100 wydanie Forum Mleczarskie Handel

W segmencie mlecznych produktów probiotycznych wciąż karty rozdaje Danone, ale niezaprzeczalną pozycję zdobyły także Mlekpol (SM) z jogurtem Milko, Mlekovita (GK) z jogurtami Polskimi czy Zott Polska z Jogobellą L. Casei. Wyraźne dążenie do zaistnienie widać także w przypadku Grupy Polmlek, która rozwinęła portfolio funkcjonalne, choć nie komunikuje tego w swoim mocnym ogólnopolskim medialnie stylu. W segmencie eksperymentuje także Bakoma z jogurtem naturalnym probiotycznym, ale to zaledwie jeden z wielu produktów w portfolio tej firmy. Wszystkie wymienione firmy oferują jogurty probiotyczne, choć należy pamiętać, że probiotyczne mogą być także inne produkty z całkiem innych kategorii, np. serów. O tym jednak w dalszej części materiału.

O ile skojarzenia ze słowem „probiotyk” są jednoznaczne na korzyść francuskiego koncernu, o tyle może dziwić, dlaczego zdrowotny charakter wyrobów probiotycznych nie zawsze jest podkreślany przez innych graczy rynkowych. I tak, Milko łatwo skojarzyć jako produkt mobilny i wygodny, ale już nie jako probiotyczny. Dużo wyraźniejszy pod tym względem jest jogurt Polski, którego producent na wszystkie sposoby komunikuje zastosowane dodatki i zalety.

Jogurty Polskie wytwarzane w mleczarni Mlekovita (GK) to niewątpliwie jedna z najbardziej intrygujących koncepcji produktowych ostatnich lat, godna największych firm mleczarskich na świecie, zwłaszcza zza oceanu, gdzie wielopiętrowe wzbogacanie nawet mało odżywczych produktów jest popularne. Dodajmy, że wielokierunkowe wzbogacanie produktu ma wciąż charakter pionierski w Polsce, co daje mleczarni Mlekovita (GK) silną pozycję w postaci mocnego produktu.

Jogurt Polski w butelce PET jest bowiem nie tylko wyrobem probiotycznym, ale w zależności od wersji zawiera kwasy Omega, tak chętnie reklamowane przez koncerny farmaceutyczne jako suplementy diety. Pozostałe wersje produktowe jogurtu Polskiego zawierają dodatek ciekawych substancji, które warto wymienić:

  • aloes w jogurcie z kwasami Omega 3
  • żeń-szeń w jogurcie wiśniowym
  • guaranę w jogurcie kawowym
  • melissę w jogurcie pomarańczowym
  • zieloną herbatę w jogurcie o smaku różowego grejpfruta.

Bardzo ciekawy asortyment przygotowała Grupa Polmlek, którą znamy przede wszystkim jako producenta wyrobów mleczarskich marki Warmia. Firma rozwija koncepcję, która trafia w gusta pań znających listę tych substancji, które odpowiednio stosowane podkreślają, utrwalają, a nawet poprawiają ich urodę. Bez wątpienia aspekt urody dostrzeżono tylko w Grupie Polmlek.

Beauty Line Qjogurt marki Warmia obejmuje produkty z dodatkiem koenzymu Q10 z jagodami acai, jogurty Wiśniowa Kraina, Dzika Malina, Malinowa Porzeczka, Grejpfrutowy Szyk, Waniliowa Harmonia, Herbaciana Limonka. Druga z ciekawych linii produktowych to Beauty Line Kolagen, która obejmuje jogurty zbożowo-aloesowe i zbożowo-miodowe wzbogacone kolagenem, wapniem i błonnikiem.

Do najmniej znanych, a bardzo ciekawych koncepcji mleczarskich należą produkty funkcjonalne JO GO! Wersja Slim przeznaczona jest dla kobiet aktywnych, uprawiających sport, a jednocześnie dbających o zdrowe odżywianie się oraz o swoją sylwetkę. Produkty zawierają L- karnitynę i inulinę. Wersja Jo Go! Build to jogurty dla mężczyzn aktywnych, uprawiających różne dyscypliny sportowe. Dodatek kompleksu witaminowo-minerałowego wzbogaca codzienną dietę, a także uzupełnia niedobory witamin utraconych podczas treningu. Dodatkowo, obecność wapnia oferuje wzmocnienie tkanki kostnej. Jo Go! Sport jest przeznaczona dla osób młodych, aktywnych, uprawiających sport. Dodatek kofeiny sprawia, że jogurt ma działanie pobudzające i przywracające energię. Tauryna natomiast przyspiesza regenerację tkanki mięśniowej po wysiłku fizycznym.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o. © 2008-2020
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel.: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25

Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij