100 wydanie Forum Mleczarskie Handel

Zarządzanie wagą ma kilka płaszczyzn działania. W poprzednich latach rynek nabiału bez większego efektu eksperymentował z produktami light i błonnikiem. Dziś błonnik w nabiale powraca do łask. Jednakże duża liczba produktów niemlecznych z dodatkiem błonnika działa na niekorzyść nabiału, a podaż błonnika do organizmu jest ograniczona fizjologią organizmu. Mimo to można mówić o zaistnieniu produktów z błonnikiem w postaci jogurtów z musli, gdzie spotykamy otręby pszenne, płatki owsiane, siemię lniane, ziarna słonecznika itd. (Zott Polska). Inne produkty zawierają pszenicę, jęczmień, żyto, owies, ryż, grykę, proso, pestki dyni (Bakoma) albo dodatkowo amarantus i otręby żytnie itd. Przekąskowy charakter takiego jogurtu jest silną konkurencją dla kalorycznych serków homogenizowanych. Produkt taki skierowany do osób zwracających uwagę na wagę ma Mlekovita (GK) w linii MenuB. Produkty z musli, ale bez etykiety 0% ma Müller. Produkty z dodatkiem błonnika posiada Jagr (PHU) (produkty Slim Figure).

Trwają poszukiwania sposobu na zmniejszenie wymiarów. Danone inwestuje setki milionów w przekonanie pań, że mogą być szczuplejsze dzięki Activii, która zlikwiduje ich wzdęcia. Spektakularne wizualizacje robią duże wrażenie i rozbudzają ogromne oczekiwania łatwego i dającego szybkie efekty zmniejszenia wymiarów. Czyż to nie kusząca perspektywa?

Inne firmy mleczarskie nie pozostają głuche na marzenia kobiecej części społeczeństwa: Mlekovita (GK) wystawiła całą linię produktów odtłuszczonych, wysokobiałkowych MenuB, (mleko, kefiry, jogurty, serki wiejskie, a nawet sery żółte). Bieluch (SM) wystawia sery twarogowe w plastrach lekkie, jogurty i twarożki, które rekomenduje Centrum Leczenia Otyłości.

Warta wyłowienia jest nowoczesna w swojej szacie graficznej linia 0% Jovi oraz Jovi Duet firmy Lactalis Polska. W grupie produktów 250 g, 350 g oraz 700 g, szczególnie udane są mniejsze opakowania, które – jak pokazuje weryfikacja rynkowa – klient statystycznie wybiera częściej. Zaletą Jovi i Jovi Duet, reprezentujących pojedyncze oraz łączone smaki jest oryginalność smakowa. Mamy tu malinę-czerwoną porzeczkę, jagodę-wiśnię, jabłko-gruszkę czy banan-truskawkę.


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij