Żywność „on the go”: Zawsze pod ręką

Oliwia Sokołowska
Forum Mleczarskie Handel 3/2019 (94)

Pobudka wcześnie rano, komórka w dłoń, laptop do torby, jeszcze klucze…. na pewno gdzieś tu są, przecież były tu wieczorem, leżały na stole… Są! Biegiem do drzwi, biegiem do pracy, szkoły, na uczelnię, jeszcze podrzucić maluchy do przedszkola i już… dzwoni telefon. Kolejny dzień, nie ma czasu na nic, doba kurczy się z każdą minutą coraz bardziej i dokładnie tak samo jak wczoraj pusty żołądek, który nie śmiał nawet odezwać się podczas porannego rozgardiaszu, a teraz swym burczeniem zwraca uwagę współpracowników. Stop! Któż z nas tego nie zna?

Medal dla tego, który nigdy nie doświadczył porannej bieganiny i związanego z nią uczucia głodu, przybierającego na sile z każdą minutą. Na szczęście dla zabieganych i zapracowanych, wiecznie mających coś do zrobienia osób powstają produkty w drodze tj. „on the go”. Termin ten pochodzi z języka angielskiego i oznacza specjalną kategorię produktów żywnościowych przygotowanych z myślą o konsumpcji w sytuacjach, kiedy na nic nie ma czasu, a „szef chciał wszystko na wczoraj”. Są to produkty, które szybko i czysto można skonsumować w „każdych warunkach”. Jest to żywność, która nie wymaga specjalnego przygotowania ani długiego czasu oczekiwania. To żywność, która szybko nasyci, pozwalając bez przeszkód wykonywać obowiązki związane z pracą.

Co więcej żywność „on the go” nie wymaga od konsumentów żmudnego przygotowywania, zmywania naczyń po posiłku, pozwala uniknąć bałaganu w kuchni i paradoksalnie pozwala zaoszczędzić trochę czasu, którego wciąż mamy za mało. Często zmęczenie dnia codziennego bierze bowiem górę nad nami i wszelkie plany utrzymania zdrowej diety są odkładane na później. Po wyczerpującym dniu w pracy wizja wytężania umysłu i podejmowania prób przygotowania czegoś to zjedzenia ze skromnych zasobów lodówki często skutecznie zniechęca konsumentów do jakiejkolwiek aktywności w kuchni. Wygoda bierze nad nami górę.


Szybko, szybciej, coraz szybciej

Na szczęście producenci żywności znaleźli odpowiedź na tak dynamicznie zmieniające się nawyki żywieniowe konsumentów, którzy dodatkowo jeszcze bardzo często podążają za trendami i modą, stanowiąc grupę wymagających klientów. Ma być prosto, smacznie i wygodnie. Jednorazowe opakowanie, łatwe otwarcie, małe, wygodne porcje, a konsumpcja najlepiej bez dodatkowych sztućców. A gdyby do tego było jeszcze zdrowo? Coś szybkiego na śniadanie, przekąskę, obiad, podwieczorek, a nawet kolację? To naprawdę możliwe?

Żywność „on the go” przychodzi w sukurs w każdym, nawet najcięższym momencie dnia. Produkty „on the go” doskonale trafiają w potrzeby dzieci. Na spacerze, w parku, na zakupach, w drodze, niezastąpione wydają się różnego rodzaju jogurty owocowe w wygodnych, miękkich tubkach bądź saszetkach z zakrętką, pozwalające na spożycie pożądanej ilości produktu. Wszelkie paluszki serowe pakowane pojedynczo, jogurty do picia, mleczne napoje fermentowane, szejki lub mleko w poręcznych zakręcanych buteleczkach i kartonikach to produkty, których wygodę i poręczność docenią rodzice najmłodszych konsumentów.

Napoje mleczne w kartonikach ze słomką, zachęcające najmłodszych do konsumpcji nabiału to tylko niektóre z zalet żywności „on the go”. W tym przypadku producent powinien mieć na uwadze także to, aby opakowanie było dla małego człowieka bezpieczne, idealnie wpasowało się w małą rączkę, łatwo otwierało się i zamykało. Im bardziej kolorowe i przyciągające wzrok opakowanie – tym chętniej dziecko sięgnie po produkt. Im zdrowsze składniki tym szybciej rodzic – decydujący o zakupie – ostatecznie zdecyduje się na daną propozycję. Widać na rynku wyraźnie zróżnicowanie grup konsumenckich na dziecięcą grupę konsumencką, grupę konsumentów dorosłych, w tym także mężczyzn stanowiących odrębną grupę odbiorców – stereotypowo jest to grupa konsumentów, która często zaniedbuje swoje zdrowie, produkty im dedykowane mają za zadanie wprowadzić do ich diety elementy zdrowej żywności. Powstała także odrębna kategoria produktów skierowanych do kobiet i dodatkowo wspomagających proces odchudzania. Żywność „on the go” to także wersje produktów skierowane do osób z nietolerancją laktozy.


Co na rynku?

Firma Bakoma posiada w swojej ofercie „on the go” jogurt naturalny do picia, bez laktozy i w butelce z zakrętką. Nie dość, że produkt ten spełnia oczekiwania łatwości użytkowania (które stawiane są produktom z serii convenience food), to dodatkowo stanowi zdrowe rozwiązanie dla osób z nietolerancją laktozy. To bardzo ważne, ponieważ rynek produktów mleczarskich dostosowuje się do konsumenta starając się znaleźć coś smakowitego i interesującego dla każdej grupy wiekowej, dla różnych potrzeb i upodobań smakowych.

W ofercie firmy Bakoma znalazły się także musy w poręcznych saszetkach z zakrętką Start&Go Jogurt+Płatki Zbóż+Owoce. To idealna przekąska nie tylko na początek dnia, ale także sposób na świetne i zdrowe uzupełnienie energii w ciągu dnia. Skład jest bardzo prosty, na produkt składają się jogurt naturalny, zboża i owoce, produkt ten nie wymaga przechowywania w lodówce ani spożywania przy użyciu łyżeczki, co czyni go jeszcze bardziej wygodnym i poręcznym.

Produkty „on the go” to także oferta spersonalizowana, Bakoma przygotowała coś specjalnego dla mężczyzn – jogurt pitny w butelce z zakrętką. Jogurt smakowy Men shake proteinowy dostępny jest w trzech smakach: waniliowym, truskawkowym i czekoladowym. Produkt idealnie wpisuje się w potrzeby uzupełnienia kalorii po intensywnym wysiłku na siłowni, bieganiu w terenie czy innej aktywności sportowej. Produkt jest dodatkowo zbilansowany pod względem zawartości białka, doskonale uzupełnia też zapasy energii, dając siłę do podejmowania dalszych wyzwań.

Bakoma idealnie dostosowała swój produkt dla mężczyzn do potrzeb i oczekiwań konsumenta. Wiadomo że ważną rolę w diecie mężczyzny odgrywa białko. Białka w organizmie człowieka pełnią podstawowe funkcje budulcowe i jednocześnie są jednym z podstawowych składników budulcowych komórek. To białko odpowiada za utrzymanie odpowiedniej masy mięśniowej i co więcej, właśnie białko zapobiega nadmiernemu przybieraniu na wadze. Ponadto dostępne są także wysokoproteinowe jogurty naturalne bądź o smaku truskawkowym, również w butelkach z zakrętką, z serii Men.

Nie mogło zabraknąć również propozycji dla kobiet. Bakoma zadbała także o kobiety, proponując tej grupie konsumentów jogurt pitny w zakręcanej butelce. Jest to produkt wysokobiałkowy dostępny w dwóch wariantach: truskawkowym oraz kokosowym. Obie wersje wzbogacone są o antyoksydant (L-karnitynę) wspomagający odchudzanie.

Bakoma pamiętała również o najmłodszych smakoszach mlecznych deserków. Bakuś – deserek mleczny dostępny jest w czterech wariantach smakowych: waniliowym, czekoladowo-orzechowym, karmelowym i bananowym przez co podbił serca najmłodszych. Bakuś sprzedawany jest w wygodnej saszetce z zakrętką, w idealnej porcji 80 g w sam raz na smaczną przekąskę. Ciekawe, kolorowe opakowanie zwraca uwagę małych smakoszy. Co więcej, dzieci mogą cieszyć się smakiem kolejnego produktu z serii Bakuś Shake Mleczny o dwóch smakach: waniliowym lub czekoladowym. Produkt skierowany jest do dzieci i ze względu na to producent postanowił wzbogacić go o wapń, wit. D potrzebne do prawidłowego wzrostu i rozwoju kości, witaminy B6 i B12, które pomagają utrzymać prawidłowe funkcje psychologiczne jak: koncentracja, zapamiętywanie, uczenie się czy myślenie. Zrównoważony dodatek witamin dodatkowo korzystnie wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego.


Bakoma zadbała także o dostępność produktów wysokobiałkowych w postaci batonów wysokoproteinowych z serii Men konsumowanych w celu wzrostu, rozbudowy i utrzymania masy mięśniowej. Z kolei jogurty pitne Twist w butelkach z zakrętką dostępne są o takich smakach jak: truskawkowy, malinowy, poziomkowy, żurawinowy, owoców leśnych, wanilii, kawy, czy brzoskwini z mango. Świetnie sprawdzają się jako przekąska w pracy, szkole lub na spacerze, wszędzie tam, gdzie konsument aktywnie spędza czas. Ze względu na zawartość żywych kultur bakterii, takich jak L.casei, L.acidophilus czy Bifidobacterium, korzystnie wpływają na gospodarkę układu trawiennego, a dzięki orzeźwiającemu smakowi świetnie gaszą pragnienie. Konsumentom przypadły do gustu także typowo „śniadaniowe” produkty jak jogurty smakowe 7 Zbóż Bakoma. Produkty te to kompozycja 7 zbóż: pszenicy, jęczmienia, żyta, owsa, ryżu, gryki oraz prosa, a słodzone są cukrem trzcinowym. Ponadto zawierają żywe kultury bakterii, co korzystnie oddziałuje na układ trawienny. Prosty skład nie obciąża organizmu, daje uczucie sytości, ale nie „ciężkości”, dzięki kompilacji różnych zbóż. W kilka chwil świetnie zastępuje tradycyjnie przygotowywane śniadanie na bazie zbóż. Bakoma zadbała także o propozycję całkowicie deserową. Mowa o Satino Gold Drink w czterech deserowych smakach: kawowym, czekoladowym, kokosowym oraz waniliowym. Satino Gold Drink w zakręcanej butelce to gęsty napój deserowy o wspaniałej kremowej, gęstej konsystencji. Produkt stanowi ciekawą propozycję gdy najdzie nas ochota na „małe co nieco”. Opakowanie jednostkowe zawiera około 230 g produktu.

Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska

Jacek Wyrzykiewicz

PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska

Wzrasta zapotrzebowanie na poręczne produkty, które można zabrać ze sobą i spożyć w drodze. Obserwujemy ten trend i dostosowujemy do niego naszą ofertę. To oczywiście daje szansę wzrostu wolumenu sprzedaży produktów spełniających te kryteria, a handel jest jak najbardziej otwarty na produkty wygodne. W wersji mini oferujemy teraz nasz kultowy serek Almette. Nowy Mini Almette to serek w praktycznym, łatwym do podzielenia opakowaniu, które możesz zabrać ze sobą. Idealny dla wszystkich, którzy chcą cieszyć się superjakością. Mini Almette to świetna propozycja na przekąskę, drugie śniadanie czy lunch, w wygodnym 4-komorowym opakowaniu, a każda miniporcja puszystego serka twarogowego to gwarancja wygody i świeżości w każdej sytuacji. Jest idealna do przygotowania 1-2 kanapek. Do wyboru są trzy najpopularniejsze warianty smakowe Almette – śmietankowy, z ziołami i jogurtowy. Almette to 100% naturalnych składników i 100% przyjemności. Bez zagęstników, barwników i konserwantów! Puszyste serki dostarczają wyłącznie to co naturalne i pyszne – mleko od polskich krów niekarmionych paszą z dodatkiem GMO, bogactwo aromatycznych ziół i przypraw. Dzięki atrakcyjnej ofercie i szerokiej komunikacji wspierającej sprzedaż, sery „on the go” znajdujące się w ofercie Hochland zdobywają udziały we wszystkich kanałach sprzedaży, także w handlu tradycyjnym.


Grupa Mlekovita również znajduje się w czołówce innowacji w tym zakresie. Posiada m.in. mleko acidofilne naturalne 250 g w plastikowej butelce z zakrętką, o smaku naturalnym, truskawkowym i owoców leśnych. Firma przygotowała także produkty „on the go” w postaci jogurtów pitnych o smakach truskawki, pomarańczy z melisą, owoców leśnych, waniliowym i truskawkowym, a także ich wersje bez laktozy: Jogurt Polski pitny 250 g o różnych smakach: pomarańcza-melisa, owoców leśnych, waniliowym, truskawkowym. Firma w swoim portfolio posiada także maślankę 400 g w wygodnym, ergonomicznym opakowaniu w kilku wersjach smakowych: naturalnej, truskawkowej, orzeźwiającej cytrynowej, aromatycznego pieczonego jabłka i straciatella.


Ciekawy pomysł

Mleka smakowe to dobra alternatywa na napój podczas podróży. Mleka waniliowe, truskawkowe, czekoladowe są chętnie spożywane przez dzieci spragnione konkretnego smaku. To także wartościowa alternatywa dla napojów gazowanych i cenna wskazówka dla rodziców wahających się z wyborem przed półką.


Ciekawym produktem, który zasługuje na dodatkową uwagę jest jogurt DarPro fermentowany probiotyczny napój mleczny o smaku cytrynowym 150 g, który łączy w sobie wygodę produktu oraz walory zdrowotne, co ma znaczenie, gdy spożywamy w pośpiechu posiłki. Jedzenie w biegu bardzo często skutkuje pojawieniem się dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Grupa Mlekovita znalazła radę na te dolegliwości. Jogurt DarPro to fermentowany napój serwatkowy, który zawiera miliardy wyselekcjonowanych i żywych bakterii Lactobacillus plantarum PL4, które występują naturalnie w przewodzie pokarmowym zdrowych ludzi. Ponadto jest bogaty w lekkostrawne białka serwatkowe i witaminy z grupy B. Oprócz cytrynowego smaku można skosztować także wersji produktu o smaku truskawkowym.

Grupa Mlekovita oprócz propozycji bazowych mlecznych napojów fermentowanych „on the go” przygotowała także przysmaki serowe – serowe paluszki Wypasione. Każdy paluszek pakowany jest w osobną folię – dzięki czemu jest łatwy w konsumpcji. Dostępnych jest kilka wariantów smakowych, a wśród nich: Wypasiony paluszek serowy, Wypasiony paluszek serowy z czarnuszką, Wypasiony paluszek serowy z serem wędzonym. Dla najmłodszych przygotowano serię produktów o nazwie MiaMiu – uwielbianych przez dzieci paluszków serowych.

Firma Lactalis Polska ze swoją marką Jovi proponuje klientom serię produktów Duet stanowiących połączenie smaków tj.: kokos-migdał, melon-truskawka, truskawka-kiwi, malina-czerwona porzeczka, jagoda-wiśnia, banan-truskawka, jabłko-gruszka, gujawa-morela oraz trzy nowe smaki z edycji Smaki Świata: mango-imbir, granat-acerola oraz wiśnia-żeń-szeń. Firma przygotowała propozycje jogurtów Jovi bez dodatku cukrów w poręcznych butelkach dla osób dbających o linię. Konsument może wybierać spośród takich smaków jak: banan, malina, truskawka, morela z ziarnami, mango z chia, marakuja z chia oraz czarna porzeczka z chia. Pod marką I Love Kefir mamy do nabycia produkty w następujących wariantach smakowych: truskawkowym, owoce leśne i suszona śliwka.

Również Mlekpol (SM) posiada w swojej ofercie handlowej ciekawe propozycje pitnych napojów fermentowanych. Firma proponuje napoje fermentowane, w opakowaniach jednostkowych 0,33 l z zakrętką, w kartoniku. Konsumenci mogą cieszyć się smakiem maślanki Milko w kilku odsłonach: o smakach truskawkowym, brzoskwiniowym oraz naturalnym. Jogurty pitne w poręcznych kartonikach z zakrętką to prawdziwa uczta smaków – każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie. Mamy do wyboru takie smaki jak: naturalny, truskawkowy, morelowy, żurawinowy, wiśniowy, czerwona pomarańcza, straciatella, tiramisu, słony karmel, truskawka z kiwi, malina z granatem, melon z poziomkami, czarna porzeczka-burak, jarmuż-kiwi lub marchew-mango. To z myślą o świadomych i poszukujących powstałą linia Acti-Vege z błonnikiem, w której znajdujemy warzywa, owoce i mleko, a więc kwintensencję zdrowej diety. Produkty tego typu są szczególnie doceniane przez świadomych potrzeb swojego organizmu konsumentów znających jak ważny jest wplatanie do diety jak największej liczby warzyw i owoców. To ta grupa stara się wdrażać zasady zdrowego żywienia w praktyce zgodnie z piramidą zdrowego żywienia.

Mlekpol (SM) oferuje zatem szeroki zestaw smakowy swoich produktów „on the go” pod marką Łaciate. Na tym jednak nie koniec. Jogurty pitne dostępne są także w plastikowych butelkach z zakrętką, pojemność opakowania jednostkowego to 0,25 l. Dostępne smaki są to miksy: ananas-kokos, jeżyna-malina oraz wariant bez laktozy truskawka-czarna porzeczka. Te ostatnie kompozycje smakowe to odpowiedź na widoczne trendy rynkowe, według których Polacy coraz chętniej sięgają po ciekawe miksy smakowe oczekując od producentów większej elastyczności produktowej i większej zabawy z jedzenia (młode pokolenie). Konsumenta kusi ciekawość i świadomość zdrowego wyboru dla siebie i/lub dla najbliższych.


Mleczarnia Łowicz (OSM) w swoim katalogu produktów oprócz jogutów, kefirów i maślanek w poręcznych opakowaniach z nakrętką umieściła smaczne napoje smakowe w kartonowych opakowaniach o pojemności 500 ml z nakrętką: kawa mrożona Ice Coffee oraz czekoladę do picia 330 ml. Ponadto mleczarnia Łowicz OSM stworzyła także bardzo ciekawą linię produktów – jogurty LaVita w butelkach, o ciekawych, niespotykanych smakach: jabłkowym z burakiem ćwikłowym i zbożami, wieloowocowym ze zbożami, marchwiowo-pomarańczowym ze zbożami. Smakosze naprawdę mają w czym wybierać. Producenci rozpieszczają wręcz swoich konsumentów.

Božena Stacevičiūtė, Head of Polish Market w Žemaitijos pienas

Božena Stacevičiūtė

Head of Polish Market w Žemaitijos pienas

Firma Žemaitijos pienas posiada w swojej ofercie dwie marki z kategorii przekąsek nabiałowych: paluszki serowe Pik-Nik i batoniki twarogowe Magija. Paluszki serowe Pik-Nik to przekąska, która idealnie wpisuje się w silny trend poszukiwania przez konsumentów wygody użytkowania produktu, ponieważ każdy paluszek jest w oddzielnym opakowaniu. Konsumenci paluszków Pik-Nik to głównie osoby, które żyją aktywnie, ale też poszukujące zdrowych przekąsek. Paluszki Pik-Nik można przechowywać w temperaturze pokojowej do 8 godzin. Jest to bardzo duża zaleta tego produktu, ponieważ można go zabrać do szkoły, pracy czy też w podróż, a przy tym produkt nie straci na jakości. Serowe paluszki do rwania Pik-Nik, dzięki swoim walorom smakowym i możliwości tworzenia różnych kształtów z paluszków, są szczególnie lubiane przez dzieci. Jest to smaczna i zdrowa przekąska. Jeden paluszek serowy to tyle, co jedna szklanka mleka. Paluszki serowe Pik-Nik są produkowane bez konserwantów, barwników i wzmacniaczy smaku. Jest to zdrowy, naturalny produkt, bogaty w minerały, białka i witaminy. Paluszki są produkowane na bazie świeżego półtwardego sera Mozzarella. Jeden paluszek serowy dostarcza 20% zalecanej dziennej dawki wapnia, 11% białka, 10% fosforu. Firma w swojej ofercie na rynku polskim ma dotychczas dostępne dwa warianty paluszków: Pik-Nik Kids Original o mniejszej zawartości soli oraz Pik-Nik Twiller wzbogacony w witaminy A i D3. Kolejna marka z kategorii przekąsek to batonik twarogowy Magija, który jest produkowany ze świeżego odtłuszczonego twarogu. Zawiera dużo wartościowego białka mlecznego. Batonik oblany jest czekoladą. Polewa zawiera 67% suchej masy kakaowej, dzięki temu ma mało cukru. Batoniki produkowane są bez dodatku konserwantów i zagęszczaczy. To wyjątkowo smaczna przekąska na rano i południe dla osób żyjących w pośpiechu czy też pragnących chwili relaksu przy filiżance kawy. Niezależnie od tego czy jemy śniadanie, obiad, kolację, czy sięgamy po przekąskę, najważniejsze to wybór smacznych produktów wysokiej jakości. Zawsze warto sięgać po wyroby, które zawierają niezbędne substancje odżywcze dla organizmu. Rosnąca popularność batoników twarogowych świadczy o tym, że konsumenci polubili te smaczne produkty.

Firma Žemaitijos pienas również rozpieszcza swoich klientów smacznymi i szybkimi deseremi jakimi są batoniki twarogowe Magija w polewie czekoladowej.


Batoniki Magija pokryte są prawdziwą czekoladową polewą wytworzoną w 67% z najwyższej jakości ziaren kakao. To smaczna przekąska z puszystej masy twarogowej, której smak tworzą wyłącznie naturalne składniki. Dostępna jest w różnych wariantach smakowych: mleko skondensowane, wanilia, kokos, z kawałkami galaretki, z kawałkami czekolady i toffi. Palce lizać!

Ale to nie wszystko, a co jeśli ktoś lubi słone desery? Firma Žemaitijos pienas również znalazła na to radę przygotowując paluszki serowe Pik-Nik, które produkowane są bez użycia konserwantów. Przekąska Pik-Nik dostępna jest w dwóch wariantach Pik-Nik Twiller wzbogacony w witaminę A i D3 oraz Pik-Nik Original z mniejszą zawartością soli.

Każdy paluszek zapakowany jest oddzielnie. Produkty te wprost idealnie nadają się dla dzieci na drugie śniadanie lub podwieczorek. Produkty w tej kategorii posiada także mleczarnia Piątnica (OSM) i Krasnystaw (OSM).

Ciekawe i warte uwagi produkty „on the go” posiada w swojej ofercie również firma Ehrmann Polska, która zadbała w tym zakresie o produkty dla naszych najmłodszych milusińskich, jak i o starszych konsumentów. W portfolio firmy Ehrmann Polska znajdziemy linie produktów Monster Backe skierowanych do dzieci, a wśród nich również produkty „on the go” tj. pudding czekoladowy oraz serki twarogowe w saszetkach z kolorową grafiką przyciągające dziecięce oko. Produkt dostępny jest w saszetkach o wadze 90 g.

Oprócz propozycji dla dzieci, Ehrmann Polska ma do zaoferowania również produkty przeznaczone dla osób dbających o swoją sylwetkę w sposób bardziej intensywny np. na siłowni lub po prostu ceniących sobie dobry smak mimo braku dodatku cukru oraz niewielkiej ilości kalorii. High Protein Shot to napój mleczny o wysokiej zawartości białka w najlepszych tradycyjnych smakach: czekolada, karmel i wanilia.

Kolejnym produktem w saszetce skierowanym dla młodzieży i dorosłych jest jogurt dostępny pod marką Almighurt. Jogurty są dostępne w tradycyjnych smakach: truskawka, morela, malina, w saszetkach o wadze 100 g.


Odkryty potencjał

Niewątpliwie produkty z serii convenience food – żywności wygodnej to kategoria produktów o bardzo dużym potencjale. Jednorazowe opakowania jednostkowe, poręczność i wygoda wraz z „dobrym składem” to klucz do sukcesu w dzisiejszym zabieganym świecie.

Mnogość tworzenia nowych produktów i rozszerzania wariantów smakowych istniejącego asortymentu jest zdumiewająca. Segment produktów „on the go” bardzo szybko i prężnie się rozwija. Na każdym kroku konsument może wybrać coś smacznego do zjedzenia „tu i teraz”, zaspokajając uczucie głodu. Nie ulega wątpliwości, że aby dorównywać najlepszym graczom na rynku, zakłady mleczarskie powinny skupić się na poszerzaniu swojej oferty handlowej o nowe pozycje. Wszelkiego rodzaju nakładki z wsadem, toppery, saszetki to elementy, które jeśli wzbogacić w nie produkt – zyskują na wyborze przez klienta.