100 wydanie Forum Mleczarskie Handel

Grupa Polmlek i Mlekovita (GK) zwracają uwagę ostrym podkręcaniem tempa rozwoju produktów. Jogurt pitny deserowy marki Maćkowy to produkt o smaku pomarańczowo-imbirowym, czekoladowo-orzechowym i biszkoptowym i ważny debiut na jogurtowej scenie. Po linii jogurtów Beauty Line, serów i twarożków do smarowania Capresi, to kolejna, bardzo innowacyjna i ambitna propozycja w rywalizacji o serce i kieszeń klienta.

Mlekovita (GK) od kilku lat gromadzi siły w walce o satysfakcjonującą cześć jogurtowego tortu. Największym sukcesem firmy było wprowadzenie i rozwinięcie linii jogurtów pitnych Polskich, których skala funkcjonalności może być wzorem i przedmiotem osobnych studiów z zakresu pomysł – wprowadzenie – wzrost sprzedaży. Innowacyjny wsad: probiotyki, kwasy Omega, żeń-szeń, melissa, zielona herbata, guarana zamknięte w smukłych butelkach PET dały linii zasłużone, a na pewno nie ostateczne miejsce. Ostatnio wprowadzone jogurty Polskie w kubeczkach oraz jogurty dla dzieci MiaMu to dowód na to, że firma ma pomysły i środki na wprowadzanie ciekawych nowości by dalej powiększać pozycję rynkową.


Dlaczego jogurt?

Jogurt dostarcza naszemu organizmowi m.in. wysokowartościowe białko, witaminy i składniki mineralne, a w tym łatwo przyswajalny wapń. Nic więc dziwnego, że można było go znaleźć w menu starożytnych Babilończyków. Poprzez dodatek bakterii Lactobacillus bulgaricus i Streptococcus thermophilus ogromną zaletą jogurtów jest również korzystny wpływ na skład flory jelitowej. To bardzo istotne dla zdrowia układu trawiennego. Jej nieprawidłowy skład przyczynia się bowiem do powstawania uciążliwych i niebezpiecznych problemów trawiennych.



Rok 2011 producenci i handlowcy mogą oceniać pozytywnie. Kategorie zarówno jogurtów łyżeczkowych jak i pitnych odnotowały zbliżone wzrosty wolumenowe (ponad 5%) i wartościowe (po 8%). Liderami rynku pozostają ci sami Danone, Zott Polska i Bakoma. Danone jest liderem segmentu jogurtów probiotycznych, w grupie jogurtów typu greckiego Grupa Lacpol i Nowy Dwór Gdański (OSM).Czy wobec stopniowej egzekucji małych i drogich sklepów, będących ostoją wielkich firm sytuacja będzie się zmieniać na korzyść innych firm? Pytanie to skierujmy do handlowców.

Mało kto pamięta, że prekursorem jogurtów bez cukru i 0% tłuszczu była mleczarnia Sanok (OSM). Dopiero później na trwałe zagościła w ofercie marka Jogobella (Zott Polska), a dużo później produkt o zbliżonych parametrach wdrożyła do oferty firma Danone.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij