Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Mleko i napoje mleczarskie niefermentowane

Mleko i produkty niefermentowane z mleka przeżywają we Włoszech pewien impas. Spada zainteresowanie tego typu produktami na rzecz jogurtów lub innych napojów mleczarskich i niemleczarskich (mleka alternatywne). Dla producentów włoskich jest to pewien problem, dlatego też starają się wdrażać różnego typu innowacje zachęcające konsumentów do picia mleka, włącznie z okresowym obniżaniem cen na półkach. Zdjęcie kwot mlecznych przyczyniło się też do zwiększania zainteresowania producentów możliwością eksportu niektórych produktów z tego surowca. Największe firmy, w tym sektorze to Granarolo i Parmalat, które posiadają 19% udziałów rynkowych w ujęciu wartościowym, następnie Coop Italia (6%) i Conad (4%).


Jogurty i napoje fermentowane

Z danych analitycznych wynika, że systematycznie rozwija się segment jogurtów i napojów fermentowanych, postrzeganych przez Włochów, jako produkty korzystne dla zdrowia. Włosi coraz częściej robią sobie małe przerwy w pracy na kawę lub coś pożywnego. Dlatego też spożywanie małej jogurtowej przekąski wydaje się dla typowego Włocha wygodną formą usprawiedliwienia dla ucięcia sobie małej przerwy. Z jednej strony mają odrobinę czasu dla siebie, a z drugiej dostarczają organizmowi cennych składników odżywczych. Dlatego też jogurty i napoje fermentowane stały się pożytecznymi i jednocześnie miłymi przerywnikami w codziennej rutynie dnia.

Segment ten wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i oferuje napoje fermentowane; o różnych smakach, wersjach opakowań i wielkościach dostosowanych do potrzeb i upodobań konsumentów. Najbardziej popularne są jogurty naturalne i owocowe. Włosi doceniają też klasyczny smak czekoladowy i kremowy oraz jogurty z segmentu śniadaniowego z dodatkiem czekolady i zbóż. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się jogurty greckie z owocami.

Największymi firmami w 2015 roku, wg danych Euromonitora, był Danone (26% rynku), Granarolo (18%) oraz Molkerei Alois Müller (13%). Najbardziej znanymi markami firmy Danone są Actimel, Vitasnella, Danacol oraz Activia, a Granarolo – marki: Granarolo i Yomo.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25