Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Odrębną kategorią produktów serowych są tzw. dunkers, czyli sery do maczania różnego typu przekąsek. Przykładem tego typu produktów są m.in. Laughing Cow Dip & Crunch, Laughing Cow Dip & Crunch Lighter, Dairylea Dunkers Jumbo Tubes oraz Dairylead Dunkers bread sticks, Attack a snack – chicken & cheese wraps. Rynek przekąsek to również pałeczki serowe znane także z naszego rynku, oferowane przez Kraft Foods UK (Cheestrings Twisted lub Cheestrings Original).

Kulinaria brytyjskie a mleko

Na spożycie mleka w Wielkiej Brytanii niewątpliwe pewien wpływ ma kuchnia angielska. Sztuka kulinarna tego kraju wywodzi się z głównie z Anglii. Do najbardziej tradycyjnych potraw tej kuchni zalicza się: pieczone mięso wołowe lub jagnięce, szeroka gama puddingów oraz placków, ryb z frytkami oraz śniadanie angielskie (full English breakfast). Tradycyjne śniadanie angielskie składa się m.in.: z jajek podawanych w różnych wersjach, bekonu, parówek, kiełbasy typu white lub black pudding, pomidorów, fasoli w sosie pomidorowym oraz tostów z masłem i dżemem. Prawie standardowym śniadaniem są płatki zbożowe z mlekiem, owsianka, masło. Anglik nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez wypicia kubka kawy lub herbaty z mlekiem.

Mleko na angielskiej półce

Świeże mleko w Wielkiej Brytanii pakowane jest w charakterystyczne plastikowe matowe butelki z rączką lub bez, o poj. 1 l lub 2 l. Mleko produkowane jest w wersjach: pełnotłuste, półtłuste oraz 1%. Bardzo popularne są mleka smakowe (truskawkowe, waniliowe, czekoladowe, o smaku muffinek). One również pakowane są w plastikowe butelki z możliwością wielorazowego otwarcia.

Nową kategorią na rynku są tzw. mleczarskie napoje funkcjonalne. Napoje te, dedykowane najczęściej osobom aktywnie spędzającym czas, są produkowane z myślą o odbudowie masy mięśniowej oraz szybszej regeneracji organizmu. Przykładem takich produktów są np.: Goodness Shakes Procovery, Sports Recovery Milk Choc.

Kolejną mało znaną w Polsce kategorią jest grupa przekąsek serowych i serów do tzw. lunchboxów. W kategorii tej znajdziemy serowe trójkąciki, dunkers, serowe sznureczki, pałeczki, kostki oraz miniserki. Przykładem serowych trójkącików przekąskowych jest marka Krówka Śmieszka, która oferuje serowe przekąski do smarowania, w trójkątach zamkniętych w kartonikach (Laughing Cow Cheese Spread, Laughing Cow Light Blue Triangles, także w wersji light i extra light) oraz pod marką Dairylea.

Jogurty

Niekwestionowanym królem brytyjskiej półki jogurtowej jest Müller. Tylko w supermarkecie ASDA znajdziemy 74 rodzaje jogurtów tej marki. Kolejnym graczem jest Danone z markami Activia i Actimel oraz Yoplait. Wśród innych marek znaleźć można m.in.: Yeo Valley, Weight Watchers, Munch Bunch, Onken, Benecol, Shape, Hipp, Liberte oraz legendarną pierwszą markę jogurtów owocowych Ski. Nowością na rynku jogurtów są jogurty wysokoproteinowe Arla Foods.

Mintel szacuje, że Müller w Wielkiej Brytanii jest najlepiej sprzedającą się marką, ze sprzedażą ponad 342 mln funtów (530 mln USD). Niemiecka marka zawiera takie linie produktowe jak Mullerlight, Vitality, Little Stars oraz Amore i ma 16% udział w sprzedaży.

Cechą charakterystyczną serów brytyjskich jest szukanie innowacyjnych rozwiązań. Dzisiaj standardem jest, że w zakresie jednego rodzaju sera mamy kilka wersji, od łagodnych do dojrzałych. W każdej z wymienionych wersji można spotkać sery pełne oraz o obniżonej zawartości tłuszczu. Cechą charakterystyczną jest także stosowanie oryginalnych dodatków smakowych. Przykładem tego typu działania jest ser Wensleydale, który produkowany jest z morelami, żurawinami oraz czekoladą i pomarańczami, a także w wersji pleśniowej.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25