Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Paulina Filipowicz, Forum Mleczarskie Handel 6/2012 (55)

Twarogi sernikowe:

Sernik? Teraz to proste!

Wie o tym każde dziecko: nie masz twarogu, nie masz sernika i kropka. A jaki twaróg jest potrzebny na sernik? Na sernik potrzebny jest twaróg zmielony. Co jeszcze jest potrzebne? – Maszynka do mielenia – odpowiedziałby mały Jaś jeszcze kilka lat temu. Teraz Jaś wie, że twaróg mielony sernikowy, idealnie przygotowany do wypieków, jest już w każdym sklepie. A jeśli Jaś tego nie wie, to powiedzą mu o tym babcia i mama, bo po ten produkt sięga pani domu z każdego już pokolenia. Wygoda, oszczędność czasu, niezawodność produktu, o twarogach do wypieków można mówić w samych superlatywach. Skoro więc gospodynie zdecydowały, że ich wypieki nie stracą na jakości tylko dlatego, że samodzielnie nie zmieliły twarogu, to wniosek dla producentów może być tylko jeden: twaróg sernikowy to obowiązkowy element oferty.

Sezon łasuchów

Niestraszny mu kryzys, bo czas to pieniądz, a twaróg już zmielony to przecież wyraźna oszczędność czasu. Niestraszna mu kolejna dekada, pilnowane i ściśle przestrzegane rodzinne przepisy, które matki przekazują córkom, a babki wnuczkom, żeby te po latach mogły przekazać je swoim dzieciom. Moda na sernik nie przeminie, przeciwnie, jako deser sentymentalnie dla nas tradycyjny, bezpiecznie trwać będzie w kolejnych dziesięcioleciach. Dobra jakość i wygodne opakowania. Na ogół długi czas przydatności do spożycia, co ma znaczenie zwłaszcza w okresie gorączki świątecznych zakupów, kiedy dla własnej wygody pewne produkty kupujemy wcześniej, w tym przypadku nie musimy się martwić utratą świeżości. Czy można pokusić się o stwierdzenie, że twaróg do wypieków to strzał w dziesiątkę? Czyżby początek XXI wieku przyniósł produkt idealny? Klasyczny, a zarazem nowoczesny? Sceptycy z pewnością zauważą słabą stronę, jaką jest mała różnorodność w tej kategorii, a co za tym idzie trudny bój o nabywcę. Bo, po który produkt sięgnie klient, mając obok siebie kilka identycznych? Tańszy? Sprawdzony? Reklamowany? Ze znajomym logo?

Drugą słabą stroną produktu jest jego sezonowość. Polacy lubią ciasta i chętnie je pieką, najczęściej jednak na święta. W ciągu roku nie zawsze mamy czas, a do codziennej kawy równie smaczny jest wypiek z cukierni, nie mówiąc już o tym, że nie samym przecież sernikiem łasuch się cieszy. Nawet branża cukiernicza wyraźny wzrost sprzedaży sernika notuje zapewne dwa razy w roku. Co więc począć z twarogiem do wypieków, nie wypiekając z niego sernika? Można go dodać do naleśników lub pierogów na słodko, te dania przecież przygotowujemy chętnie przez cały rok.

Ile mleczarni, tyle twarogów

Ofertę liderów mleczarskich otwiera firma Mlekovita (GK), która dla wygody wypiekających proponuje Twarożek Sernikowy Hanusi, w wiaderkach 0,5 kg i 1 kg. Firma oferuje 21-dniowy termin przydatności produktu do spożycia, co pozwala zachować większe możliwości dystrybucji i jest bardziej komfortowym rozwiązaniem dla partnerów handlowych.

Piątnica (OSM) jest jednym z kluczowych graczy na rynku twarogów, co oznacza, że i ona proponuje Twaróg Sernikowy mielony w wiaderku 1 kg. Firma zachwala swój produkt jako niemal gotową masę serową, która nie wymaga już dodatku tłuszczu, a której luźna konsystencja gwarantuje puszyste ciasto. Dla pań, lubiących nowe receptury umieszczono przepis na opakowaniu.

Twaróg łowicki na sernik (wiaderko 1 kg, 42 dni przydatności do spożycia), twaróg sernikowy (wiaderko 1 kg, 42 dni przydatności do spożycia), twaróg mielony półtłusty (wiaderko 1 kg, 14 dni przydatności do spożycia), to wysokiej klasy propozycje mleczarni Łowicz (OSM).

Anna Grabowska, Rzecznik Prasowy w ROTR (SM)

Twaróg sernikowy wprowadziliśmy na rynek 3 lata temu. Przez ten okres zauważyliśmy, że zainteresowanie twarogiem wzrasta zwłaszcza w okresie przedświątecznym, co jest zrozumiałe, bo wówczas piecze się więcej ciast niż w ciągu roku. Łatwość wykorzystania gotowego produktu, niewymagającego wstępnego przygotowania (czyli mielenia), sprawia, że konsumenci chętnie po niego sięgają, ułatwiając sobie pracę. Również w tym roku, w porównaniu do poprzedniego, zanotowaliśmy 20% dynamikę sprzedaży. Na taki wskaźnik może mieć wpływ fakt, że nasz twaróg sernikowy sprzedajemy zarówno klientom indywidulanym, jak i w sektorze HoReCa. Do pierwszej grupy kierujemy opakowania 1-kilogramowe pod marką Delik, dla gastronomii dostępny jest produkt pod marką Blanco. W tym wypadku największą popularnością cieszą się opakowania 5-kilogramowe, choć mamy też w ofercie 10-kilogramowe. Wszystkie produkty pakujemy w poręczne, zamykane wiaderka, zatem ich przechowywanie i użytkowanie jest bardzo wygodne. Niezależnie od marki, nasz twaróg dostępny jest w jednym, naturalnym smaku. To jednak w naszym przekonaniu nie stanowi ograniczenia dla konsumentów, a wręcz przeciwnie – decyduje o uniwersalności produktu. Może być wykorzystany nie tylko do ciast, ale także do innych potraw, jak chociażby pierogi czy naleśniki – zarówno w wersji słodkiej, jak i wytrawnej. Zachęcamy zatem do wypróbowania naszego produktu nie tylko w okresie przedświątecznym, ale również przez cały rok.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25