczarskie Handel 2/2009 (33)
Paulina Łuszczak
Tłuszcze: Tłuszcze bardziej trendy
Dodano: 2009-07-09

Większość Polaków nie wyobraża sobie śniadania bez kromki chleba posmarowanego masłem. Prognozy przewidują blisko 28% wzrost globalnego spożycia masła do 2016 roku. W samej Polsce, biorąc pod uwagę fakt, że niechlubna pierwsza pozycja na liście zafałszowanych produktów nabiałowych przypadła właśnie masłu, tak optymistyczne prognozy mogłyby stracić nieco animuszu. Miejmy nadzieję, że energiczne zabiegi producentów ku odzyskaniu zaufania Polaków rychło przyniosą pozytywny skutek. Gdyby jednak nie, to najwięksi konkurenci masła – margaryny – też mają wiele do zaoferowania.


Forum Mleczarskie Handel 2/2009 (33)
Janusz Górski
Jogurty pitne funkcjonalne: Siła napędowa innowacji
Dodano: 2009-06-30

Na całym świecie mleczne produkty funkcjonalne stanowią najszybciej rozwijającą się grupę wyrobów spożywczych. Teza ta dotyczy zwłaszcza jogurtów pitnych. Funkcjonalny biznes przynosi również w Polsce wymierne korzyści, choć nie wszystkim. Tajemnica tkwi w tym, kiedy produkt pojawił się na rynku oraz, czy odpowiednio wsparto jego sprzedaż. Bez wsparcia reklamowego nie ma bowiem mowy o zyskowności przedsięwzięcia.


Forum Mleczarskie Handel 2/2009 (33)
Janusz Górski
Sery z przerostem pleśni: W górę wbrew wszystkiemu
Dodano: 2009-06-03

Obserwowana od połowy 2008 roku ostra aprecjacja euro wobec złotego przyniosła duże zmiany na rynku serów pleśniowych z przerostem. Niektórych importerów wręcz zmusiła do szybkiego wyzbywania się gorącego towaru – stąd liczne ich promocje w sieciach. Automatycznie wzmocniła się natomiast pozycja lidera spółdzielni Lazur (SM), oraz mniejszego gracza – spółdzielni KaMos (SM).


Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)
Dr inż. Marek Gaworski
Roboty udojowe: Inwestycja w postęp
Dodano: 2009-05-10

Od ponad piętnastu lat właścicielom gospodarstw mlecznych na świecie oferowane są urządzenia przystosowane do pełnej automatyzacji doju krów. Z możliwości wyposażenia w instalację robota udojowego skorzystało na świecie już kilka tysięcy gospodarstw, zarówno Europie jak i na innych kontynentach.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)
Katarzyna Godlewska
Higiena: Biofilmy w mleczarniach
Dodano: 2009-05-01

Biofilm to wyspecjalizowane, złożone struktury żywych komórek drobnoustrojów – zazwyczaj bakterii – zanurzonych w śluzowej otoczce (hydrożelu). Warunkiem powstania biofilmu jest ciągły kontakt z wodà (lub innym wilgotnym środowiskiem). Może on tworzyć się prawie na każdej powierzchni i na różnych materiałach.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)
Janusz Górski
FrieslandCampina: Megafuzja daje przykład innym
Dodano: 2009-03-30

Kiedy większość fuzji w Polsce odkładana jest ad acta, wielcy gracze europejscy nie zatrzymują się. Trwające ponad rok przygotowania do wielkiej fuzji, o których wspominaliśmy w Forum Mleczarskim Biznes 1/2008 doszły do skutku: Komisja Europejska 17 XII 2008 roku zaaprobowała propozycję obu firm. W Niemczech o fuzji myślą prezesi Nordmilch i Humana Milchunion.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)
Janusz Górski
Opakowania: Zdrowie symbolizowane opakowaniem
Dodano: 2009-03-27

Lata 2006-2007 upłynęły na wdrażaniu coraz ciekawszych koncepcji opakowań do produktów mlecznych płynnych jak i tych o konsystencji stałej. Po zastoju z 2008 roku i zapowiedziach odnośnie do kryzysu w 2009 roku trudno liczyć na bardziej aktywne wdrażanie nowoczesnych i funkcjonalnych opakowań w polskim mleczarstwie. Dla niektórych firm opakowaniowych może to stać się problemem, gdyż inne źródła ich przychodów maleją.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Janusz Górski
Sery smażone: Wielkpolska specjalność
Dodano: 2009-03-27

Sery smażone nie należą do dużych kategorii nabiału w Polsce. O tym produkcie część handlowców i konsumentów nawet nie wie, że istnieje. Inaczej rzecz ma się w Wielkopolsce i na Śląsku, gdzie jest to znana i ceniona część nabiałowego asortymentu.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Janusz Górski
Sery pleśniowe białe: Sery pleśniowe w rozpędzie
Dodano: 2009-03-25

Choć sery pleśniowe nie są podstawowymi artykułami, tj. mleko czy twaróg, ich sprzedaż wciąż rośnie. Dla marketingowców i prezesów firm koncentrujących się na wytwarzaniu i imporcie serów to dobra wiadomość, choć niepokój widać nawet w tym ekskluzywnym gronie.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Agnieszka Lesińska
Probiotyki: Probiotyczny biznes
Dodano: 2009-03-20

Konsumenci przychylnie patrzą na produkty, które gwarantują widoczne i szybkie rezultaty działania po ich spożyciu. Dlatego należy przypuszczać, że wśród produktów funkcjonalnych uwaga konsumentów skupi się w najbliższym czasie na żywności poprawiającej funkcje trawienne, do której zaliczają się m.in. probiotyki.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Janusz Górski
Kryzys a mleczarstwo: Strach ma wielkie oczy
Dodano: 2009-03-19

Alarmistyczne doniesienia TV, raporty prasowe prognozujące, który zakład upadnie, obliczenia w jakim województwie ile osób straci pracę. Takie nakręcanie paniki uniemożliwia trzeźwą ocenę sytuacji i drażni zwykłych konsumentów. Psychologicznie osłabia i tak słabnącą koniunkturę.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Janusz Górski
Müller w Polsce: Wejście giganta
Dodano: 2009-03-19

Molkerei Alois Müller to w Niemczech trzecia mleczarnia pod względem przychodów ze sprzedaży. Jej wyroby dostępne są w Wielkiej Brytanii, Holandii, Włoszech, Czechach, Słowacji, Bośni i Hercegowinie, Rumunii i Izraelu. Tymczasem choć przymiarki do wejścia na polski rynek trwają od 1999 roku, to produkty marki Müller znajdujemy na polskich półkach dopiero od 7 I 2009 r.


Forum Mleczarskie Handel 6/2008 (31)
Janusz Górski, Agnieszka Lesińska
Desery mleczne: Tak dobrze jeszcze nie było (w deserach)
Dodano: 2009-02-26

Według wiedzy Forum Mleczarskiego Handel dotychczasowy trend na rynku deserów mlecznych bazował na bardzo dobrej koniunkturze gospodarczej. I choć pesymiści wieszczą jej koniec, to firmy wytwarzające desery obrastają w puch. Konsumenci zaś wciąż kupują coraz więcej nabiału. Producenci deserów mówią wprost: „Tak dobrze nigdy jeszcze nie było!”. Jeśli jednak kryzys sprzedaży w kategoriach nabiałowych rzeczywiście się zarysuje, to właśnie kategoria deserów odczuje to najbardziej i najszybciej. Nie odczują tego producenci innych produktów mleczarskich, bo są to produkty pierwszej potrzeby. Z deserami jest jednak inaczej.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2008 (02)
Janusz Górski
Leasing w polskim mleczarstwie
Dodano: 2009-02-26

Leasing, choć pozwala nie angażować środków własnych w zakup środków trwałych, wciąż nie cieszy się dużą popularnością wśród polskich firm mleczarskich. Dotyczy to zwłaszcza finansowania zakupu maszyn, urządzeń i wszelakich nieruchomości. Wynika to głównie z braku wiedzy lub przekonania do alternatywnych form inwestowania, ale także z lęku w kontekście niestabilnej sytuacji rynkowej i niskiej rentowności produkcji. Tymczasem leasing to nieporównywanie prostsza i tańsza forma finansowania inwestycji ,aniżeli kredyt bankowy. W przypadku tego ostatniego trzeba wykazać się przecież zdolnością kredytową oraz przejść skomplikowane procedury weryfikacyjne. Przy rozlicznych inwestycjach może się przecież okazać, że bank nie udzieli już kolejnego kredytu.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2008 (02)
Janusz Górski
Beauty Foods – popyt na urodę rośnie
Dodano: 2009-02-26

Wzbogacanie produktów mleczarskich staje się kluczowym elementem strategii firm na całym świecie. Za najbardziej obiecujący obszar uznaje się kosmeceutyki: produkty mleczarskie zawierające substancje upiększające. Ich popularność bije rekordy w Japonii i krajach śródziemnomorskich (zwłaszcza w Hiszpanii). Do substancji nadających im wartość dodaną zalicza się kolagen, kwas hialuronowy, ceramidy i antyoksydanty, tj.: koenzym Q10, wit. A, C, E, H, selen, polifenole itp. Jednocześnie produkty oferujące konserwowanie lub poprawę urody znajdują się w orbicie zainteresowania coraz większych graczy na świecie. I tak np. Coca Cola współpracuje z Shiseido i L’Oreal.


