Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Dla aktywnych singli ciekawym i wygodnym w użytkowaniu produktem może być też jogurt Twist (Bakoma) w butelkach. Orzeźwiający smak, funkcjonalne opakowanie i nowoczesna szata graficzna sprawiają, że Twist może stać się ulubioną marką singli.

Jogurty Polskie (Mlekovita GK) to również doskonała propozycja dla zabieganego, ale marzącego o wartościowych produktach singla. Produkty głównie w butelkach PET, to niewątpliwie silna cecha marki, gdyż taką butelkę można schować do kieszeni kurtki, plecaka, teczki, postawić w miejscu na napoje w samochodzie. Drugą cechą jest komunikat na opakowaniu, który informuje o szczepach bakterii probiotycznych wspomagających układ pokarmowy. Trzecim elementem jest zapis o zawartości wapnia i dodatku kwasów Omega. Linia Polskie to jogurt Polski wiśnia z żeń-szeniem, różowy grejpfrut z zieloną herbatą, pomarańcza z melissą, kawa z guaraną, wiśnia z muessli, jabłko z miętą.

Jedną z ciekawszych koncepcji marketingowych jest linia mleczarni Mlekovita (GK) Menu B, która zawiera m.in. jogurty o smakach owoce leśne i naturalny, Mleko UHT Menu B, serki o smaku głóg-jeżyna, jabłko-gruszka, śliwka suszona oraz ostatnio wprowadziła Ser Gouda lekki MenuB.

Kolejną linią produktów, która może zainteresować singli jest Qjogurt z koenzymem Q10 – nowa generacja jogurtów wypuszczonych na rynek przez Grupę Pomlek. Siedem wyjątkowych smaków Qjogurtu na siedem dni tygodnia: grapefruitowy, malinowo-porzeczkowy, malinowo-różany, limonka z zieloną herbatą, wiśniowy, waniliowy oraz z dodatkiem jednego z najbardziej najzdrowszych owoców na świecie: jagody acai. Jak podaje producent jedna butelka jogurtu zaspokaja 50% dziennego zapotrzebowania organizmu na koenzym Q10 w organizmie oraz zawiera żywe kultury bakterii probiotycznych.

Ciekawym produktem dla rynku singli może być Koktajl maślankowy Smukła Linia firmy Robico (ZUH). Jest to produkt pozbawiony tłuszczu i laktozy, a wzbogacony w wapń, błonnik i kwas foliowy. Szczególnie dedykowany jest on ludziom dbającym o smukłą sylwetkę, prowadzącym zdrowy i aktywny tryb życia. Koktajle maślankowe, o dwóch letnich smakach (malina, owoce leśne) to tylko początek linii produktów funkcjonalnych, które Robico (ZUH) wprowadza sukcesywnie na rynek.

Na pewno ciekawe dla singli są produkty Danone: Activia i Actimel. Activia to marka jogurtów probiotycznych uznawanych jako korzystne dla zdrowia i sprzyjających właściwemu pasażowi jelit.

Nie bez powodu swoje miejsce w kategorii serków wiejskich ma Piątnica (OSM), która do swojego kultowego produktu dodaje od niedawna również unikalne kultury probiotyczne Howaru Dophilus, które pomagają w utrzymaniu właściwego poziomu naturalnych, dobroczynnych bakterii oraz naturalnie wpływają na poziom prawidłowej mikroflory w organizmie.

Z kolei Sokołów Podlaski (OSM) produkuje serek wiejski z błonnikiem. Według producenta zawarty w twarożku błonnik stanowi doskonałą pożywkę dla pożytecznych bakterii jelitowych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Inulina stwarza dogodne, odżywcze środowisko dla rozwoju przyjaznych mikroorganizmów, hamując jednocześnie wzrost niekorzystnych  drobnoustrojów gnilnych, pobudza perystaltykę, a także zwiększa ukrwienie jelit wpływając na prawidłową resorpcję wody w przewodzie pokarmowym.

Lazur (SM) w swojej ofercie posiada ciekawe produkty, m.in. ser pleśniowy srebrzysty Natur Activ z bakteriami probiotycznymi BB-12 zwiększającymi odporność organizmu, Ser pleśniowy skalmierzycki z bakteriami probiotycznymi BB-12 i LA-5 wspomagajacymi także pracę układu pokarmowego oraz ser pleśniowy złocisty z bakteriami probiotycznymi LA-5.

Na uwagę kochającego luksusowe produkty singla zasługują także wysmakowane w charakterze i opakowaniu sery z mleczarni Spomlek (SM). Te wyrafinowane w smaku produkty z pewnością znajdą zainteresowanie wśród singli. Spośród szlachetnych serów z grupy „Old Poland” – Bursztyn stanowi kulminację sztuki serowarskiej. Bursztyn najbardziej przypomina słynny, włoski ser Grana Padano. Odrobina bursztyna, orzech, winogrono i kieliszek czerwonego wina stanowić mogą doskonałą kombinację na Singiel Party. Kolejny ser to Rubin, którego walory smakowe i zapachowe uzyskano dzięki odpowiednio dobranym szczepionkom co sprawia że ser cechuje się zdecydowanym aromatem w całej rodzinie serów szlachetnych „Old Poland”. Ser świetnie komponuje się z klasycznymi francuskimi winami z Bordeaux, włoskim Chianti, hiszpańskimi winami z apelacji Ribera del Duero czy portugalskimi na bazie szczepu Touriga Nacional.

Grand Radamer to kolejny wyjątkowy ser z mleczarni Spomlek (SM), który jak potwierdza producent połączył holenderską i szwajcarską szkołę serowarstwa. Charakteryzuje go stosunkowo wyraźny smak i klasyczne dziury. Od wielu lat jest sztandarowym produktem firmy jako esencja smaku „żółtego sera”.

Prawdopodobnie bez większych wyrzutów sumienia samotny singiel zanurzy łyżeczkę w gamie deserów Smakija (Bacha przejętej w grudniu 2011 r. przez Zott Polska), Sonacie czy Satino Bakoma oraz Deseru z Koroną Zott lub odpłynie do raju z deserem Paradis – Dr.Oetkera.

Nowa strategia marketingowa konieczna do przemyślenia

Jak widać z powyższego opracowania na naszych oczach zmienia się struktura społeczeństw na świecie. Jest to trend stały i nieunikniony. Pomału odchodzić będziemy od klasycznej struktury demograficznej i wynikających z tego układu praw rynku. Należy zauważyć, że nasza grupa gospodarstw jednoosobowych nie jest homogeniczna w zakresie strukturalny demograficznej i finansowej, co rodzi konkretne implikacje dla firm i ich portfolio produktowego. Dotarcie do tej grupy wymagać będzie ze strony producentów dóbr konsumpcyjnych szczegółowej analizy dla nowych grup docelowych i odejścia od modelu tradycyjnego postrzegania rynku. Tylko te firmy, które swoją ofertę dopasują do nowej sytuacji rynkowej będą miały niewątpliwą szansę na dotarcie ze swoimi produktami do właściwych klientów.

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25