Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Raporty z kraju (wszystkich: 671, strona 22 z 23)

Szukaj:

Forum Mleczarskie Handel 5/2009 (36)
Janusz Górski
Innowacje: Przed starciem tytanów
Dodano: 2009-12-02

Choć margarynowy biznes nie może zaliczać ostatnich lat do udanych, to jest w segmencie tłuszczów obszarem dobrze rokującym na przyszłość nawet mimo spowolnienia gospodarczego. Jak sygnalizujemy od dwóch lat, mowa o segmencie tłuszczów funkcjonalnych.


Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)
Janusz Górski
Tłuszcze do smarowania: Masło zmienia szaty
Dodano: 2009-11-01

Od 2007 roku trwają zmiany na półce z tłuszczami do smarowania pieczywa. Po latach niemocy pierwsze mleczarnie uatrakcyjniają swe masła, by pokazać, że nie chcą mieć wyrobów „no name”.


Forum Mleczarskie Handel 4/200/ (35)
Joanna Górska
Mleko: Od kopciuszka do księżniczki
Dodano: 2009-11-01

Mleko towarzyszy człowiekowi od ponad 11 000 lat, kiedy to po raz pierwszy na Bliskim Wschodzie udomowiono zwierzęta mlekodajne, czyli krowy, kozy i owce. Z tego okresu zachowały się starożytne tabliczki, na których widnieją spisy hodowców krów oraz ilości uzyskanego masła i sera.


Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)
Joanna Górska
Napoje probiotyczne: Bakterie pożyteczne dla zdrowia
Dodano: 2009-10-30

Nazwa probiotyki pochodzi z języka greckiego „pro bios”, co znaczy „dla życia”. Probiotyki zaliczane są do żywności funkcjonalnej, czyli takiej, która dostarcza dodatkowe wartości dla zdrowia konsumenta. Najczęstszymi szczepami bakterii stosowanymi w probiotykach są pałeczki kwasu mlekowego z rodzaju Lactobacillus, których korzystne działanie może przykładowo polegać (zależnie od szczepu) na wspieraniu naturalnej odporności czy zachowaniu prawidłowej flory bakteryjnej w układzie pokarmowym.


Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)
Joanna Górska
Innowacje: ESL staje się trendy
Dodano: 2009-10-30

Mleko to produkt, który uznawany jest przez żywieniowców na całym świecie za niezbędny i wartościowy składnik naszego pożywienia. Z punktu widzenia handlowców mleko oraz jego produkty to niezastąpione elementy półki każdego marketu. Ze względu na swoje właściwości są niezbędne do utrzymania dobrego stanu naszego zdrowia i kondycji. Nic więc dziwnego, że od wieków mleko stanowi ono niezbędny element naszej diety.


Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)
Janusz Górski
Innowacje: Serek wiejski z probiotykiem
Dodano: 2009-10-29

Idea żywności funkcjonalnej ma związek z filozoficzną tradycją Wschodu, w której nie stosuje się zróżnicowania pomiędzy pożywieniem, a lekarstwem. Ze Wschodu żywność funkcjonalna trafiła do krajów Europy Zachodniej i do USA, gdzie staje się coraz bardziej popularna. Liderem na rynku produkcji tego typu żywności jest Japonia, gdzie badania nad żywnością funkcjonalną prowadzono już w latach 80. ubiegłego wieku.


Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)
Janusz Górski
Twarogi konfekcjonowane: Przegrany twaróg na wagę
Dodano: 2009-10-29

Postępująca ewolucja opakowań w segmencie twarogów powoduje, że w tej stabilnej kategorii dynamicznie rośnie sprzedaż produktów konfekcjonowanych i kulinarnych, kosztem wyrobów na wagę. Dodatkowym źródłem wzrostu jest też zacieranie się granicy pomiędzy twarogami i twarożkami. Dopiero bliższe przyjrzenie się tym zmianom pozwala zrozumieć jak głębokie zmiany zachodzą w tej ogromnej kategorii serowej w Polsce.


Forum Mleczarskie Handel 4/2009 (35)
Janusz Górski
Awantura o mleko w „Polityce”
Dodano: 2009-10-27

Joanna Solska w wydaniu nr 29 (2714) z 18 VII 2009 r. pochyliła się nad programem Szklanka Mleka. Lektura tego materiału przynosi – niestety – wrażenie szukania sensacji przy braku rzetelnej wiedzy na temat branży mleczarskiej i samego mleka. Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy szybkie poszukiwanie dobrego tematu powoduje, że powstaje coś, co wypacza rzeczywistość.


Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34)
Robert Zawadzki
Transport: Nowe auto w trudnych czasach
Dodano: 2009-09-23

Media straszą kryzysem, a ekonomiści przekonują do zaciśnięcia pasa. Co w takiej sytuacji ma zrobić firma, która dysponuje wyeksploatowaną flotą aut dostawczych i powinna dokonać wymiany pojazdów? Czy jeśli posiada wolne środki ma przeznaczyć je na zakup samochodów, a może powinna zaciągnąć na ten cel kredyt lub skorzystać z oferty leasingu bądź wynajmu długoterminowego? Postaramy się pomóc Państwu w rozwiązaniu tego problemu.


Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34)
Janusz Górski
Bio: Więcej niż moda
Dodano: 2009-09-23

Jak pokazują dane rynkowe, segment produktów bio w Europie nieustannie rośnie. W samych tylko Niemczech jego wartość wyniosła w 2007 roku 5,45 mld euro. Wolumen mleczarskich wyrobów bio to już 424 tys. ton. W Polsce oczekuje się, że trend bio stanie się jednym z najbardziej znaczących w najbliższych latach.


Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34)
Janusz Górski
Kefiry: Nie tylko w sezonie
Dodano: 2009-09-22

Kefiry idealnie wpasowują się w trend zdrowego odżywiania, mody na żywność o dodatkowych korzyściach dla zdrowia. To już nie tylko produkty świetnie gaszące pragnienie w okresie letnim. W tym segmencie tkwi ogromny potencjał, w związku z rozwojem rynku żywności funkcjonalnej.


Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34)
Paulina Łuszczak
Twarożki: Smacznie posmarować
Dodano: 2009-09-22

Z informacji do jakich dotarło Forum Mleczarskie Handel wynika, że z upływem lat zmniejsza się dystans dzielący markę lidera: Almette firmy Hochland Polska i Twój Smak spółdzielni Piątnica (OSM). Same dane z handlu tradycyjnego wskazują, że nr 1 wśród producentów jest firma Hochland Polska (37,3% wartościowo w rynku), 2. – Piątnica (OSM) już (17,4%), 3. – Bongrain Polska (8,8%), 4. Biomlek (OSM) (8,4%), 5. Ostrowia (MSM) (7,6%). (źródła statystyk CMR Traditional Trade Panel za Piątnica OSM).


Forum Mleczarskie Biznes 2/2009 (05)
Dr inż. Fabian Dajnowiec
Solownia: Solownia w krajowych mleczarniach
Dodano: 2009-09-21

Celem produkcji serowarskiej jest wydzielenie z mleka, białek i tłuszczu, zagęszczenie ich i uformowanie w charakterystyczny typowy kształt. W procesie produkcji następują złożone przemiany biochemiczne, które zmieniają korzystnie składniki mleka, dając produkt bardziej strawny i bardziej trwały. Powodzenie otrzymania produktu o właściwych i akceptowalnych cechach zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest zawartość chlorku sodu, czyli soli.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2009 (05)
Marek Gaworski
Schładzalniki: Schładzalniki do mleka
Dodano: 2009-09-21

Współczesne technologie produkcji mleka w gospodarstwie nie pozostawiają wątpliwości co do zasad postępowania: w ciągu dwóch godzin od zakończenia udoju mleko musi zostać schłodzone do temperatury 6-8°C i przechowywane w temperaturze 4-6°C do czasu jego odbioru od producenta.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2009 (05)
Janusz Górski
Napoje na serce: Nie tylko Benecol
Dodano: 2009-09-17

Napoje funkcjonalne zawierające substancje obniżające poziom cholesterolu stają się coraz popularniejsze w społeczeństwach o rosnącej świadomości żywieniowej, gdzie dbałość o własne zdrowie i dobre samopoczucie staje się kierunkiem nie tylko odżywiania, ale i sposobem na życie. Ogromną szansę dostrzegły w tym nie tylko koncerny produkujące żywność, ale także koncerny handlowe – wprowadzając produkty obniżające poziom cholesterolu, oferowane pod private label.


Forum Mleczarskie Handel 2/2009 (33)
Robert Zawadzki
Transport: Samochodowy poradnik antykryzysowy
Dodano: 2009-09-14

Kryzys, jak wiadomo, zmusza do oszczędności. Jeśli założymy, że roczny przebieg niewielkiego auta dostawczego wynosi 40 000 km, to okaże się, że ponad 50% wydatków eksploatacyjnych pochłania paliwo, około 20% ubezpieczenie, a pozostałą część serwis, materiały eksploatacyjne, czynności obsługowe, opłaty drogowe itp. Oczywiście w zależności od wieku auta, silnika, poziomu awaryjności, cen paliw i wielu innych czynników te proporcje mogą się nieco różnić, ale nie zmieni to faktu, iż w dobie oszczędności należy pomyśleć o maksymalnym obniżeniu tych wydatków.


Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34)
Janusz Górski
Jogurty: Ożywienie większe niż zwykle
Dodano: 2009-08-20

Megakategoria jogurtów stanowi jeden z najbardziej dynamicznie i wszechstronnie rozwijających się segmentów rynku mleczarskiego, także polskiego. Choć słowo „polskiego” mogłoby być tu trochę mylące; 86% rynku opanowały firmy Danone, Zott i Bakoma, z czego tylko ostatnia może pochwalić się polskim pochodzeniem.


Forum Mleczarskie Handel 3/2009 (34)
Janusz Górski
Prebiotyki: Prebiotyki na rozstaju
Dodano: 2009-08-10

Choć spowolnienie gospodarcze podważa wiarę w sprzedaż produktów funkcjonalnych, to nie należy oczekiwać załamania w tym obszarze. W poniższym materiale skupimy się na prebiotykach, kategorii wyrobów, które niewtajemniczeni mylą permanentnie z probiotykami. Dla producentów najistotniejszy pozostaje fakt, że świadomość żywieniowa w Polsce wzrasta, podobnie jak to było w innych krajach UE. To powinno stanowić właściwy dowód wysokiej użyteczności tej wysokofunkcjonalnej żywności. Handlowcy muszą również trzymać rękę na pulsie, by wiedzieć jak kształtuje się moda i najnowsze trendy w mleczarstwie. Tym bardziej że skoro klienci masowo kupują prebiotyki w kapsułkach, to dlaczego nie mają kupować wyrobów mlecznych wzbogacanych w te składniki?


Forum Mleczarskie Handel 2/2009 (33)
Paulina Łuszczak
Tłuszcze: Tłuszcze bardziej trendy
Dodano: 2009-07-09

Większość Polaków nie wyobraża sobie śniadania bez kromki chleba posmarowanego masłem. Prognozy przewidują blisko 28% wzrost globalnego spożycia masła do 2016 roku. W samej Polsce, biorąc pod uwagę fakt, że niechlubna pierwsza pozycja na liście zafałszowanych produktów nabiałowych przypadła właśnie masłu, tak optymistyczne prognozy mogłyby stracić nieco animuszu. Miejmy nadzieję, że energiczne zabiegi producentów ku odzyskaniu zaufania Polaków rychło przyniosą pozytywny skutek. Gdyby jednak nie, to najwięksi konkurenci masła – margaryny – też mają wiele do zaoferowania.


Forum Mleczarskie Handel 2/2009 (33)
Janusz Górski
Jogurty pitne funkcjonalne: Siła napędowa innowacji
Dodano: 2009-06-30

Na całym świecie mleczne produkty funkcjonalne stanowią najszybciej rozwijającą się grupę wyrobów spożywczych. Teza ta dotyczy zwłaszcza jogurtów pitnych. Funkcjonalny biznes przynosi również w Polsce wymierne korzyści, choć nie wszystkim. Tajemnica tkwi w tym, kiedy produkt pojawił się na rynku oraz, czy odpowiednio wsparto jego sprzedaż. Bez wsparcia reklamowego nie ma bowiem mowy o zyskowności przedsięwzięcia.


Forum Mleczarskie Handel 2/2009 (33)
Janusz Górski
Sery z przerostem pleśni: W górę wbrew wszystkiemu
Dodano: 2009-06-03

Obserwowana od połowy 2008 roku ostra aprecjacja euro wobec złotego przyniosła duże zmiany na rynku serów pleśniowych z przerostem. Niektórych importerów wręcz zmusiła do szybkiego wyzbywania się gorącego towaru – stąd liczne ich promocje w sieciach. Automatycznie wzmocniła się natomiast pozycja lidera spółdzielni Lazur (SM), oraz mniejszego gracza – spółdzielni KaMos (SM).


Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)
Dr inż. Marek Gaworski
Roboty udojowe: Inwestycja w postęp
Dodano: 2009-05-10

Od ponad piętnastu lat właścicielom gospodarstw mlecznych na świecie oferowane są urządzenia przystosowane do pełnej automatyzacji doju krów. Z możliwości wyposażenia w instalację robota udojowego skorzystało na świecie już kilka tysięcy gospodarstw, zarówno Europie jak i na innych kontynentach.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)
Katarzyna Godlewska
Higiena: Biofilmy w mleczarniach
Dodano: 2009-05-01

Biofilm to wyspecjalizowane, złożone struktury żywych komórek drobnoustrojów – zazwyczaj bakterii – zanurzonych w śluzowej otoczce (hydrożelu). Warunkiem powstania biofilmu jest ciągły kontakt z wodà (lub innym wilgotnym środowiskiem). Może on tworzyć się prawie na każdej powierzchni i na różnych materiałach.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)
Janusz Górski
FrieslandCampina: Megafuzja daje przykład innym
Dodano: 2009-03-30

Kiedy większość fuzji w Polsce odkładana jest ad acta, wielcy gracze europejscy nie zatrzymują się. Trwające ponad rok przygotowania do wielkiej fuzji, o których wspominaliśmy w Forum Mleczarskim Biznes 1/2008 doszły do skutku: Komisja Europejska 17 XII 2008 roku zaaprobowała propozycję obu firm. W Niemczech o fuzji myślą prezesi Nordmilch i Humana Milchunion.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)
Janusz Górski
Opakowania: Zdrowie symbolizowane opakowaniem
Dodano: 2009-03-27

Lata 2006-2007 upłynęły na wdrażaniu coraz ciekawszych koncepcji opakowań do produktów mlecznych płynnych jak i tych o konsystencji stałej. Po zastoju z 2008 roku i zapowiedziach odnośnie do kryzysu w 2009 roku trudno liczyć na bardziej aktywne wdrażanie nowoczesnych i funkcjonalnych opakowań w polskim mleczarstwie. Dla niektórych firm opakowaniowych może to stać się problemem, gdyż inne źródła ich przychodów maleją.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Janusz Górski
Sery smażone: Wielkpolska specjalność
Dodano: 2009-03-27

Sery smażone nie należą do dużych kategorii nabiału w Polsce. O tym produkcie część handlowców i konsumentów nawet nie wie, że istnieje. Inaczej rzecz ma się w Wielkopolsce i na Śląsku, gdzie jest to znana i ceniona część nabiałowego asortymentu.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Janusz Górski
Sery pleśniowe białe: Sery pleśniowe w rozpędzie
Dodano: 2009-03-25

Choć sery pleśniowe nie są podstawowymi artykułami, tj. mleko czy twaróg, ich sprzedaż wciąż rośnie. Dla marketingowców i prezesów firm koncentrujących się na wytwarzaniu i imporcie serów to dobra wiadomość, choć niepokój widać nawet w tym ekskluzywnym gronie.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Agnieszka Lesińska
Probiotyki: Probiotyczny biznes
Dodano: 2009-03-20

Konsumenci przychylnie patrzą na produkty, które gwarantują widoczne i szybkie rezultaty działania po ich spożyciu. Dlatego należy przypuszczać, że wśród produktów funkcjonalnych uwaga konsumentów skupi się w najbliższym czasie na żywności poprawiającej funkcje trawienne, do której zaliczają się m.in. probiotyki.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Janusz Górski
Kryzys a mleczarstwo: Strach ma wielkie oczy
Dodano: 2009-03-19

Alarmistyczne doniesienia TV, raporty prasowe prognozujące, który zakład upadnie, obliczenia w jakim województwie ile osób straci pracę. Takie nakręcanie paniki uniemożliwia trzeźwą ocenę sytuacji i drażni zwykłych konsumentów. Psychologicznie osłabia i tak słabnącą koniunkturę.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Janusz Górski
Müller w Polsce: Wejście giganta
Dodano: 2009-03-19

Molkerei Alois Müller to w Niemczech trzecia mleczarnia pod względem przychodów ze sprzedaży. Jej wyroby dostępne są w Wielkiej Brytanii, Holandii, Włoszech, Czechach, Słowacji, Bośni i Hercegowinie, Rumunii i Izraelu. Tymczasem choć przymiarki do wejścia na polski rynek trwają od 1999 roku, to produkty marki Müller znajdujemy na polskich półkach dopiero od 7 I 2009 r.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25