Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Promocja... i edukacja równie ważne

W świetle powyższego wydaje się warte rozważenia poszerzenie działań edukacyjnych i promocyjnych w zakresie poszerzenia wiedzy klientów na temat pozytywnego działania maślanek na organizm człowieka. Rozwijający się trend powrotu do spożywania naturalnych zdrowych produktów może być korzystny dla producentów maślanek. Biorąc pod uwagę, że dodatkowo maślanki są relatywnie tanimi produktami może to sprawić, że staną się one popularniejsze wśród klientów szczególnie w okresie dekoniunktury. Oczywiście biorąc pod uwagę, że nie są to wysokomarżowe produkty należałoby stosować najprostsze narzędzia marketingowe, tj. lepsze wykorzystanie potencjału reklamowego opakowań, degustacje i animacje w punktach sprzedaży, dystrybucja materiałów POSM, cross – promocyjne kampanie marketingowe, działania ambientowe oraz popularne obecnie działania w social mediach.

Stylistyka opakowań maślanek, poza nielicznymi wyjątkami pozostaje bardzo skomna, szczególnie jeżeli chodzi o opakowania typu kubki, folie czy butelki, gdzie techniki drukarskie uniemożliwiają rozwinięcie skrzydeł działom marketingu. Bardzo często na projektach opakowań producenci stawiają nacisk na nazwę produktu – Maślanka, a marka pozostaje w cieniu. Nieco lepiej sprawa wygląda z kartonikami i butelkami – kartonikami Tetra Top, które pozwalają na zastosowanie bardziej nowoczesnych technik drukarskich i wyrafinowanych nadruków. Często także maślanki wydają się produktami jakby przypadkowo produkowanymi w mleczarniach i ich grafika nie jest spójna z przewodnią linią marki.

Biorąc pod uwagę krótki termin przydatności do spożycia maślanek wydaje się zasadne, by jak najbardziej skrócić logistykę maślanek do sklepu. Dlatego też pokusiliśmy się o przygotowanie zestawienia największych producentów maślanek w Polsce.

Przewodnik geograficzny po producentach maślanek

Biorąc pod uwagę krótki termin przydatności do spożycia maślanek wydaje się zasadne, by jak najbardziej skrócić logistykę maślanek do sklepu. Dlatego też pokusiliśmy się o przygotowanie zestawienia największych producentów maślanek w Polsce.

Województwa podlaskie i mazowieckie

W województwach tych na czoło w produkcji maślanek wysuwa się trzech producentów tj. Mlekpol (SM), Mlekovita (GK) oraz Garwolin (OSM).

Mlekovita (GK) z Wysokiego Mazowieckiego to największy producent wyrobów nabiałowych w Polsce. Mlekovita (GK) w swojej ofercie posiada pod linią Polska m.in. maślankę naturalną i truskawkową 1 kg – w zgrabnym stylistycznie spójnym z jogurtami opakowaniu, umożliwiającym wielokrotne otwieranie i zamykanie. Opakowanie duże rodzinne.

Garwolin (OSM) z siedzibą w Woli Rębkowskiej, to mleczarnia zlokalizowana na terenie ekologicznie czystego płd.-wsch. Mazowsza, z którego pozyskuje się tysiące litrów najwyższej jakości mleka. Garwolin (OSM), w swojej szerokie ofercie posiada również maślanki. Najbardziej popularną ze względu na tradycyjny, naturalny smak jest Maślanka Garwolińska naturalna 1 l w kartonie Pure Pak. Ponadto spółdzielnia oferuje również maślankę o smaku truskawkowym i brzoskwiniowym w 400g butelkach PET.

Województwa pomorskie i kujawsko- pomorskie

Na terenie województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego znajduje się kilka mleczarni produkujących maślanki. Należą do nich Chojnice (OSM), Cuiavia (OSM) oraz Jagr (PHU).

Chojnice (OSM) to firma o długiej, sięgającej XIX wieku tradycji produkcji wyrobów mleczarskich. Niewielka skala produkcji pozwala zakładowi na stosowanie metod, które gwarantują wyjątkowy, unikalny na rynku smak. Stosowane do produkcji mleko pozyskiwane jest z okolicznych, wyselekcjonowanych gospodarstw rolnych umiejscowionych w czystym ekologicznie rejonie wokół Borów Tucholskich W ofercie mleczarni Chojnice (OSM) znajdziemy m.in. Maślankę Chojnicką; 1000 g karton z zakrętką, 450 g kubki oraz 1000 g butelki PET. Chojnice (OSM) produkuje także maślankę Chojnicką o smaku bananowym i truskawkowym, w 1000 g butelkach.

Z województwa kujawsko-pomorskiego pochodzi Maślanka Luksusowa w kartoniku typu Pure Pak produkowana przez firmę Cuiavia (OSM), spółdzielnię wytwarzającą produkty mleczarskie na terenie Inowrocławia od 1945 roku. Cuiavia (OSM) jest bardzo dobrze postrzeganym producentem nabiału, a jej wyroby są produkowane z najwyższej jakości surowca, zgodnie z wymogami dotyczącymi bezpieczeństwa żywności.

Z kolei Jagr (PHU) zajmuje się konfekcjonowaniem i dystrybucją wysokiej jakości produktów mleczarskich. Dzięki dbałości o wysoką jakość surowca oraz zapewnieniu właściwych warunków produkcji i dystrybucji produkty zyskały akceptację klientów i zdominowały rynek lokalny woj. kujawsko-pomorskiego i pomorskiego. W ofercie znajdują się m.in. Maślanka Warlubska – truskawkowa, pakowana w kartoniki o wadze 1 kg, Maślanka Warlubska – owoce leśne oraz Maślanka Warlubska o smaku pieczonego jabłka.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25