Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Paulina Filipowicz, Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)

Twarogi:
Twarogu kryzys nie dotyczy

 

Aksamitny, biały, świeży. W roli głównej, jako towarzysz bądź kompan zespołowy. Dobry znajomy od lat, i mimo że w cieniu egzotycznych, eleganckich przybyszy z zagranicy, nie zawodzi.

Nasz tradycyjny

Wspomnienia z dzieciństwa: puszysty twarożek ze szczypiorkiem i rzodkiewką z chrupiącym pieczywem, pucharek twarogu z malinami, naleśniki z twarogiem i śmietaną, miska twarogu ze słodkimi dodatkami do sernika… Każdy ma swoje smaki i zapachy z rodzinnego domu i mimo że niekoniecznie w pierwszej kolejności przywołujemy te z białym serem, to wszyscy mamy twarogowe wspomnienia. Nie musimy jednak jedynie rzewnie cofać się w czasie, przede wszystkim dlatego, że twaróg właściwie nieprzerwanie gości w naszych domach. Wymienione dania, na stałe wpisały się do domowego menu, a lista potraw, w których wykorzystujemy twaróg jako składnik jest przecież bardzo długa. Ciasta, desery, farsze, zapiekanki, pasty, kluski… Nawet jeśli twaróg nie jest dla kogoś delicją sam w sobie, to już specjały z jego użyciem mają rzesze fanów.

Z, jak zalety

Twaróg nie bez powodu ugruntował swoją pozycję w polskich domach. Jest produktem naturalnym, niezawierającym sztucznych dodatków, przez co postrzegany jest jako zdrowy i ekologiczny. Ten fakt, przenoszony z pokolenia na pokolenie na stałe zakorzenił się w naszych głowach. Zwolennicy zdrowego żywienia, fani produktów ekologicznych, poszukiwacze regionalnych specjałów, gospodynie z wieloletnim stażem i te z nieco mniejszym, wszyscy oceniają twaróg jako produkt tradycyjny, gdzie tradycja w tym przypadku oznacza bezpieczny, sprawdzony sposób produkcji, dobrą recepturę i zdrowy produkt finalny. Twaróg to przecież łatwo przyswajalne białko, zawiera magnez, potas, witaminę A, D, E oraz wapń.

Spójrzmy na konfekcjonowany twaróg spod szyldu czołowych producentów. Wśród produktów mleczarni Mlekovita (GK) zauważyć możemy twarogi klasyczne i do pieczenia, z czego klasyczny dostępny jest w opcji otwórz/zamknij. Łowicz (OSM): szeroki wachlarz produktów i takowy również w kwestii opakowań. Znajdziemy twarogi w opakowaniach otwórz/zamknij, ale również w klasycznej folii i kostce. Kilogramowe wiaderka zarezerwowane są dla twarogów sernikowych, dwa różne rodzaje (jeden z nich jest nowością) i dla twarogu mielonego półtłustego. Producent proponuje również kategorię twarogów luksusowych i formowanych, obie w opakowaniach foliowych.

Dodatkowym, dla jednych, a podstawowym dla innych, atutem jest jego dietetyczność. Nawet tu, w tak tradycyjnej kategorii produktowej, jaką jest twaróg, konsumenckie serca podbił komunikat o zawartości 0% tłuszczu. Maluta Nowy Dwór Gdański (OSM) na rynku wyróżnia się takim właśnie twarogiem do krojenia (w klinku) 0% tłuszczu Miss Talia. Sierpc (OSM), proponuje konsumentom ser twarogowy Vitea 0%, w opakowaniu typu otwórz/zamknij. Producenci szybko reagują na zapotrzebowanie swoich klientów. Twaróg jest niezastąpionym produktem dla kulturystów, pań dbających o figurę, rosnących dzieci lub starszych osób mających na uwadze swoją dietę. Nie ma przesady w powiedzeniu, że jest to produkt dla całej rodziny.

W kraju, na przestrzeni ostatnich lat, kampanie dotyczące twarogu można policzyć na palcach jednej ręki i nie bez powodu nie będę ich tu przytaczać. O jednych warto byłoby zapomnieć, o innych nie warto wspominać. A temat jest wdzięczny, produkt przecież zdrowy, odżywczy, naturalny, czysty od strony składu, smaczny, lubiany i tak dalej. Nie jest oczywiście tajemnicą to, że reklamowany towar wychodzi przed szereg bezimiennej masy produktowej, klient chętniej po niego sięga, a w sklepie, w którym nie może robić zakupów samoobsługowych, ekspedienta poprosi o towar, którego nazwę utrwalił w pamięci. Może zatem marketingowy impas to duża strata dla tej kategorii? Możemy oczywiście założyć, że produkt faktycznie broni się sam, oczywiście, pod warunkiem że klient miał okazję go poznać i spróbować. Bogactwo oferty mleczarskiej może zaskoczyć nabywcę przyzwyczajonego do jednego, wypróbowanego produktu.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25