Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Raporty (wszystkich: 843, strona 28 z 29)

Szukaj:

Forum Mleczarskie Handel 2/2009 (33)
Robert Zawadzki
Handel na świecie: Trendy w handlu detalicznym na świecie
Dodano: 2009-05-25

Najwięksi światowi detaliści od kilku lat dzielą między sobą udziały w globalnym rynku. Według danych Deloite z 2007 r. dziesięć największych przedsiębiorstw handlowych odnotowało w 2005 r. łączną sprzedaż na poziomie 885 mld dolarów. W pierwszej piątce znajdują się niezmiennie detaliści działający na rynku spożywczym – Wal-Mart (1), Carrefour (2), Metro AG (4) oraz Tesco (5).


Przegląd Mleczarski 2/2008
prof. dr hab. Janusz Budny
Problemy gospodarki energią i środowiskiem. Polityka ekoenergetyczna
Dodano: 2009-05-11

W latach 1980-2000 zamieściłem w „Przeglądzie Mleczarskim” serię artykułów kierujących uwagę czytelników na potrzebę „racjonalizacji” gospodarki energią i środowiskiem w mleczarstwie. Przez racjonalizację rozumiemy takie postępowanie naszych mleczarzy, które pozwala osiągnąć efekty lepsze od wcześniej uzyskiwanych.


Przegląd Mleczarski 8/2008
Artur Brzeziński
Dotacje w praktyce. PROW – wybieramy wykonawców. Kosztorys Inwestorski
Dodano: 2009-05-11

Wielu inwestorów ze względu na złożoność postępowania lub poddając się krążącym mitom o dużych trudnościach w rozliczeniu robót budowlanych lub remontowych specjalnie częstokroć omija te roboty ograniczając inwestycje tylko i wyłącznie do zakupów maszyn i urządzeń czy środków transportu. Powszechnie uważa się że roboty budowlane z udziałem dotacji są niezbędne tylko przy dużych inwestycjach ale okazuje się że nawet remontując np. kotłownię, modernizując wieżę suszarniczą lub montując większą maszynę gdzie zachodzi konieczność usadowienia maszyny na specjalnym murowanym podeście należy sporządzić prawidłowe kosztorysy inwestorskie.


Przegląd Mleczarski 4/2008
Wiesław Wasilewski
Dotacje w praktyce. PROW – wybieramy dostawców
Dodano: 2009-05-10

Wybór dostawców jest jednym z najtrudniejszych elementów kompletacji wniosku o dotację. Obok wyboru ewentualnych wykonawców inwestycji opartego na sporządzonym prawidłowo kosztorysie inwestorskim jest to czynność stwarzająca inwestorom najwięcej pracy i co zrozumiałe powoduje najwięcej pomyłek.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)
Dr inż. Marek Gaworski
Roboty udojowe: Inwestycja w postęp
Dodano: 2009-05-10

Od ponad piętnastu lat właścicielom gospodarstw mlecznych na świecie oferowane są urządzenia przystosowane do pełnej automatyzacji doju krów. Z możliwości wyposażenia w instalację robota udojowego skorzystało na świecie już kilka tysięcy gospodarstw, zarówno Europie jak i na innych kontynentach.


Przegląd Mleczarski 1/2008
Jakub J. Pietrzak
Jakie chłodnictwo dla mleczarni? Właściwy dobór czynnika chłodniczego
Dodano: 2009-05-05

Powszechnie znane jest powiedzenie, iż nie ma idealnego czynnika chłodniczego. Nie jest to tylko pusty slogan. Choć faktycznie trudno wskazać najlepszy spośród wszystkich, to jednak nie dlatego, iż są one porównywalnie dobre, ale z powodu bardzo zróżnicowanych realizowanych zadań.


Przegląd Mleczarski 2/2008
Wiesław Wasilewski
Zarządzanie i marketing: dotacje w praktyce
Dodano: 2009-05-05

Aby dowiedzieć się czy w nowym Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich można skutecznie ubiegać się o dofinansowanie planowanych inwestycji należy wpierw dokonać tzw. Preselekcji czyli wstępnej oceny skuteczności czy inaczej – audytu wstępnego.


Przegląd Mleczarski 2/2008
Jakub Pietrzak
Systemy chłodzenia w mleczarstwie
Dodano: 2009-05-05

W poprzednich numerach poruszaliśmy wybrane problemy z zakresu chłodzenia w zakładach mleczarskich. Podstawowym zadaniem, nie tylko w fazie projektowania nowej instalacji, ale także modernizowania istniejącej jest docelowy kształt systemu chłodzenia. W ten sposób ułatwia się przygotowanie długofalowej strategii zakładu. W niniejszym artykule ukażemy kilka podstawowych rozwiązań stosowanych w zakładach mleczarskich wraz z kryteriami doboru poszczególnych rozwiązań.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)
Katarzyna Godlewska
Higiena: Biofilmy w mleczarniach
Dodano: 2009-05-01

Biofilm to wyspecjalizowane, złożone struktury żywych komórek drobnoustrojów – zazwyczaj bakterii – zanurzonych w śluzowej otoczce (hydrożelu). Warunkiem powstania biofilmu jest ciągły kontakt z wodà (lub innym wilgotnym środowiskiem). Może on tworzyć się prawie na każdej powierzchni i na różnych materiałach.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)
Janusz Górski
Rynek mleczarski we Włoszech: Włoskie specialité
Dodano: 2009-03-31

Italia to jeden z tych krajów, gdzie emocje i marka znaczą najwięcej. Także w wyrobach mleczarskich.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)
Janusz Górski
FrieslandCampina: Megafuzja daje przykład innym
Dodano: 2009-03-30

Kiedy większość fuzji w Polsce odkładana jest ad acta, wielcy gracze europejscy nie zatrzymują się. Trwające ponad rok przygotowania do wielkiej fuzji, o których wspominaliśmy w Forum Mleczarskim Biznes 1/2008 doszły do skutku: Komisja Europejska 17 XII 2008 roku zaaprobowała propozycję obu firm. W Niemczech o fuzji myślą prezesi Nordmilch i Humana Milchunion.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2009 (04)
Janusz Górski
Opakowania: Zdrowie symbolizowane opakowaniem
Dodano: 2009-03-27

Lata 2006-2007 upłynęły na wdrażaniu coraz ciekawszych koncepcji opakowań do produktów mlecznych płynnych jak i tych o konsystencji stałej. Po zastoju z 2008 roku i zapowiedziach odnośnie do kryzysu w 2009 roku trudno liczyć na bardziej aktywne wdrażanie nowoczesnych i funkcjonalnych opakowań w polskim mleczarstwie. Dla niektórych firm opakowaniowych może to stać się problemem, gdyż inne źródła ich przychodów maleją.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Janusz Górski
Sery smażone: Wielkpolska specjalność
Dodano: 2009-03-27

Sery smażone nie należą do dużych kategorii nabiału w Polsce. O tym produkcie część handlowców i konsumentów nawet nie wie, że istnieje. Inaczej rzecz ma się w Wielkopolsce i na Śląsku, gdzie jest to znana i ceniona część nabiałowego asortymentu.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Janusz Górski
Sery pleśniowe białe: Sery pleśniowe w rozpędzie
Dodano: 2009-03-25

Choć sery pleśniowe nie są podstawowymi artykułami, tj. mleko czy twaróg, ich sprzedaż wciąż rośnie. Dla marketingowców i prezesów firm koncentrujących się na wytwarzaniu i imporcie serów to dobra wiadomość, choć niepokój widać nawet w tym ekskluzywnym gronie.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Agnieszka Lesińska
Probiotyki: Probiotyczny biznes
Dodano: 2009-03-20

Konsumenci przychylnie patrzą na produkty, które gwarantują widoczne i szybkie rezultaty działania po ich spożyciu. Dlatego należy przypuszczać, że wśród produktów funkcjonalnych uwaga konsumentów skupi się w najbliższym czasie na żywności poprawiającej funkcje trawienne, do której zaliczają się m.in. probiotyki.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Janusz Górski
Kryzys a mleczarstwo: Strach ma wielkie oczy
Dodano: 2009-03-19

Alarmistyczne doniesienia TV, raporty prasowe prognozujące, który zakład upadnie, obliczenia w jakim województwie ile osób straci pracę. Takie nakręcanie paniki uniemożliwia trzeźwą ocenę sytuacji i drażni zwykłych konsumentów. Psychologicznie osłabia i tak słabnącą koniunkturę.


Forum Mleczarskie Handel 1/2009 (32)
Janusz Górski
Müller w Polsce: Wejście giganta
Dodano: 2009-03-19

Molkerei Alois Müller to w Niemczech trzecia mleczarnia pod względem przychodów ze sprzedaży. Jej wyroby dostępne są w Wielkiej Brytanii, Holandii, Włoszech, Czechach, Słowacji, Bośni i Hercegowinie, Rumunii i Izraelu. Tymczasem choć przymiarki do wejścia na polski rynek trwają od 1999 roku, to produkty marki Müller znajdujemy na polskich półkach dopiero od 7 I 2009 r.


Forum Mleczarskie Handel 6/2008 (31)
Janusz Górski, Agnieszka Lesińska
Desery mleczne: Tak dobrze jeszcze nie było (w deserach)
Dodano: 2009-02-26

Według wiedzy Forum Mleczarskiego Handel dotychczasowy trend na rynku deserów mlecznych bazował na bardzo dobrej koniunkturze gospodarczej. I choć pesymiści wieszczą jej koniec, to firmy wytwarzające desery obrastają w puch. Konsumenci zaś wciąż kupują coraz więcej nabiału. Producenci deserów mówią wprost: „Tak dobrze nigdy jeszcze nie było!”. Jeśli jednak kryzys sprzedaży w kategoriach nabiałowych rzeczywiście się zarysuje, to właśnie kategoria deserów odczuje to najbardziej i najszybciej. Nie odczują tego producenci innych produktów mleczarskich, bo są to produkty pierwszej potrzeby. Z deserami jest jednak inaczej.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2008 (02)
Janusz Górski
Leasing w polskim mleczarstwie
Dodano: 2009-02-26

Leasing, choć pozwala nie angażować środków własnych w zakup środków trwałych, wciąż nie cieszy się dużą popularnością wśród polskich firm mleczarskich. Dotyczy to zwłaszcza finansowania zakupu maszyn, urządzeń i wszelakich nieruchomości. Wynika to głównie z braku wiedzy lub przekonania do alternatywnych form inwestowania, ale także z lęku w kontekście niestabilnej sytuacji rynkowej i niskiej rentowności produkcji. Tymczasem leasing to nieporównywanie prostsza i tańsza forma finansowania inwestycji ,aniżeli kredyt bankowy. W przypadku tego ostatniego trzeba wykazać się przecież zdolnością kredytową oraz przejść skomplikowane procedury weryfikacyjne. Przy rozlicznych inwestycjach może się przecież okazać, że bank nie udzieli już kolejnego kredytu.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2008 (02)
Janusz Górski
Beauty Foods – popyt na urodę rośnie
Dodano: 2009-02-26

Wzbogacanie produktów mleczarskich staje się kluczowym elementem strategii firm na całym świecie. Za najbardziej obiecujący obszar uznaje się kosmeceutyki: produkty mleczarskie zawierające substancje upiększające. Ich popularność bije rekordy w Japonii i krajach śródziemnomorskich (zwłaszcza w Hiszpanii). Do substancji nadających im wartość dodaną zalicza się kolagen, kwas hialuronowy, ceramidy i antyoksydanty, tj.: koenzym Q10, wit. A, C, E, H, selen, polifenole itp. Jednocześnie produkty oferujące konserwowanie lub poprawę urody znajdują się w orbicie zainteresowania coraz większych graczy na świecie. I tak np. Coca Cola współpracuje z Shiseido i L’Oreal.


Forum Mleczarskie Handel 6/2008 (31)
Agnieszka Lesińska
Sery topione: Na każdą półkę cenową
Dodano: 2009-02-14

Rozwijając kategorię serów topionych w kierunku produktów premium oraz wskazując nowe zastosowania kulinarne, producenci chcą zdobyć klientów bardziej zamożnych i wymagających.


Forum Mleczarskie Handel 6/2008 (31)
Janusz Górski, Agnieszka Lesińska
Tłuszcze: Narodziny giganta
Dodano: 2009-02-14

W segmencie tłuszczów do smarowania i smażenia powstaje sytuacja, w której Grupa Bunge (Kruszwica ZT wraz z ZPT Warszawa i przejętymi wcześniej strukturami Grupy Olvit) przystąpi do ostrej rywalizacji o rynek z firmą Unilever Polska. Ich udziały rynkowe w segmencie tłuszczów do smarowania i smażenia będą bowiem zbliżone. Można spodziewać się odświeżenia wizerunku marek i rozwoju produktów. Będzie to konieczne, bo rynek tradycyjnych margaryn i miksów słabnie.


Forum Mleczarskie Handel 5/2008 (30)
Janusz Górski
Sery żółte: Ludzie chcą dziur w serze
Dodano: 2009-02-13

Powyższy tytuł w skrócie tłumaczy to, czego konsumenci poszukują stojąc przed półką z serami. Dziury to kwintesencja sera i jego jakości. I wszystko wskazuje na to, ze popyt na sery tego typu rośnie. Ale starzy weterani (gouda i edamski) pozostaną już na zawsze tuzami tego rynku. Chyba że producenci znów popsują ich jakość.


Forum Mleczarskie Biznes 3/2008 (03)
Janusz Górski
Rynek mleczarski w Hiszpanii: Hiszpańskie dylematy
Dodano: 2009-02-13

Spośród rynków europejskich, Hiszpania należy do rynków szczególnych. Wyjątkowość rynku mleczarskiego w Hiszpanii polega na wysokiej innowacyjności oferty oraz dużej świadomości konsumentów. Z drugiej strony, gdyby polscy mleczarze posłuchali swoich hiszpańskich kolegów, którzy zgrzytają zębami na swoją kwotę mleczną być może nabraliby dystansu w narzekaniu na kwotę przyznaną Polsce. A ujawnijmy, że Hiszpanie mogą wytworzyć 6 mln ton mleka. Popyt krajowy zaś wynosi 9 mln ton.


Forum Mleczarskie Biznes 2/2008 (02)
Janusz Górski
Rynek mleczarski we Francji: Mleczna czołówka
Dodano: 2009-02-12

Francja ze swoją populacją na poziomie 60,7 mln ludzi jest jednym z największych rynków mleczarskich w Europie. Kraj znany z serów i szampana cechuje się jednak wyraźną stagnacją po stronie popytu. Za to francuskie koncerny (tj. Groupe Lactalis, Danone, Bongrain i Sodiaal) znajdują się w czołówce największych firm światowych.


Forum Mleczarskie Handel 5/2008 (30)
Janusz Górski
Innowacje: Mleko: Więcej niż mleko
Dodano: 2009-02-11

Wbrew temu co głoszą niekiedy środki masowego przekazu, mleko pozostaje jedynym tak zdrowym i tak cenionym przez żywieniowców i lekarzy produktem. Dlatego mleko jest wyrobem, który intryguje coraz większą rzeszę menedżerów w branży FMCG. Jego wartość bowiem już dawno udowodniły najpoważniejsze autorytety naukowe na całym świecie. Z tego względu wszyscy zadają sobie pytanie: jak wykorzystać te walory do sprzedaży innych wyrobów?


Forum Mleczarskie Biznes 2/2008 (02)
Janusz Górski
Skandal mleczny w Chinach
Dodano: 2009-02-10

Od początków września coraz szersze kręgi zatacza afera dotyczàca skażenia mleka w proszku, mleka dla niemowląt, mleka w kartonach, jogurtów pitnych, lodów i słodyczy przez toksyczną melaminą. Skażone mleko i jego przetwory były produkowane i masowo sprzedawane na rynku Chin. W wyniku zatrucia zmarło czworo dzieci, ponad 100 jest w stanie ciężkim, a ponad 60 000 innych cierpi z powodu dolegliwości po spożyciu różnych ilości mleka. Jak zapewnia Komisja Europejska zanieczyszczone mleko nie trafiło do Europy.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2008 (01)
Janusz Górski
Trendy: Produkty mleczne z kwasami Omega-3
Dodano: 2008-11-26

W świecie, w którym zaskakiwani jesteśmy coraz to nowszymi produktami, mleku łatwo jest być zepchniętym na bok przez inne, niekoniecznie zdrowe wyroby.


Forum Mleczarskie Biznes 1/2008 (01)
Janusz Górski
Rynek mleczarski w Niemczech: Furia za Łabą
Dodano: 2008-11-17

Ubiegły rok wyglądał bliźniaczo podobnie w niemieckim i polskim mleczarstwie. Wspólne były wzrost cen mleka i mleka i jego przetworów. W Niemczech najwięksi dostawcy artykułów mleczarskich tj.: Nordmilch, Campina, Müller ustanowili nawet wspólne stanowisko i zażądali zwiększenia ceny mleka, a największe sieci sklepów tj.: Aldi, Lidl, i Edeka bez wielkich targów wyraziły na to zgodę.


Forum Mleczarskie Handel 3/2008 (28)
Janusz Górski
Trendy: Nowy trend – sery bio
Dodano: 2008-10-15

W Niemczech sprzedaż produktów bio wzrosła w latach 2000-2006 dwukrotnie, z poziomu 2,05 mld euro do 4,5 mld euro. W USA sprzedaż produktów bio przekroczyła w 2007 roku poziom 3,7 mld dolarów, a dynamika rocznej sprzedaży wyniosła 26% wartościowo. W 2006 roku sprzedaż produktów bio na Wyspach Brytyjskich sięgnęła zaś 1,4 mld funtów.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25