100 wydanie Forum Mleczarskie Handel

Błonnik

Błonnik nie wykazuje żadnych właściwości odżywczych, jednak zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego. Główną i najbardziej znaną funkcją związków określanych zbiorczo mianem błonnika jest dawanie uczucia sytości wskutek pęcznienia i wypełniania żołądka. Błonnik przyspiesza motorykę jelit, co oznacza skrócenie kontaktu nabłonka jelit z substancjami kancerogennymi zawartymi w masie przeznaczonej do wydalenia.

Błonnik pomaga także równoważyć poziom insuliny we krwi. Producentami używającymi błonnika do wzbogacania produktów są: Robico (ZUH) (produkty Smukła Linia), Gostyń (SM), Grupa Polmlek (linia Beauty Line) oraz Lactima.

Żeń-szeń

Zawiera w sumie blisko 200 związków chemicznych, z których część wykazuje zdolność do regeneracji naskórka oraz przywracania równowagi fizjologicznej skóry, w tym wodno-tłuszczowej. Oprócz tego powstrzymuje on degenerację włosów, a nawet cofa niekorzystne zmiany w skórze głowy.

Żeń-szeń poprawia dotlenienie komórek mózgu, zwiększa jasność umysłu i energię, a także poprawia zdolność koncentracji. Jest to cenny składnik w walce ze stresem i zmęczeniem. Żeń-szeń wykorzystuje Mlekovita (GK).

Zielona herbata

Zawiera wiele minerałów w tym mikroelementy. Łagodnie pobudza na dłuższy czas, w tym pobudza krążenie, reguluje procesy trawienia i obniża poziom cholesterolu. Dodatku zielonej herbaty używa w swoich jogurtach Mlekovita (GK).

Melissa

Jest idealnym rozwiązaniem dla osób zestresowanych lub często odczuwających problemy towarzyszące, tj. niepokój układu pokarmowego. To ciekawe rozwiązanie dla kobiet cierpiących na uporczywe migreny i dzieci w stanach przeziębień i nerwowości. Melissy używa w swoich jogurtach Mlekovita (GK).

Kolagen

Wyróżnia się min. 20 typów kolagenu, ale nauka wciąż dostarcza nowe fakty na jego temat. Kolagen uelastycznia skórę i wygładza zmarszczki. Wywiera korzystny wpływ na stan skóry, włosów i paznokci, likwiduje stany zapalne skóry, spowalnia procesy starzenia się skóry, ujędrnia ją i nawilża.

Kolagenu używa do wzbogacania produktów Grupa Polmlek (linia Beauty Line).

Świeże i wzbogacone

Sery świeże szczycą się przede wszystkim świeżością, ale produkty wzbogacane można policzyć na palcach jednej ręki. W grupie serów typu mozzarella dużym wydarzeniem było pojawienie się produktów wzbogacanych kwasami Omega za sprawą mleczarni Grodzisk Mazowiecki (OSM), która jest jednym z liderów segmentu mozzarelli. Pod marką latteo stworzono zupełnie nowy produkt, który trafia w gusta osób oczekujących więcej od dostawców.

Największym podmiotem wytwarzającym sery świeże jest Piątnica (OSM). Mleczarnia w Piątnicy wypuściła jesienią 2010 roku serek wiejski zawierający unikalny szczep probiotyczny Howaru Dophilus (Lactobacillus acidophilus NCFM). Logo Piątnica plus+ kryje innowacyjny produkt, którego kultury bakteryjne Howaru pomagają w utrzymaniu właściwego poziomu naturalnych, dobroczynnych bakterii oraz naturalnie wpływają na poziom prawidłowej mikroflory w organizmie. Piątnica (OSM) poleca serek wiejski z probiotykiem tym wszystkim, którzy dbają o zdrowie, dobre samopoczucie oraz odczuwają dyskomfort trawienny.

Jak podaje Piątnica (OSM), w odróżnieniu od innych dostępnych na polskim rynku produktów mlecznych z probiotykami, serek Piątnicy nie zawiera cukru, sztucznych barwników, substancji smakowych ani konserwantów.

Produkty funkcjonalne to ta grupa produktowa, która doskonale rozwija się w okresie koniunktury. Bez wątpienia obawy konsumentów co do ich przyszłości prowadzą do weryfikacji budżetu przeznaczanego na poszczególne typy żywności. Konsumenci poszukują tańszych źródeł zaopatrzenia się w takie same produkty, szukają „tańszych” producentów nabywanej żywności i niestety w tym momencie mogą rezygnować z zakupu droższych niż tradycyjne produktów funkcjonalnych. Ostrożny optymizm jaki Polacy zachowują przekłada się na ostrożne zakupy, niesie dla dostawców i handlowców nadzieję, że obecny zakres portfolio może zostać utrzymany przy rozsądnej cenie na półce.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij