Twarogi: Od klasyki do funkcjonalności

Urszula Chojnacka
Forum Mleczarskie Handel 4/2012 (53)

Od kilku lat widoczne jest systematycznie rosnące znaczenie twarogów konfekcjonowanych, które sukcesywnie odbierają rynek produktom na wagę. Jakość twarogu, funkcjonalność opakowania oraz wybór smaków to dziś podstawowe aspekty decydujące o funkcjonowaniu na tym rynku. Po kilku latach spektakularnych sukcesów produktów light i 0% konsumenci chętnie wracają do twarogów półtłustych.


Firmą posiadającą jeden z największych asortymentów produktowych w obrębie serów twarogowych jest Mlekovita (GK). Ta szybko rozwijająca się Grupa ma bogaty i elastyczny asortyment serów i serków twarogowych. Wyroby te są przemyślane zarówno pod kątem potrzeb klientów tradycyjnych jak i nabywców nowoczesnych, mających duże oczekiwania wobec produktów z tej kategorii. Przykładem mogą tu być klasyczne twarogi oraz Twarożek Sernikowy Hanusi z jednej strony oraz wyroby z linii Menu B 0% z drugiej. Wyroby linii Menu B korzystają przy tym z umacniającego się popytu na produkty niskotłuszczowe wspierające starania o zachowanie szczupłej budowy ciała. Ich walorem jest także naturalność prawdziwego twarogu, która jest niezwykle istotna dla polskich, wciąż dość konserwatywnych klientów.

Na półce twarożków (aż uginającej się od wyrobów niegrzeszących atrakcyjną ceną) wyróżnia się z kolei Mlekovitka w wersji naturalnej, z ziołami i ze szczypiorkiem. Produkt ma klasyczną grafikę i dobrą cenę, więc łatwo, znajduje nabywców stojących na straży domowego budżetu. W grupie innowacyjnych serków dla eksperymentujących klientów warto wspomnieć o plasterkowanym twarogu DeliSer w wariancie smakowym naturalnym i z ziołami, który zaskakuje nową formułą podania. W obrębie serków cottage wyróżnia się natomiast serek Wiejski lekki z linii Menu B łączący zalety szybkiego, rodzinnego posiłku z niską kalorycznością”.

Mocnym uzupełnieniem oferty mleczarni Mlekovita (GK) są także sery sałatkowo-kanapkowe marki Favita oraz sery mozzarella. Sery Favita to nr 1 i bezapelacyjny lider w swojej kategorii, cieszący się dużą popularnością wśród Polaków. Sery mozzarella Mlekovita są z kolei jednym z najbardziej innowacyjnych produktów w swojej grupie za sprawą innowacyjnego opakowania: torebki ze stabilną podstawą, którą można wygodnie postawić w lodówce i atrakcyjnego graficznie, który kryje produkty wysokiej jakości.

Sery wszelkiego rodzaju na dobre zagościły na polskich stołach. Jako że sięga po nie coraz większa grupa konsumentów, nie tylko rośnie wolumen sprzedaży, ale i zaostrza się konkurencja. Tak jak ewolucję przechodzi mleczarstwo w Polsce, tak i przechodzi ją oferta producentów. Klinki, rożki, rozety, krążki, kostki – wraz z rosnącą inwencją wytwórców rośnie wybór, jaki mają konsumenci. Do wyboru obok klasycznych twarogów są serki wiejskie (cottage), twarogi do wypieków lub twarożki do smarowania. W ślad za konsolidacją branży idzie też pojawianie się na rynku coraz bardziej urozmaiconych smakowo twarogów z dodatkami typu rzodkiewka, szczypiorek bądź czosnek.

Strona 1 z 6