Forum Mleczarskie Handel 6/2008 (31)
Agnieszka Lesińska
Sery topione: Na każdą półkę cenową
Dodano: 2009-02-14

Rozwijając kategorię serów topionych w kierunku produktów premium oraz wskazując nowe zastosowania kulinarne, producenci chcą zdobyć klientów bardziej zamożnych i wymagających.


Forum Mleczarskie Handel 6/2008 (31)
Janusz Górski, Agnieszka Lesińska
Tłuszcze: Narodziny giganta
Dodano: 2009-02-14

W segmencie tłuszczów do smarowania i smażenia powstaje sytuacja, w której Grupa Bunge (Kruszwica ZT wraz z ZPT Warszawa i przejętymi wcześniej strukturami Grupy Olvit) przystąpi do ostrej rywalizacji o rynek z firmą Unilever Polska. Ich udziały rynkowe w segmencie tłuszczów do smarowania i smażenia będą bowiem zbliżone. Można spodziewać się odświeżenia wizerunku marek i rozwoju produktów. Będzie to konieczne, bo rynek tradycyjnych margaryn i miksów słabnie.


Forum Mleczarskie Handel 5/2008 (30)
Janusz Górski
Sery żółte: Ludzie chcą dziur w serze
Dodano: 2009-02-13

Powyższy tytuł w skrócie tłumaczy to, czego konsumenci poszukują stojąc przed półką z serami. Dziury to kwintesencja sera i jego jakości. I wszystko wskazuje na to, ze popyt na sery tego typu rośnie. Ale starzy weterani (gouda i edamski) pozostaną już na zawsze tuzami tego rynku. Chyba że producenci znów popsują ich jakość.


Forum Mleczarskie Handel 5/2008 (30)
Janusz Górski
Innowacje: Mleko: Więcej niż mleko
Dodano: 2009-02-11

Wbrew temu co głoszą niekiedy środki masowego przekazu, mleko pozostaje jedynym tak zdrowym i tak cenionym przez żywieniowców i lekarzy produktem. Dlatego mleko jest wyrobem, który intryguje coraz większą rzeszę menedżerów w branży FMCG. Jego wartość bowiem już dawno udowodniły najpoważniejsze autorytety naukowe na całym świecie. Z tego względu wszyscy zadają sobie pytanie: jak wykorzystać te walory do sprzedaży innych wyrobów?


Forum Mleczarskie Biznes 1/2008 (01)
Janusz Górski
Trendy: Produkty mleczne z kwasami Omega-3
Dodano: 2008-11-26

W świecie, w którym zaskakiwani jesteśmy coraz to nowszymi produktami, mleku łatwo jest być zepchniętym na bok przez inne, niekoniecznie zdrowe wyroby.


Forum Mleczarskie 2/2008 (27)
Janusz Górski
Napoje mleczne: Przyszłość płynie w napojach
Dodano: 2008-10-09

Mleko to naturalne i wiarygodne środowisko do tworzenia produktów prozdrowotnych, wspomagających funkcje ludzkiego organizmu. Firmy spożywcze z całego świata zastanawiają się jak wykorzystać zalety mleka, by poprzez jego dodatek ich produkty mogły choć trochę zyskać na zdrowotnym prestiżu.


Forum Mleczarskie 2/2008 (27)
Janusz Górski
Sery żółte: Z nożem na gardle
Dodano: 2008-10-08

Sery podpuszczkowe to kategoria, której znaczenie w polskim handlu rośnie. Wpływa na to postępujący proces innowacji w zakresie opakowań oraz uatrakcyjniania oferty, skoncentrowanej dotąd na łagodnych serach typu holenderskiego. Działanie firm mleczarskich staje się jednak coraz trudniejsze w związku z ogromnymi stratami jakie przyniosła niespodziewana obniżka cen negocjowanych przez sieci oraz dekoniunktura na świecie.


Forum Mleczarskie 1/2008 (26)
Janusz Górski
Trendy: Tłuszcze: Ucieczka do przodu
Dodano: 2008-10-07

Z początkiem 2008 roku rozpoczynamy cykl poświęcony innowacjom. Dzielimy go na część obejmującą teorię i praktykę. Chcemy jednocześnie wytłumaczyć i pokazać handlowcom zajmującym się nabiałem i tłuszczami żółtymi wszystkie istotne aspekty dotyczące żywności funkcjonalnej. W pierwszym numerze Forum w części "Innowacje w praktyce" zwracamy uwagę na innowacje w tłuszczach.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25