100 wydanie Forum Mleczarskie Handel
Aktualności kraj Aktualności świat Komunikaty prasowe
Raporty Wywiady Galerie
więcej...
Kampanie Firmy Produkty
Podręcznik serowy ABC Nabiału Kontakt

Ciekawy Produkt

Chociaż większość Polaków preferuje przy pieczeniu margarynę, niemało miłośników domowych specjałów sięga po masło. Grupa Mlekovita specjalnie z myślą o smażonych lub pieczonych potrawach przygotowała Masło Klarowane o zawartości 99,8% tłuszczu. Mlekovita oferuje ten produkt jako jedyna w kraju. Masło Klarowane nie pali się nawet w wysokich temperaturach i nie wsiąka w smażone potrawy. Zawiera wyłącznie tłuszcz mleczny. Polecany m.in. do smażenia ryb, skorupiaków, mięs i warzyw, podsmażania już gotowych produktów. Masło Klarowane jest również doskonałe do pieczenia serników, ciast kruchych, ucieranych oraz drożdżowych, które dzięki niemu są delikatne i puszyste. Idealny do pieczenia pączków i chrustu.

Opakowanie to nie wszystko

Margaryny i masła do pieczenia przechodzą w ostatnich latach wyraźną ewolucję, nie tylko pod względem wspomnianych już składów lub opakowań, ale także pod względem marketingu związanym z produktem. Dziś popularność buduje się przede wszystkim przez media, w których w ostatnich latach rolę nie do przecenienia pełni Internet, w tym takie portale, jak facebook czy youtube. To, ile można zdziałać kampaniami marketingowymi dobrze ilustrują wyniki tego typu akcji. Przykładem mogą być aktywności marketingowe związane z margaryną Kasia – uczestnicy zorganizowanej na portalu Nasza Klasa związanej z tą marką gry „Straszny Przekładaniec” poświęcili tej aplikacji blisko 2000 godzin. Miłośnicy Kasi chętnie spotykają się z nią także poza kuchennymi przygotowaniami, np. na istniejącej od 2008 r. stronie tej marki – www.mojeciasto.pl, która szybko zyskała sobie miano jednej z popularniejszych witryn o tematyce kulinarnej w naszym kraju i stała się miejscem wirtualnych spotkań nie tylko amatorów kucharzenia, ale i ekspertów w tej dziedzinie. Poza kilkoma tysiącami przepisów na wypieki (również na specjalne okazje, w tym Wielkanoc) można tam znaleźć filmy instruktażowe demonstrujące poszczególne etapy przygotowania, a ponadto wiele cennych informacji i narzędzi, np. kalkulator kalorii. Powstała także Mobilna Akademia Pieczenia, która umożliwia pobranie przepisów na telefon. Swoistym fenomenem stały się także Weekendy z Kasią.


Prowadzenie lub firmowanie przez producentów margaryny i masła sprofilowanych tematycznie stron internetowych staje się coraz bardziej popularne. Z firmą Bielmar (ZT) powiązana jest witryna www.wypiekiudane.pl, bogata w przepisy, konkursy i porady kulinarne. Z kolei Arla Foods i Lurpak proponują udział w konkursie Kulinarny Blog Roku (www.kulinarnyblogroku.pl) – właśnie niedawno zakończyła się edycja 2012 i już przygotowywana jest kolejna. Z kolei marka margaryny Smakowita firmy Kruszwica (ZT) jest patronem strony www.smakowitychleb.pl promującej przepisy na pieczywo wypiekane w domu.

Nie zawsze obecność w Internecie musi być ściśle związana z podstawową działalnością producenta. Przykładem może być firma Masmal, która w 2012 roku zaistniała na facebooku. Na stronie www.facebook.com/firmamasmal funkcjonuje oryginalny profil Masmal – Zrobieni na biało! Znaleźć tu można ciekawostki z dziedziny aranżacji wnętrz i designu, w tym niebanalne zastosowania bieli w projektowaniu.

Masło znajduje się w ofercie większości spółdzielni mleczarskich w Polsce, co rzutuje na rozdrobnienie oferty i wzajemne podobieństwo produktów. Nie oznacza to bynajmniej słabości jakościowej. Wiele małych firm posiada bardzo dobrej jakości produkty, co jest wynikiem osobistej dbałości o jakość ze strony decydentów, przy dość skromnych możliwościach promocji tych produktów. Bez wątpienia trudno im konkurować pod względem dostępności produktów z największymi graczami tego rynku: masłami Polskie i Łaciate.




copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij