Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Warto zwrócić uwagę na optymalizację potrfolio i zadać sobie pytanie: ile efektywnie pracujących produktów jest w naszej ofercie. Czy potrzebne jest nam 10 serków homogenizowanych, z których tylko 5 „działa” na rynku? Czy nie lepiej od czasu do czasu wypuszczać serie limitowane, które z czystej ciekawości mogą zainteresować klienta. Rzadko też można znaleźć na półkach z serkami homogenizowanymi (poza liderem kategorii) wielopaki z atrakcyjną promocją. Oczywiście przestawienie produkcji wymaga pewnych nakładów, ale nasze działania mogą przynieść pozytywny rezultat.

Drugim ciekawym trendem jest rozwój produktów dla dzieci. Liderzy rynku w swoich przekazach skierowanych do dzieci wykorzystują najczęściej podstawowe narzędzia M2K, którymi są stylizowane pod segment dziecięcy opakowania, wprowadzanie przyjaznych dzieciom „postaci” – tj. smok Danonek (Danone), seria postaci Bakusia (Bakoma) czy sympatyczna krówka MiaMu (Mlekovita GK). Nie bez znaczenia są też promocje z drobnymi gadżetami edukacyjnymi zachęcającymi do budowania kolekcji, a tym samym do lojalności wobec marki małych klientów, stosowanie przemyślanej polityki cenowej i innych działań promocyjnych z zakresu BTL. Nie bez znaczenia jest fakt, że produkty często wzbogacane są o składniki istotne w diecie małych dzieci tj. wapń i witaminy. W reklamach ATL wykorzystuje się dzieci i postacie z opakowań, co czyni reklamę przyjazną dla wrażliwości dziecka. Przecież starszy kolega w reklamie to wzór do naśladowania dla małego człowieka.

Dziś trudno sprzedać produkt nijaki, który nie oddziaływuje na nas emocjonalnie. Klient najpierw „kupuje” oczami. Ułatwieniem dla klienta jest zawsze znajomość marki, bowiem to w wielu przypadkach właśnie ona jest siłą, która przyciąga klientów. Kupując markę kupujemy pewność, że produkt jest sprawdzony i dobrej jakości. A wtłoczenie tych informacji do głów klientów wymaga czasu i pieniędzy. Może warto zwrócić uwagę czy tworzone przez nas produkty w jakiś sposób są spójne z naszymi obecnymi wyrobami i czy możemy wykorzystać najlepsze „asy” jako konia pociągowego. Czasami nie warto tworzyć kolejnej wątpliwej pseudomarki, jeżeli nie stoją za tym ani pieniądze ani strategia.

Produkty dla dorosłych utrzymane są raczej w klasycznej stylistyce bazującej na podaniu smaku i marki produktu. W niektórych tylko przypadkach producenci skusili się o stworzenie odrębnej marki lub postaci ambasadora danej marki. Należą do nich niewątpliwie Danone, (absolutny lider w kategorii serków homogenizowanych z kultowym produktem Danio oraz postać Małego Głoda), a także Bieluch (SM), firma która zaadaptowała na cele marketingowe postać jednego z najsłynniejszych duchów polskich – dobrotliwego, spełniający wszystkie życzenia Ducha Bielucha, Kalisz (OSM) z marką Homek, Mlekpol (SM) z linią Pyszne, Wart-Milk (OSM) z marką produktową Mu!, Włoszczowa (OSM) z marką Gucio oraz Zott Polska z marką Jogobella.

Mieczysława Masalska,
Kierownik Działu Handlu i Marketingu w Maluta Nowy Dwór Gdański (OSM)

Serki homogenizowane są smacznym gotowym daniem, które można spożyć bezpośrednio z opakowania. W kuchni mogą służyć jako półprodukt np. do naleśników, past białkowych, serniczków itp.

Maluta oferuje na rynek serki homogenizowane produkowane metodą ultrafiltracji. Zawierają komplet białek mleka, nie tylko kazeinę. Prym wiodą serki o smakach waniliowych w różnych gramaturach i kształtach opakowań: Miss Popularności 200 g, Lubi 200 g i „zwyczajne” serki homogenizowane (waniliowy, truskawkowy, stracciatella) w gramaturach 125, 150 g.

Z grupy naturalnych serków Maluta oferuje Biały Twarożek 150 g oraz nowość – naturalne serki homogenizowane z mleka odtłuszczonego. Wysokobiałkowe, lekkie w smaku i konsystencji na długo dają poczucie sytości nie przysparzając kalorii. Polecane osobom ograniczającym spożycie tłuszczów i cukru, uzupełniają linię dietetycznych produktów Maluty – Miss Talia. Są to Serek Chudy 0% tł. 200 g oraz z Ogórkiem 0% tł. 180 g. Wkrótce kolejny smak. Na półce wyróżniają się czystym, smukło prostokątnym opakowaniem z powściągliwą grafiką i charakterystyczną nazwą Miss Talia 0% tł.

Konkurencją dla serków homogenizowanych w kategorii mlecznych produktów przekąskowych coraz częściej stają się jogurty łyżeczkowe. Naturalne Jogurty Bałkańskie Maluty przypominają konsystencją serek. Niektórzy mówią o nich „serki jogurtowe”. Jogurty te, poza wartościami odżywczymi, zawierają cenne dla zdrowia żywe kultury bakterii. Podobnie jak serek można je spożywać łyżeczką bezpośrednio z opakowania lub np. położone na pieczywo. Maluta dla celów „przekąskowych” oferuje jogurty bałkańskie klasyczne i lekkie w mniejszych opakowaniach 220 g.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25